Terugblik 2022 - hoe was jullie horlogejaar?

Het is sowieso een heel mooi en apart horloge. Alleen maar kijken naar een horloge lijkt mij ook niets, tenzij je hem hebt gekocht als investering, maar zelfs dan…

2 likes

:point_up_2: exact!

1 like

U heeft smaak :slight_smile:

1 like

2022 was een roerig jaar, afscheid genomen van een aantal goede merken als Omega, Breitling en Grand Seiko, gesnuffeld aan een smartwach, lichte wijzerplaten en mechanische horloges definitief de deur uit. Groot doen we ook niet meer, dik ook niet. Bracelets zijn het ook niet helemaal, maar ja dit is wel een leukie


en dit is ook wel iets

Kortom, meer Titanium en Solar en Quartz

5 likes

2022 was het—tot nu toe—ultieme horlogejaar voor mij.

Weggegeven: vier kwartshorloges die ik ooit leuk vond maar inmiddels al jarenlang op nieuwe batterijtjes lagen te wachten:

Gekregen: een erfstuk:

Gekocht: een 5’je:

Een droom:

En een bewijs dat de hobby hiermee niet ten einde is, integendeel:

12 likes

Met de plannen om te gaan verhuizen dit jaar de intentie om wat te gaan verkopen en nu echt eens de rem op de aankopen te gooien. Dat eerste is niet gelukt, het tweede bij vlagen :grin:
Al met al toch nog weer 9 Tissot’s gekocht :grimacing::blush:

Tissot uit de korte periode dat er “Locle & Genève” op de wijzerplaat stond. Bouwjaar moet ik nog even uitzoeken, ergens eerste helft jaren 1910:

41 mm trench watch, eind jaren 1910:

Gouden mid-size zakhorloge uit 1877:

360.000 bph stopwatch, jaren 1940:

Rosé plated dresser uit 1962:

Zilveren hunter zakhorloge uit 1906:

Cal. 17.5 uit 1948:

Stylist zakhorloge uit 1968:

En net binnen, cal 40.5 zakhorloge, jaren 40.

Door alle voorbereidingen voor de verhuizing niet veel projecten kunnen doen, wel nog deze PR 516 uit de projectenbak opgeknapt:

15 likes

Hoe houd je die bezel van die Santos zo mooi? De mijne ziet er uit alsof hij door een gehaktmolen is gedraaid.

1 like

Ja dat is jou wel toevertrouwd. :joy:

2 likes

Ik denk dat 2022 voor mij een doorbreek jaar was. Al ben ik sinds 2018 al lid van dit forum, ik heb eigenlijk dit jaar pas mezelf gegund om echt horloges aan te schaffen. Scheelt ook dat er wat meer liquiditeit is :pray:
Dit jaar best veel aangekocht en ook geleerd wat ik wel en niet waardeer. Voor mijn gevoel zit ik er lekker in, en ben benieuwd hoe de collectie en smaak zich verder vormt komende jaar.

Out:

In:

22 likes

Prachtige aankopen!

1 like

Mooie aankopen deed je :ok_hand: aan diversiteit geen gebrek.

1 like

Voor dat geld verwacht je toch wel dat er een zakje met losse bezels bij zit. :joy:

Geweldig mooi!

1 like

Gevoelsmatig was het een rustig jaar. Maar toen ik een groepsfoto begin 2022 erbij pakte moest ik wel even slikken.


Van bovenstaand stel is alleen de Grand Seiko Snowflake over. Ik wilde minder in aantal, en een upgrade in segment. Als ik zo terugkijk, dan zaten er ook echt hele lekkere horloges tussen die oude set. Maarja, je kunt er maar 1 tegelijkertijd dragen.

In (Stowa tevens uit, G-Shock staat in het blauw)

13 likes

Dit jaar in:

Nog niks uit, maar dat is momenteel ook niet nodig

7 likes

Je PRX snap ik niet. Dat kleur heb je op de omega, en niet hoger qua segment. De JLC lijkt me een blijver!

1 like

Het was hier een gekkenhuis dit jaar, mijn vrouw kan dit vol overtuiging beamen.
angry-womane-screaming-woman
In Januari had ik, zoals het jaar daarvoor, nog 3 horloges. Inmiddels hebben tientallen (mijn opknappers draag ik altijd eerst een poosje zelf) de revue gepasseerd. Ik begon m’n nieuwe hobby dus met volle overgave.

Blijvertjes zijn tot nu toe m’n Seiko Prospex Solar (m’n ‘trouwring’), twee Seiko Recrafts, Casio A1000 en Oriënt Bambino. Gisteren ook mijn verjaardagscadeau ontvangen, maar ik moet nog 3 weken wachten tot ik deze ook mag dragen…:watch::roll_eyes:


Krijg ik overigens van m’n vrouw en zoon, de hobby is inmiddels dus geaccepteerd. :grin::+1:

2 likes

Truien weer aka draag m altijd onder een lange mouw tenzij ik een foto maak. Vermoed dat dit erg helpt.

Hoe wasabi is die van jou intussen?

Moet zeggen dat t me meevalt dacht dat die van mij ook al onder de krassen zou zitten maar nee

Geïntegreerde bracelet, die zie ik er verder niet tussen zitten :wink:

Beide sportief en groen, maar een heel ander gevoel met dragen. De Omega is wat meer klasse, de PRX een feestje zeg maar @Kad
En als de Omega in een externe kluis ligt, dan is er toch nog wat groens in huis :wink:

1 like