Terug van weggeweest met een nieuwe aanwinst

Dag allemaal,
Ik ben enkele maanden weggeweest door een nieuwe en zeer drukke job, maar ben nu al enkele weken terug wat aan het meelezen.
Ik heb me enkele dagen ook weer een nieuw klokje aangeschaft, namelijk een Wyler Geneve Code R. Ik heb dit altijd al een zeer mooie klok gevonden, maar durfde niet echt owv de maat en het feit dat de firma niet meer bestaat.
Maar eerst de pics en dan wat uitleg:

Het horloge mag wel een onderhoudje krijgen, maar daar zal worden voor gezorgd, en op de scherpe kant van de kast is de PVD zeer lichtjes gekrast, maar dit valt enkel op als je er echt op gaat letten. Voor de rest is ie prima in orde, en zit ie ondanks zijn grote kast toch zeer comfortabel rond de pols.

Het gaat hier om een new old stock.
In 2006 werd Wyler terug nieuw leven ingeblazen, maar dit duurde niet lang. In 2009 gingen ze namelijk al terug failliet. Hun horloges waren ook veel te hoog geprijsd, voor een gewone Wyler betaalde je al snel 8000+.
Maar dan heeft een zekere Wunderli, nu CEO van R&D Geneve, de hele stock opgekocht (zowel horloges, als parts). En van de originele Wyler parts heeft hij dan nieuwe horloges gemaakt en deze aan een degelijke prijs verkocht.
Ook heeft hij sommige kasten in PVD gezet, zoals mijn Wyler.
Ook heeft hij Jorg Hysek opgekocht en met de technologieën van deze bedrijven nu R&D Geneve uit de grond gestampt.
Ik heb bij hem nu ook een andere band voor mijn Wyler besteld, vermits hier enkel deze banden op passen. Namelijk deze van de wyler dakar:

Nu nog enkele foto’s van het nieuwe merk R&D Geneve, de gelijkenissen zijn niet te missen:

Ikzelf vind de Wylers veel mooier dan de R&D’s. Enkel de Worldtimer vind ik wel fantastisch.

Bedankt voor het kijken!

6 likes

Welkom terug :+1:

Welkom terug

1 like

Back with a BANG! Gefeliciteerd gave klok!

1 like

Bijzonder horloge. Kende dit merk niet. Wel gaaf.
Bedankt voor het delen!

1 like

Mijn beste,

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Bizar klokje, veel plezier ermee!

Mooie Come-back met een bijzondere klok. Bijzondere klokken, daar houd ik wel van, zo ook deze Wyler. Geniet ervan :thumbsup:

1 like

Welcome back! Mooi horloge!