Terugblik 2022 - hoe was jullie horlogejaar?

Dit jaar was relatief rustig. Slecht 1 horloge verkocht. De Damasko DA47.

Halverwegen het jaar een Damasko DK30 gekocht en deze maand nog een kleine eindsprint getrokken met de Maurice Lacroix Aikon en de NOMOS Ahoi.

9 likes

Thanks man. Wij hebben elk op onze eigen manier hetzelfde licht gezien dit jaar :upside_down_face:

1 like

Ok dat is ff zoeken…

Erin ( en nog in de collectie dus):






Eruit:


12 likes

2 witte dit jaar:

9 likes

Godsamme, die nieuwe kleurstelling van de Ahoi Neomatik Dunkel is geil. Mijn eigen mag er ook best zijn, maar dit is übercool.

1 like

Waardeloos. Ik had me voorgenomen om niks meer te kopen. Bijna gelukt, maar toen kwam Black Friday en had ik opeens een Casio AE1200 om de pols.

Mogelijk wordt het nog erger, want ik ga straks even naar een Citizen automaat kijken. :thinking:

2 likes

Lijstjes. Altijd leuk, best wat in en uit gegaan dit jaar. Niet alles wat erin kwam is gebleven:

Erin:

En vervolgens eruit:

9 likes

Lekker lijstje hoor! Ik mag hopen dat je de zwarte Tudor Prince nog hebt.:innocent:

1 like

Thanks, ja de Prince was nog net een NA van 2021 :slight_smile:
En nee die gaat zeker niet zomaar weg :wink:

1 like

Voor een ras-flipperaar was 2022 vrij rustig. Belangrijkste voor mij was GS quartz champagne eruit, en zwarte GS automaat erin.

In:


In/Uit:

2023 wil ik stabiel houden, tenzij er een deal passeert die ik niet kan laten liggen :blush:

5 likes

Na een aantal rustige jaren zonder horloges, eind vorig jaar weer begonnen met een Certina. Na wat wisselingen, lijkt het erop dat de collectie uit Certina’s en Seiko’s blijft bestaan. Een keuze die is ingegeven door wat ik mooi vind icm verhouding prijs/kwaliteit.

Ik blijf fan van Seamasters en Speedmasters, maar vind de prijzen niet meer te rechtvaardigen. Ik heb mezelf een soort van maximum budget per horloge opgelegd van € 750,-.

Voor nu bestaat de collectie uit 3 Certina’s (DS1, DS1 chronometer en PH200m) en 4 Seiko’s (Presage Cocktail Time wit en blauw, Turtle White Shark en een Seiko 5 Sports). Voor grab en go komt er misschien nog een solar of eco-drive bij.

3 likes

Duur.

Dit is de buit van 2022 sofar.

Eruit natuurlijk nix.
Ik ga geen horloges kopen om ze weer te verkopen.

Trouwens, dit hele topic doorgespit en geen enkele moonswatch tegengekomen. Vreemd.

8 likes

****

Niks eruit maar de SBGK007 erin.

11 likes

Ik blij, bankrekening niet :rofl:

Wat heb je gedaan? :flushed:

1 like

2022 zou het jaar van de opruiming worden, de collectie zou krimpen en ik zou de mooiste én minder exemplaren overhouden.

Dat is deels gelukt, de mooiste heb ik overgehouden :smile:

Er zijn er dit jaar 10 bijgekomen die ook allemaal blijven.
Er zijn er nog 6 bijgekomen die waarschijnlijk niet voor altijd zullen zijn.
Confronterend, maar dat zijn dus 16 horloges. :hear_no_evil:
De collectie laten krimpen is dus niet gelukt, MAAR hij is ook niet gegroeid :muscle:,
dus er zijn er ook 16 uitgegaan. (ook een aantal geruild)

32 horloges wordt wel een lange lijst…
laat ik de hoogtepunten van 2022 posten en de 6 horloges die ik in 2023 in ga zetten voor iets anders

Hoogtepunten 2022/to stay



2022 to go



22 likes

De zes blijvers :heart_eyes:

1 like

Laten we zeggen, een fulltime hobby :sweat_smile:
Wat een prachtige horloges toegevoegd! To stay :crazy_face:

1 like