Bij mijn Seiko SKX 007 valt het me op dat na het uitdraaien van de kroon, de kroon moeilijk “pakt” bij het weer terugdraaien.
Deels komt dit door het veertje welke de kroon naar buiten duwt, maar de schroefdraad lijkt ook moeilijk te “pakken”.
Ja, dat komt best wel vaak voor. Ook bij andere merken. Zolang je je nog niet suf hoeft te duwen om hem dicht te krijgen zou ik er niet wakker van liggen.
Heb dat ook wel enigszins, maar dan juist bij m’n Monster. Die draait minder gemakkelijk in z’n schoefdraad dat m’n SKX007. Krijg 'm op zich wel dicht. Maar m’n TAG Heuer pakt bijvoorbeeld duidelijk soepeler.
Ik slaap er gelukkig niet slechter om hcptdg
Maar het viel me vandaag weer op, kleine smet op een voor de rest bovenverwachting leuk horloge.
Op 2 andere horloges met schroefkroon heb ik een stuk minder moeite met het terugdraaien. Ik was bang dat het misschien iets met de schroefdraad te maken had. “Gelukkig” hebben jullie er ook last van!
De truc met het dichtdraaien van de kroon is als volgt:
1.Druk de kroon in.
2.Draai nu met een lichte druk de kroon TEGEN de klok in tot je voelt dat de kroon “klikt” en een klein stukje verder naar binnen schiet.
3.Het schroefdraad van kroon en tube ligt nu recht tegen over elkaar en je kunt de kroon met de klok mee vast draaien.
Op deze manier voorkom je dat je het eerste deel van het schroefdraad op de tube kapot draait.