TeStaf de nieuwe standaard voor vliegeniershorloges

Het samenwerkingsverband tussen de Universiteit van Aachen, Sinn en Eurocopter heeft geleid tot het ontstaan van TeStaf:
http://www.fh-aachen.de/en/faculties/aerospace-technology/projekte/testaf-projekt/aktuelles/

Heel mooi horloge hoor. Maar de standaard voor vliegeniers horloges? Leuk marketing verhaal allemaal maar als een piloot echt een betrouwbaar horloge nodig heeft voor vliegen zal hij toch eerder een Suunto of G-Shock nemen. Neemt niet weg dat dit gewoon een mooi mannensierraad is.

Heb je het TeStaf booklet gelezen, te vinden bij downloads? Ik vind het wel hout snijden, vooral als het aankomt op de afleesbaarheid.

ticothijs82 Schreef:

Heb je het TeStaf booklet gelezen, te vinden bij
downloads? Ik vind het wel hout snijden, vooral
als het aankomt op de afleesbaarheid.

Natuurlijk zal het hout snijden maar mechanisch horloges in de 21 ste eeuw in een vliegtuig. Kom op zeg. Een piloot van een grote maatschappij zal dit best dragen omdat hij hem eigenlijk helemaal niet nodig heeft in een groot passagiers vliegtuig. Wanneer een piloot in bijvoorbeeld Alaska over kleine afstanden met een cessna vliegt zal hij ook eerder een digitaal horloge gebruiken ivm betrouwbaarheid.
Die verhalen erbij zijn allemaal leuk maar hoeveel “echte” piloten kopen dit horloge nou? Dit is alleen maar voor Desk flyers en Desk Divers. :wink:

Mwah…
Knap staaltje zelfbevlekking van de firma Sinn.
“Approved by Dr. Oetker”.

Gr,
Han

Ik heb ook niet de indruk dat het gaat om “echte horloges voor piloten” dan wel om, voor diegene die een zogenaamd “pilotenhorloge” koopt, wij dus, een horloge koopt die aan diverse voorwaarden voldoet.

Als ik in een vliegtuig stap en de ik zie dat de piloot afhankelijk is van zijn Sinn, Suunto of casio,ipv zijn instrumentarium, dan ga ik maar niet meer mee…

Groet
Herman

Met Dreski.

Dit appelleert duidelijk aan het gevoel van “goh wat echt!” waar de typische desk-diver en desk-flyer gevoelig voor is. Doet het erg goed op verjaardagen: “dit is horloge is door Sinn speciaal ontwikkeld voor piloten” (middelpunt van de belangstelling).

Ohh , aahhh wat bijzonder!!

Elke vliegtuig heeft een klok aan boord, en met GPS weet je sowieso hoe laat het is.

En ja, mooi vind ik deze Sinn wel, absoluut. Maar elke willekeurige G-shock, Suunto of Eco-drive kan meer hebben en is nauwkeuriger.

Max Kool Schreef:

Met Dreski.

Dit appelleert duidelijk aan het gevoel van “goh
wat echt!” waar de typische desk-diver en
desk-flyer gevoelig voor is. Doet het erg goed op
verjaardagen: “dit is horloge is door Sinn
speciaal ontwikkeld voor piloten” (middelpunt van
de belangstelling).

Ohh , aahhh wat bijzonder!!

Elke vliegtuig heeft een klok aan boord, en met
GPS weet je sowieso hoe laat het is.

En ja, mooi vind ik deze Sinn wel, absoluut. Maar
elke willekeurige G-shock, Suunto of Eco-drive kan
meer hebben en is nauwkeuriger.

Idd. Die verhalen doen het altijd goed bij mensen die niets van horloges af weten. Probleem is dat ik de laatste 5 jaar zoveel te weten ben gekomen dat ik zeer kritisch naar al die L*lverhalen en marketing kijk. :smiley:

dreski Schreef:

Max Kool Schreef:


Met Dreski.

Dit appelleert duidelijk aan het gevoel van
"goh
wat echt!" waar de typische desk-diver en
desk-flyer gevoelig voor is. Doet het erg goed
op
verjaardagen: “dit is horloge is door Sinn
speciaal ontwikkeld voor piloten” (middelpunt
van
de belangstelling).

Ohh , aahhh wat bijzonder!!

Elke vliegtuig heeft een klok aan boord, en met
GPS weet je sowieso hoe laat het is.

En ja, mooi vind ik deze Sinn wel, absoluut.
Maar
elke willekeurige G-shock, Suunto of Eco-drive
kan
meer hebben en is nauwkeuriger.

Idd. Die verhalen doen het altijd goed bij mensen
die niets van horloges af weten. Probleem is dat
ik de laatste 5 jaar zoveel te weten ben gekomen
dat ik zeer kritisch naar al die L*lverhalen en
marketing kijk. :smiley:

Gelijk heb je, al die Special Ops horloges, terwijl 't merendeel van 't leger waarschijnlijk een G-shock ofzo draagt. En dan nog een eenvoudige ook, zonder allerlei sensoren of andere gimmicks.

Hoeveel geheime agenten dragen er nu een Planet Ocean? Hoeveel professionele golfers dragen een Tag Heuer Golf horloge tijdens het beoefenen van hun sport? Enz enz, maar och, vind 't ook wel wat hebben.

Marketing. We zijn er allemaal gevoelig voor :slight_smile:
Ik bedoel bij bmw ontwerpen ze nu modellen die wij over 10 jaar mooi gaan vinden.

En door bekende gezichten of beroepsgroepen(piloten,soldaten) te koppelen aan merken en/of
modellen is de horloge industrie wat het vandaag de dag is.

Marketing is bijna onmisbaar als je wilt groeien als je het mij vraagt.
Ik vindt het altijd wel interessant.

En eerlijk is eerlijk een mooi horloge deze Sinn.

gerrit82 Schreef:

Marketing. We zijn er allemaal gevoelig voor :slight_smile:
Ik bedoel bij bmw ontwerpen ze nu modellen die wij
over 10 jaar mooi gaan vinden.

over 10 jaar pas?!?
loopt mijn smaak dan wat voor :S

En door bekende gezichten of
beroepsgroepen(piloten,soldaten) te koppelen aan
merken en/of
modellen is de horloge industrie wat het vandaag
de dag is.

Marketing is bijna onmisbaar als je wilt groeien
als je het mij vraagt.
Ik vindt het altijd wel interessant.

En eerlijk is eerlijk een mooi horloge deze Sinn.

Haha… zag onlangs eens een portret van die nederlander die baas is van de designafdeling bij BMW Adriaan van Hooydonck (oid) erg interessant. en smaak en vraag wordt natuurlijk enorm gevormd en gecreerd door deze mensen.

Ik bedoel 10 jaar geleden miste niemand een BMW X6, vanaf het moment dat hij op de markt is, willen mensen (die er voor in de markt zijn) dit model hebben.

Vind het altijd wel geinig om over na te denken.

marnix.moed Schreef:

gerrit82 Schreef:


Marketing. We zijn er allemaal gevoelig voor :slight_smile:

Ik bedoel bij bmw ontwerpen ze nu modellen die
wij
over 10 jaar mooi gaan vinden.

over 10 jaar pas?!?
loopt mijn smaak dan wat voor :S

En door bekende gezichten of
beroepsgroepen(piloten,soldaten) te koppelen
aan
merken en/of
modellen is de horloge industrie wat het
vandaag
de dag is.

Marketing is bijna onmisbaar als je wilt
groeien
als je het mij vraagt.
Ik vindt het altijd wel interessant.

En eerlijk is eerlijk een mooi horloge deze
Sinn.