Test hier je kennis van materialen!

Leuk quizje over je kennis van metalen en hout en silicon en carbon en keramiek :slight_smile:

Hier:

Hier veel meer quisjes betreffende horloges:

4 likes

12 van de 15 goed (maar zeker 3 daarvan waren een gokje).

1 like

Voor iPhone 7 gebruikers; zet je telefoon in landscape mode als hij niet de volledige quiz weergeeft.

Ik verbaas mezelf, had er 10 uit de 15.

1 like

Mehh 9 uit 15. Ben meer een goudhandelaar dan iemand met kennis over inovatieve materialen :sweat_smile:.

1 like

Meh, hier ook maar 9. Begon met 6/6, maar daarna ging het hard achteruit.

1 like

Ik moet daarbij zeggen dat ik bovengemiddeld geinteresseerd ben in innovatieve materialen bij horloges. Dat komt omdat het soms zeer nuttige materialen zijn die elders belangrijke toepassingen zouden kunnen hebben, maar (nog) veel te duur zijn om in grote hoeveelheden te produceren. De markt voor luxe horloges biedt echter een soort beschermde omgeving waarbinnen de gebruikte hoeveelheden gering zijn en de kosten nauwelijks uitmaken. Dat biedt een soort speelveld om te experimenteren en leren over (het produceren en bewerken van) zulke materialen.

1 like

10 van 15 met een aantal gokjes; meeste fouten bij de “welk merk gebruikt welk materiaal” vragen :sweat_smile:

1 like

10 van de 15, toch best leerzaam.

1 like

9/15, meeste gegokt :joy:
Rolex vragen wist ik wel

2 likes

Had er 7 goed maar kan wel klokkijken zonder deze extra kennis gelukkig.

1 like

11/15

1 like

Arie K, kom er maar in…

Arie haalt ook 10/15 , die andere 5 gaat hij corrigeren als zijnde foutieve informatie :smile:

3 likes