Bij mij verder niet zoveel beweging afgelopen jaar.
Als horlogejaar best ok, naast het nodige aan Russische horloges die weggingen en binnenkwamen waren de voornaamste mutaties!
Brons bleek niet zo mijn ding, maar ik heb genoten van het poetsen, in de weer met soda en citroensap en de geweldige seventies vibe van deze Aevig Valkyr
C-case Pontiac Compressor ging zo snel eruit als hij erin kwam.
Longines Avigator Bigeye gaf toch teveel overlap met kijn Iwc 3717-01 Fliegerchrono dus ging naar een nieuw baasje.
Oris Chronoris, retecoole seventies vibe een ècht monopusher chronouurwerk in tegenstelling tot de laffe driehander Sellitaatjes in de huidige Chronoris maar toch ook wel heel kwetsbaar en droeg hem weinig, dus eruit!
Ik vond een hele gave IWC Ref. 309 in het staal met een puntgave sunburst wijzerplaat en het legendarische cal. 89 uurwerk
Dat had wel tot gevolg dat deze Eterna-Matic 1000 eruit mocht, wàt een schitterend afgewerkt horloge, mooie kast, sunburst wijzerplaat, automaatuurwerk met datum quickset, superondergewaardeerd voor het prachtige horlogemark dat het is! Aanrader voor leden die eens met vintage willen beginnen en kwaliteit willen tegen een behapbare prijs.
Ook mijn Girard-Perregaux 7742 alarmhorloge mocht bij de entree van de IWC ref. 309 het veld ruimen.
De Delft Watch Works HFLE was cool maar droeg ik te weinig, is een Oostenrijker nu megahappy mee.
Op zoek eind 2021 begin 2022 naar een Omega Speedmaster Mark 40 “Michael Schumacher/Ben Clymer” heerlijk nineties vibe horloge, triple date calender complicatue, chronograaf, funky kleuren en een heerlijk quirky dag/nact wijzertje waarbij je om 12 uur ‘s middags al van blauw naar zwart gaat.
Ik vond al snel een mooie…… en toen een net nog mooiere . Tsja…. dan krijg je dit.
Eentje is er over nu….
SINN 144Ti GMT, heerlijk een horloge dat licht draagt maar echt een degelijk-Duitse look maar vooral feel heeft, zalig horloge, soms milde spijt van dat ik hem heb weggedaan.
Maar de Sinn sneuvelde voor een goed doel, deze Wakmann wilde ik al heel graag, klassieke reverse panda triple date racing chrono met een Valjoux 72c columnn wheel uurwerk. Opgebouwd jaaaaren geleden uit nos onderdelen, de hoofdprijs ervoor betaald maar super happy mee!
Nineties goodness naast de Speedmaster Mark 40…. tijden lopen zoeken om een goede Breitling Chronomat Blackbird te vinden. Ik vind Chronomats al gaaf maar met al die gepolijste vlakken wel heel glimmend.
Niet deze, geborstelde kast, geborstelde bezel, matte wijzerplaat met opliggend Breitling wings logo…. helemaal goed, vliegt heerlijk onder de radar.
En dan heb je eindelijk die begeerde matte Breitling, komt toch die Breitling Chronomat Yachting op je pad!
Meestal in goud-staal, maar niet deze! Geborstelde kast en bezel, neon-oranje chronowijzer, matte wijzerplaat met lager luggende compaxen en in plaats van de minutenteller een schijfje met blauw-oranje vlakken en eronder een streepje met minutenmarkering die de tijd naar de start van een Zeilregatta aftelt! Geen hond die zo’n ding ooit in de praktijk gebruikt maar wat een heerlijke quirky complicatie! Horloge echt in topstaat, man wat een gaaf ding!
De Breitling Chronomat Blackbird overlapte toch teveel (ook met mijn Fliegerchrono en Speedmaster Moonwatch) dus die heeft het veld geruimd.
Op naar 2023!
Vergeet ik er nog een paar!
Zentra Savoy 7733 Racing Chronograph, geinig, maar het was geen blijver.
Longines 2371 met een L633 automaat, supermooie wijzerplaat, prachtige hoekige seventies kast (alhoewel dit exemplaar uit early eighties kwam) op de pols toch wel glimmend, net niet voor mij.
Girard-Perregaux ref 2499 Carré Cambré met een schitterende guilloche wijzerplaat, wat een staaltje heerlijk klassiek handwerk!
Na de aankoop van mijn Yachting toch echt teveel in mijn collectie, is nu bij een maatje van me in de US
Dugena Depth Master aka “Baby Panerai” was leuk, maar niet voor de lange termijn!
Waarom speedmaster eruit… mooi hoor!!
Al dat enthousiasme van iedereen is leuk om te lezen. Ook ik heb sinds de zomer weer een aantal nieuwe aanwinsten, waar ik zeer content mee ben.
Dit jaar alles verkocht. Als laatste bleef de Apple Watch over, die een paar weken gebruikt, maar ook die verkocht. De Rainer ook weggeven, nu al een tijd bloot bepolst door het leven. Bevalt ook wel.
In de 2023 wil ik één horloge kopen. Maar er is tot nu toe niets wat enige begeerte oproept………
Erin = indrukwekkend
Die vintage is leuk zeg
Mooie Oris zeg!
Dappere en interessante zet. Benieuwd wat er bij komt.
De enige mooie Rolexen Seumpie2, prachtig!
- Niks gekocht en niks verkocht. Ben trots op mezelf!
Heel gaaf ding!
Misschien ben je genezen?!