Terug verkopen van duurdere horloges

Hallo,

Regelmatig zie je advertenties van personen die een Rolex,… na een paar maanden terug verkopen.

Hebben ze dan niet goed nagedacht over de aankoop, wat je toch verwacht aangezien het bedrag?
Of bevalt hij niet zoals verwacht?

Of is er iets dat ik mis?

2 likes

Denk dat het een vorm van heimwee is. :joy:

2 likes

Flipperitus pas maar op dat je niet besmet raakt.

Het gaat hier om ‘terug’ verkopen. Dus snoeihard flippen.

Zeker met rolex hoef je juist minder na te denken. Kopen en doorverkopen kost doorgaans niets.

1 like

Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak, wellicht!?

5 likes

De jacht ja vaak leuker dan de vangst

1 like

De rit naar huis, met de aanwinst om de pols. Die vind ik persoonlijk het leukst

3 likes

De meeste dingen die ik koop bevallen mij echt uitstekend, ook op termijn.

Maar ik jaag niet op dingen. Ik denk na en zit een tijdje te loeren, en meestal is het resultaat voor mij optimaal. In recente tijden schiet mij één van m’n 11 koksmessen en -bijlen te binnen die me niet zo goed bevalt, buiten dat geen ontevredenheid over aankopen.

Maar wellicht gaan wij op verschillende manieren om met het fenomeen dat we te veel keuze hebben?

2 likes

Ik denk / weet bijna zeker dat je op een nieuwe Rolex flink afschrijft als je hem na een paar maand weer verkoop hoor…

Uitzondering is misschien een Daytona of als je hem niet na een paar maand, maar paar jaar verkoopt. Maar een Sub of Datejust kost denk ik flink geld na zo korte tijd

1 like

Wat is terug verkopen eigenlijk? Verkopen aan degene die het aan jou heeft verkocht? Of hebben we het over (door)verkopen?

1 like

Een nieuwe ja. Ik heb nog nooit een nieuwe gekocht. Wel jong gebruikte. Op zijn minst kostenneutraal

1 like

Ik weet niet of je het tegen mij specifiek hebt. Ik koop in ieder geval geen Rolexen :wink:

Je haalt de woorden uit mijn mond…

Ik kom alleen met een mogelijke verklaring voor het bezit van de zaak en het einde van het vermaak, da’s al. Het had niets met Rolexen van doen, dat kan net zo goed voor een hamburger gelden.

Uhm…Die hamburgers flip je toch al op de barbecue :thinking:

1 like

Het is Nederlands met Vlaamse invloeden denk ik. In NL zeg je na je vakantie: Morgen ga ik weer aan het werk.

Vlaams NL is meer: morgen ga ik terug werken. Goede woorden, maar ongebruikelijk in deze combinatie in het grootste deel van Nederland.
Wij gebruiken wel de contractie: terugwerking (reactie, repercussie, weerslag).

3 likes

Ik kan je melden dat de markt voor gebruikte hamburgers nogal slapje is de laatste tijd.

8 likes

een bekend spreekwoord zegt toch: je haalt mij de hamburger uit de mond?

Trek me de bek niet open, want de hamburger valt niet ver van de mond! :hamburger:

1 like

…en de koe niet ver van de gedempte gracht :joy: