Terug van vakantie en wat hebben we meegenomen?

We zijn terug van onze vakantie. We zijn via Zuid-Duitsland naar Italië gereisd en hebben daar behalve op de camping gestaan ook flink wat steden bekeken.

Tijdens een bezoek aan Freiburg kwam ik dit boek tegen. Het leek me wel een mooie inleiding in de historie van een aantal merken. Ik weet er namelijk nog maar weinig van.

Zowel in Duitsland, Zwitserland en Italië heb je ongelofelijk veel horlogewinkels met de mooiste klokjes. Één van de winkels in Livorno had ook gebruikte horloges liggen en ik heb nog een tijdje naar een Rado Diastar en een oude Omega staan kijken. In het boek had ik net gelezen dat de Diastar het eerste model van Rado was dus die kennis kwam goed van pas. Het horloge moest nog wel €280 opbrengen en ik ben niet zo’n Rado fan. Het was trouwens wel lastig om de knip soms niet te trekken maar ik heb me (voor mezelf) beheerst.

Toch hebben we nog een horloge gekocht. In Sienna was een Swatch winkel waar we toch even naar binnen zijn gestapt. We hebben daar voor mijn vrouw een leuke Swatch gekocht. Ze heeft eigenlijk nooit een horloge om, maar dit model vond ze toch wel erg mooi.

Dus een mooie vakantie en nog wat met horloges ook!

Guus

het is altijd leuk om een beetje rond te neuzen…en je hebt er een mooi boek en leuke swatch aan overgehouden

Goed te horen dat je vakantie beviel. Mooi boek ook, ziet er dik en zwaar uit, heb je daar een ISBN nummer van? :slight_smile:

Leuk horloge ook, Swatch heeft voor ieder wel wat, zelfs voor de vrouw des huizes. :wink: :smiley:

Van harte met je boek en horloge.

kijk dat is nog eens een leuke herinnering aan je vakantie, een mooi boek, een horloge en je vrouw die getroffen is door het virus :stuck_out_tongue:

Jaap-Willem,

Het boek heet Wristwatches / Armbanduhren en het ISBN nr. is 3-89985-254-0

Het boek is tweetalig (Engels en Duits) en gaat op een aantal merken in en ook een beetje op de verschillende ontwikkelingen. Niet uitputtend compleet zoals een catalogus maar wel leuk voor een beginner. Veel kleurenfoto’s.

Groet,

Guus