Terugblik 2022 - hoe was jullie horlogejaar?

Kan wat mij betreft prima naast elkaar. De omega is een stuk “organischer” vormgegeven. Als je twee horloges met een zwarte wijzerplaat hebt zegt ook niemand tegen je dat er teveel overlap is :grin:

1 like

Je ziet hier aan de schaduwkant niet hoe erg het op zes uur is. :slight_smile: Maar die bezel is van roomboter op kamertemperatuur gemaakt.

7 likes

Eens.

T ding lijkt te krassen als je er al naar kijkt. Maar ik mag afkloppen. Uiteindelijk komen ze toch wel.

Heb m in t verleden diverse keren gepast. ‘Nieuw’ bij diverse ad’s. Hadden allemaal (al) krassen. :grimacing:

2 likes

Eruit:
GS SBGF017 en Junghans 1972 chronoscope


image

Erin:
Oris cervo volante

11 likes

Ik ben voorlopig wel even klaar, dit jaar liep het een beetje uit de hand.

In chronologische volgorde:

  • Tissot Seastar 2000 Professional
  • Tissot Seastar 1000 Chronograph
  • Seiko King Samurai Black Series SRPH97K1
  • Orient Mako II
  • Tissot Gentleman
  • Casio A168WG-9EF
  • Casio Duro MDV106-1AV groen, met de Merlin
  • Casio Duro MDV106-1AV zwart, met de Merlin
  • Steinhart 39 Adventure

10 likes

Misschien was het topic voor mijzelf wat te vroeg, vandaag nog een NA en de maand is nog lang…

7 likes

“Hoe was jullie horloge jaar?”

Het eerste wat in mij opkomt is: ‘knotsgek’.

Het begon in maart '22 met de aanschaf van een 2019 Breitling Superocean Heritage en na maanden van stilte volgde +/- 3 weken geleden de tip van @splinternieuw om mij hier aan te melden.

Sindsdien ben ik 7 NA’s verder (MoonSwatch) en staan nummer 8-9-10 in de planning voor deze maand. Per februari '23 schijnt de Neptune “goed” leverbaar te zijn dus dat zal de laatste worden die ik oppik :stuck_out_tongue_winking_eye: Is er al iemand op HF die ze alle 11 heeft!?

Ik ben opgegroeid met Pokémon dus 'Gotta catch ‘em all’ zullen we maar zeggen…

4 likes

Hoe was mijn horloge jaar?

Ik dacht oprecht dat ik maar 1 horloge had gekocht. Zo van ach 1 is prima. Wat wil een mens nog meer.

Maar toen ging ik door het andere topic ‘je beste aankoop 2022’ even kijken in mijn foto album.

  • 1 januari de Deepsea Jaeger Le Coultre gekocht.

  • Half januari de Submariner‘Starbucks’

  • een gouden cartier tank is er ook nog geweest.

  • een universal Genève ferrovie dello strato gekocht,

  • een moonswatch :see_no_evil: en weer heel snel verkocht :joy:

  • een tudor small block transitional :grin:

Dus ja … het is een mooi horloge jaar 2022

. . . . .

17 likes

Prachtig, die Van den Gang die je al hebt. Ik kan me voorstellen dat je niet veel wilt toevoegen aan je verzameling.

1 like

Dank je Petra :+1:t2: het is wel prima zo :blush:

1 like

Ik vergeet steeds dat ik dit ding ook nog kocht.

Het lijkt net alsof hij al een miljoen jaar in de verzameling zit.

3 likes

Eruit:


M’n eerste mechanische horloge en de laatst vertrekkende om aan een nieuwe opzet te beginnen.

Erin:


Voor mij de verassing van dit jaar, niet verwacht deze dit jaar nog aan de huidige set toe te voegen.

Dik tevreden voor afgelopen jaar en volgend jaar lijkt ook al goed te zitten. Nu hoop ik nog op een paar doorslaggevende releases van Longines en/of Nomos. :partying_face:

5 likes

Ik begin ff hiermee :rofl:

Net bekeken, 19 horloges via HF verkocht en een paar via andere kanalen. Er gaat er nog eentje uit dit jaar:

Er zijn er ook veel (te veel) binnen gekomen, waarbij dit nu de huidige stavaza is voor '22:

Grootste gamechanger:

Bij mij ging het dan om duikers only :relieved:

14 likes

Prachtige aanwinsten. Lekker bezig :star_struck:

1 like

Collectie is (net als bij mij) net het heelal: uitdijend.
:slight_smile:

1 like

2 keer groen Richard
Wist niet dat de JLC bij jou is geland
Mooi chique horloge

Dat is nog erger dan mijn 15 stuks in 2021 :rofl:. Dit jaar “maar” 9, dus het gaat de goede kant op!

2 likes

Het nest verlaten in 2020:

Toegevoegd aan het nest :

10 likes

Het was weer een mooi horlogejaar, er is maar een horloge weggegaan, nl. de oude Rotary.

Erbij is gekomen (laatste eerst):

In augustus de Tissot Visodate

In juli kwam het nieuwe Jubilee bandje bij m’n Datejust

Eind juni een Casio Royale

In mei kwam er een gekke Hamilton

Ik mag niet klagen😀

12 likes

En dit jaar? :grin: