Terug van weg geweest

Hallo allen,

Na een hele lange tijd afwezig te zijn geweest heb ik het forum terug gevonden.
Ondanks de lange tijd die verstreken is nog steeds alleen in het bezit van een SO.
Vele horloges bekeken maar daar is het ook bij gebleven, nu zag ik een mooie dresswatch van Baume & Mercier.
Echter is dit een quartz, is de prijs van rondom €1000 dan niet te veel?
Ik hoor graag jullie mening.

Groeten

Davy

2 likes

Lijkt me een heerlijke cocktail om mee af te schrijven. :smile:

11 likes

Welkom terug :grinning:

Als die B&M het helemaal voor je is, is 1000 niet te veel lijkt me. Het kostprijs verschil tussen een goede Quartz en een standaard mechanisch werkje is niet zoveel. Je betaald nog steeds het meeste voor de kast, de wijzerplaat, het glas en de band en het ontwerp / merk …

1 like

Welnee, ik heb een paar dagen terug een kleine 1,5k voor een quartz neergelegd :joy:

4 likes

Pipo :clown_face:

1 like

Heb je een foto van het horloge?
Als je (net als ik) horloges koopt om lange tijd te dragen en dit jouw ideale aanvulling is op de collectie, dan zal ik het gewoon doen.
Wel is B&M redelijk vaak ergens met korting te krijgen, dus misschien valt er nog wat te besparen.

En dat was nog niet eens een Zwitsers horloge, maar gewoon Japanse rommel.

3 likes

Voor alles is er ergens een koper, zo zie je maar weer :joy:

2 likes

Ook mijn motto :smile:

1 like

Dit is het horloge dat ik bedoel, maar volgens mij is het merk niet heel geliefd bij de aftermarket begrijp ik.

Kwam tijdens mijn zoektocht net ook een Eterna tegen, ook heel erg gaaf maar totaal wat anders dan dat ik zoek. Ik ken het merk overigens niet.

2 likes

Welkom terug!

Waar lag het?

Ik zie geen NA, voor dat geld moet je een SGBX kunnen scoren, GS gekocht?

Veel is relatief. Als jij hem het het mooiste vind wat er voor dat geld te koop is dan hoeft het niet veel te zijn. Maar omdat je zegt:

(…) zou ik de tijd nemen om nog eens goed te oriënteren en een koopadvies draadje te starten. (Eterna is gekrompen als bedrijf maar een oud en belangrijk merk).

Er is niets “mis” met BM overigens. Ze zijn gewoon wat minder populair misschien. Heb je echt een voorkeur voor quartz, of heeft dat ding “toevallig” een quartz uurwerk?

Het heeft toevallig een quartz uurwerk, heb nu een SO met een automatisch uurwerk en dat voelt toch iets meer horloge ook door het gewicht.
Maar Eterna is een oud en belangrijk merk?
Ik schaf ten eerste een horloge aan omdat ik het mooi vind, met natuurlijk wel in het achterhoofd of het over een aantal jaar eventueel nog wat opbrengt.

:top: Yessir!

Gerenommeerd merk met een mooie geschiedenis. :+1:
Er staat er trouwens precies zo een in het blauwe gedeelte volgens mij.

Davy, welkom terug op HF!

Ze zijn de “moeder” van het meestgebruikte zwiterse kaliber (ETA) bijvoorbeeld.

Ook een Eterna, ondanks de historie, schrijft nogal wat af. Bijna alle horloges schrijven af, sommige harder dan andere. De beste manier om dat fors te beperken is om gebruikt te kopen. Ook grijs (=nieuw) kopen scheelt al aardig wat.

Cool! Fotos!

1 like

De eterna staat hier in de markt te koop voor een mooie prijs :+1::blush:

En welkom terug :+1::smiley:

1 like

Ik zit al 5 minuten na te denken, maar ik heb nog steeds geen idee wat een SO is

Goedemiddag, ik ben Ramon en sinds heel kort lid. Maar wat een geweldig horloge zeg

Shout out :wink:

Maar ik gok in deze context een Superocean

1 like