Terug van weggeweest met mijn epos sportive

Hallo iedereen,

zoals ik al gezegd heb in mijn vorig bericht, ben ik even weggeweest uit het wereldje. Ik had mijn collectie verkocht om mijn verbouwingen te kunnen bekostigen, maar nu dit allemaal achter de rug is, is het weer beginnen kriebelen. Mede dankzij mijn nieuwe aanwinst, deze Epos Sportive. Volgens mij een goede keuze om de draad weer op te pikken. Ik ben er alleszins helemaal van verkocht. Volgens mij is Epos één van de Zwitserse horlogemerken die in Europa te weinig aandacht krijgen. Bij deze hoop ik hier ook iets verandering in te brengen. Zoals beloofd hier dus enkele foto’s.

Explore reneebrodala Explore reneebrodala Explore reneebrodala

Hoi Bally,

mooi exemplaar. Leuk te zien het " gevlochten matje" van de wijzerplaat.

Je bent (helaas of gelukkig :slight_smile: ) niet de enige met een epos:

Dit is de mijne:

Groet
Herman

Prachtig horloge !
Heb het merk overigens inderdaad nog niet gezien om iemands pols.

Blij dat er nog liefhebbers zijn.
En als ik even mag reageren op de keuze van je nickname, Oris was de reden waarom ik de eerste keer in het horlogewereldje ben gestapt. Het is net als Epos één van de merken die verdomd mooie en degelijke uurwerken maken voor een nog betaalbare prijs.
Ik was zelf in het bezit van een TT2, een F1 Williams en een Diver van Oris, maar heb ze allemaal verkocht om mijn verbouwingen te kunnen bekostigen. Ik heb vooral spijt gehad dat ik de F1 Williams verkocht had, maar deze Epos maakt veel goed.
Jouw Epos is ook zeer mooi, een beetje klassiek voor mij, maar de moonphase complicatie is wel echt te gek.
Bedankt voor je reactie!

Echt een ondergewaardeerd merk, terwijl ze soms zeer fraaie horloges maken (tu).

Schitterende klok (tu),
Persoonlijk is de wijzerplaat niet mijn keus, maar gelukkig ‘smaken verschillen’

Veel (draag)plezier !
Pieter.

Mooi merk en prachtige horloges. Die Moonphase kan ik ook wel waarderen :slight_smile:

Bally welkom thuis :wink:

Leuk om een merk in de spotlight te zetten…onbekend is vaak onbemind

Ja Epos, is ook in mijn ogen een zeer ondergewaardeerd merk.
Het merk kan makkelijk meekomen met menig high-end merk.
Ik heb zelf een Epos 3365 en de afwerking is in mijn ogen zeer hoogstaand en fraai.
Mensen die hem irl zien…beamen ook het bovenstaande…

Hier even een paar foto’s:

Ik weet dat er nog meer forum-leden een Epos in hun bezit hebben misschien ook leuk om een reactie van hun kant te krijgen…

Ook zeer mooi. Ik vind zowel die van jouw als die van mij mooier met de rubberen band, maar ik vind het niet leuk aanvoelen op de pols. Toch maar staal of leder.

Proficiat! Lekker stoere klok. Ben alleen niet weg van de scheve carbon wijzerplaat en de scheve schroeven (Hublot heeft daar ook last van).

Maar wel netjes afgewerkt uurwerkje met Cotes de Geneve en Collimacon diamantee.

bally Schreef:

Ook zeer mooi. Ik vind zowel die van jouw als die
van mij mooier met de rubberen band, maar ik vind
het niet leuk aanvoelen op de pols. Toch maar
staal of leder.

toch je hebt rubber en rubber hoor,
ik heb 1 bandje van natuurrubber en dat zit zo onvoorstelbaar comfortabel dat je hem bijna niet hoeft te sluiten, valt bijna als vanzelf om je pols,
enig nadeel daarbij is dat het snel stoffig wordt.
andere rubberbandjes (Danish design / invicta) voelen dan zelfs weer scherp of zweterig aan, grote fabrikanten kiezen m.i. te vaak voor kunstrubber omdat ze dat naast leder er gewoon “even bijdoen”