Terval horloge, graag info

Hallo, ik ben in bezit van oud maar mooi mechanisch Terval heren horloge. Dit was het horloge van mijn vader. Ik zou graag wat meer informatie hierover hebben zoals b.v. productiejaar, waarde. Ik ben op internet een Alpina tegen gekomen met dezelfde wijzerplaat uit 1950. Alleen heeft mijn

horloge geen seconde aanduiding.(zie foto)

1 like

Jouw horloge heeft wel degelijk een “seconde aanduiding” nl. een zgn. centrale seconde(wijzer) terwijl de Alpina een kleine seconde(wijzer) heeft.
Terval was een merk van…

verder vind je dankzij Goochem bijv nog dit:

grafik

Jaren vijftig voor jouw horloge kan kloppen.
Maar zonder een foto van het uurwerk kan er niet veel van gezegd worden.
Waarde als familiestuk: onbetaalbaar
Waarde op Marktplaats: niet zo gek veel.

Edit. mbt de wijzerplaat. Aan de ene kant zijn er nooit echt veel wijzerplaatfabrieken geweest. Aan de andere kant speelt mode bij de meeste artikelen een rol.
Dus als één merk een bepaalde wijzerplaat heeft en een ander merk ook, kan dat betekenen, dat beide dezelfde mode volgden, dat de vertegendoordiger van de wijzerplatenfabriek de opdracht had een bepaalde voorraad af te stoten, dat één horlogemerk afkeek bij een ander en noem maar op.

3 likes

Nog afgezien van die seconden zou ik dat nou niet acuut een zelfde wijzerplaat willen noemen.

Bedank voor de info!
Ik ben blij dat de markt(plaats)waarde niet zo veel is. Ik houd 'm lekke zelf, het is een mooi aandenken.