Terugkeer van de Zenith El Primero A386?!

Ik word overspoeld met SIHH nieuws, maar dit was een heel onopvallende die aan veel horlogeblogs lijkt te zijn ontgaan…Zenith brengt een horloge collectorsbox uit, dat veel lijkt op de werkplek van een horlogemaker. In de lade zitten al drie Zenith El Primero horloges die ieder een mijlpaal van Zenith weergeven: de gewone, de 1/10 van een seconde en de 1/100 met een optie op de 1/1000 die komende jaren uit gaan komen (met de nieuwe oscillator gok ik).

Maar ze hebben een re-edition vana A386 in die doos gestopt! Speciaal gemaakt voor deze collectors box, maar jongens…BRENG DEZE OP DE MARKT!!! Hieronder een screen uit de video, dus niet zo mooi als ik het echt hoop ik. Maar wat gaaf!

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=Jq0ZhNSso5U

Screen:

Origineel:
afbeelding

9 likes

Ja, mooi!

Helaas, alleen in die box van 50.000 CHF…

1 like

Ja dat zie je vaker, dan heeft het een speciale achterdeksel of een set zoals deze. Maar kan ook nog in de normale collectie terugkomen. Tenzij er een reden is waarom ze het niet willen doen. Ach ja, we blijven hopen en de bankrekening vindt het leuker als het niet wordt uitgebracht :wink:

Je enthousiasme is in ieder geval leuk en aanstekelijk om te lezen. Maar het horloge is toch al op de markt?

Nee dat is de moderne interpretatie. Ik vind de drukte op de originele A386 net iets pakkender dan de gestileerde versie van nu.

Eerst deze jaren geleden (een 38mm “revival” kwma toen op de markt):

En daarna de huidige die je nog steeds kunt kopen (kleine wijzerplaten en andere overlap):

2 likes

Dit is de voorlaatste in 38mm. Ik vind hem mooier dan de huidige versie, hoewel ik ook snap dat velen dat niet vinden.

3 likes

Kitscherige en nutteloze curiosa. Dan hoop ik dat die drie horloges hun geld waard zijn in dat hele verhaal want man, man, man, wat een poppenhuis zeg, die “verpakking”. Ik vraag me af hoe een fatsoenlijke horlogemaker tegen dat ding aankijkt.

Hoe dan ook, ik haat lifestyle marketing. Doe mij maar een Nomos in een grijze kartonnen doos.

6 likes

Mee eens. Totaal over de top. Ik vind een mooie doos nog wel aardig, maar dit gaat echt te ver.

1 like

Ik vind dat model ook (iets) mooier, omdat de sub dials veel groter zijn. Dat geeft het een net iets bruter uiterlijk. Alleen ik vind het stom dat ze de urenteller (midden) bovenop de minutenteller hebben gelegd. Dat zat ook niet op de originele A386 en hebben ze met de moderne wel weer goed gedaan.

1 like

agreed.

Ook mee eens, ik vind het overigens wel leuk om te zien waar ze allemaal mee komen. Maar dit is natuurlijk volstrekte onzin net zoals elke andere oversized horlogedoos die je 1x per jaar bekijkt hooguit. Wel leuk als Sinterklaas surprise :wink:

1 like

Ik vind de el primero cool, begrijp me niet verkeerd. De doos leidt af van het horloge waar het tenslotte om gaat.

Toch één van de zeldzame drie-register chronografen die ik tof vind. :+1:

1 like

Nog beter: mijn Weltzeit kwam in een eenvoudige leren etui. Die is gewoon handig voor vervoer als hij op vakantie mee mag. Eenvoudig en bruikbaar.

Afijn, ik dwaal af.

2 likes

Da’s waar ook. Er zat een etui in de doos. :grinning:

Zo vaak bekijk ik de verpakkingen.

3 likes

Officieel plaatje uit de press release. Ziet er zo wel heel klinisch wit uit maar waarschijnlijk exact zoals hij in de jaren zestig in de winkel lag.

3 likes

En gejat van Fratello :wink:

1 like

1 like

Komt ie ook los te koop?

Ze zeggen van niet. (Zenith zelf dus)

Dan zal het volgend jaar pas zo zijn… :joy:

2 likes