Terugblik 2022 - hoe was jullie horlogejaar?

Dit is eigenlijk geen leuk topic.
Toen ik het op een rijtje zette was het best wel confronterend.

Maar ach, hieronder eerst wat eruit is gegaan in 2022

En dan nu de huidige collectie. Ik denk dat deze collectie 1 januari wel gaaf halen. En voor de scherpe HF’ers. Ik heb de CHNR en explorer inderdaad terug gekocht :sunglasses:

24 likes

Goed. Druk jaartje gehad.

Uit:

In:

Tevens de huidige stavaza

47 likes

Die GS GMT met Creme plaat ziet er wel heel fraai uit. In mijn ogen mooier dan degenen die nu in je collectie zijn :grimacing:

1 like

Holy smokes wat een hoeveelheid bijzonder gave horloges

1 like

Op die ranger en iwc na mis ik ze allemaal :cold_sweat:
Maar goed, nog zoveel te ontdekken op de reis.
Had ze trouwens niet allemaal op zelfde moment hoor.
Moet wel n zenith terugkomen.

3 likes

Wow wat een beweging in 1 jaar!

1 like

Deze is afgelopen jaar vertrokken

Deze is toegevoegd aan de collectie :slightly_smiling_face:

20 likes

2022 was aardig veelbewogen, met 27 NA’s :stuck_out_tongue:

4 likes

Kerst komt er nog aan maar voor nu het volgende 🥹

Eruit gegaan:

Erbij gekomen:

12 likes

2022 was een mooi horlogejaar voor mij :slight_smile:

Ik wilde al een tijdje een IWC en dit jaar was het dan eindelijk zo ver…

11 likes


Super gewoon @anon53002072EV

5 likes

Er zaten hele mooie stukken bij, maar eerlijk gezegd vind ik wat je nu hebt nog unieker! Zeker aangezien je zelf al eens aangaf dat je geen verzamelaar bent, maar liever een paar goeie stukken hebt. Een Zenith erbij zou het misschien wel helemaal af maken, het blijft een sympathiek merk :+1:

2 likes

Die foto was dan ook bijzonder goed gelukt :sunglasses:

Het was een prachtig stuk en ik had de intentie om hem te houden. Helaas had ik hem in een ruildeal verkregen en had de originele eigenaar zijn redenen om de deal ongedaan te maken. Dus ik heb hem maar kortstondig in mijn bezit gehad.

Enige wat me een beetje tegenviel was het serif font van de GMT cijfers, die vallen wat uit de toon in het geheel. Ik heb de GMT samen met de hi-beat GMT opnieuw gepast daarna en uiteindelijk voor de hi beat gekozen. Het was een moeilijke keuze alleszins, maar die zwarte heeft iets bijzonders. Die moet je in het echt zien om hem te beoordelen :smiley:

Vandaag wordt er nog een bruine strap ervoor geleverd :partying_face:

10 likes

Ook fraai hoor. En op bruin denk ik nog beter.

1 like

Hier een veelbewogen jaar. M’n eerste oude en trouwe Grand Seiko SBGV239 ging er uit, er kwamen er twee nieuwe in, en een tweetal Farers, een GMT en een Chronograaf. Verder deed ik nog een derde poging tot Yema in de vorm van de Superman Heritage, en voor de zomer pikte ik nog een Nomos Club Campus op, wat een erg fijn zomerhorloge is, al blijkt hij 's winters gewoon onleesbaar te zijn. Tot slot pikte ik een limited her-uitgave van de 1959 Alpinist op.

De Spring Drive Grand Seiko was het duurste wat ik ooit gekocht had. :slight_smile: Fast forward naar een aantal maanden later toen ik een Cartier Santos voor mezelf en een Tank voor moeders de vrouw stond af te rekenen. Alles is relatief, zo blijkt. Fantastisch horloge, de Santos. Erg comfortabel.

Toen begon m’n pols te protesteren tegen bepaalde horloges. Ik kreeg pijn, een soort irritatieplek op een knook van m’n pols. Dientengevolge besloot ik om in te zetten op een verzameling kleinere horloges, met de Santos als lichtend voorbeeld in die categorie.

Tot zo ver is de Farer Chronograaf weer vertrokken, net als de Grand Seiko Spring Drive met kirazuri plaat. Ook is de Tourby vertrokken, en zijn de Uemura en Mini Turtle weg. Net als de Glacier Alpinist, de Halios Seaforth, m’n Citizen en Seiko quartz chronografen, Kortom, bijna alles wat groter was dan 40mm is gewoon weg.

Ik merk ook dat de verzameling een tikje meer dressy geworden is. De duikertjes zijn overwegend 39mm, ik heb van Seiko alleen nog maar een vrij nette Presage limited, een erg nette King Seiko limited, een 1959 Alpinist limited, een kleine vintage quartz, en een Grand Seiko quartz. Aan de Duitse kant is de Tourby met z’n 40mm vervangen door een Junghans Max Bill Mega Solar in titanium. 38mm en 24 gram zijn erg mooie specificaties.

De vervanger van de GS Kirazuri werd de The Citizen Ibuki, oftewel de groene Lente-versie van de Iconic Nature serie die Citizen dit jaar uitbracht, met 250 stuks per seizoen/kleur. In Citizen’s DuraTec coated super titanium en met 38mm is dat een fantastisch horloge. Kortom, met de Club, de Alpinist, de Ibuki, de Santos en de Max Bill heb ik een setje horloges wat eminent draagbaar is in een aantal stijlen.

Het algehele prijspunt van de verzameling is wel omhoog gekabbeld, en daar moet nu een halt aan worden toegeroepen.

Uit:









In:







29 likes

Serieus druk jaar! Mooie keuzes.

1 like

Ik wil niet voor eigen parochie preken, maar dat heb je goed gedaan. :+1:

Jouw Club is veelzijdiger inzetbaar dan mijn Club, kan ik je mededelen. :slight_smile:

En die groene fumé van je is ook smullen…

1 like

Ik ben net 1 jaar lid
toen ik erbij kwam heb ik een SARB33 aangeschaft na lang wikken en wegen
die heb ik dit jaar geen enkele keer om de pols gehad
hmmm

verder, dit jaar niks eruit
heb er enkele vintage horloges bij sinds dit jaar
een Omega Genève
een Zenith Pilot
een Tissot PR516 GL
en een een rommelmarkt art deco tank handopwindertje (merk schiet me niet te binnen)

1 like

Nondeju wat een geweld!

1 like

1 like