Tevo FHF 96 ST cc service

Afgelopen Rikketik heb ik dit horloge meegenomen. Zag er redelijk netjes uit. De kast is nog behoorlijk fris, glaasje moet worden gepolijst. Met horten en storen liep het uurwerkje. Gisteren een service gedaan.

Wijzerplaat is nog netjes.

At random wat plaatjes van het uit elkaar schroeven van het uurwerk. De overige foto’s staan op de laptop.

Anker bleef plakken aan de brug :smile:

Gaat om een FHF 96ST uurwerk, maar zie er ook een CC in staan.

Heeft iemand een idee waar die CC voor staat? Ik kan daar niets over terugvinden.
Teven de vraag: hoe oud is dit uurwerk? Ik kom als ik zoek op +/- 1965 uit. Klopt dat?

Na het schoonmaken het uurwerk weer in elkaar gezet en olie gegeven. Ik blijf het lastig vinden om de uurwerken af te stellen. Zodra je de beat error afsteld kan hij zomaar totaal in het negatieve duiken of andersom in het positieve qua voor/achterlopen. Na een minuut of 20 inregelen was dit het beste wat ik eruit kreeg.

De kast in de ultrasoon, glaasje gepolijst en nieuwe springbars erop met nieuw lederen bandje.

Verder wel blij met het resultaat. Leuke kleur. Volgens mij heeft mijn betere wederhelft smoel op het horloge :joy:

15 likes

Oei, snel verstoppen :wink:
Leuk om te zien deze service :ok_hand:

1 like

Mooi opgeknapt. Leuk voor je wederhelft…:smiley:

In principe moet je eerst de beat error eruit stellen, als je dat gedaan hebt verloopt dit normaalgesproken niet meer. Dan pas je de timing aan, maar ik doe dit normaalgesproken pas na 24 uur inlopen.

1 like

Waar ik altijd last van heb is dat als ik de beat error eruit stel en ik daarna de timing doe, dan zodra ik de timing verstel, dan draait de beat error hevel mee en dus verloopt het spul weer.
Die moet je tegenhouden, maar ondanks dat verdraait hij toch.

Is daar een trucje voor?

1 like

Hmm dat heb ik denk ik 1 of 2 keer gehad, maar normaal blijft hij mooi staan. Maar dan is het inderdaad wat pielen om hem tegen te houden terwijl je de andere verzet.

Ietsiepietsie smering bij de kompasring?

1 like

Is een leuk ding geworden. Keurig opgeknapt.

Ken het merk niet dus even opgezocht:

Toch Zwitsers. Lijkt me zo maar een Zweeds import merk. Heb je deze gekocht bij de Zweedse horlogemeneer (die ik niet heb kunnen vinden deze keer) ?

Waar de CC voor staat weet ik ook niet. Misschien een productie run code? Er zijn ontzettend veel FHF/AS/ST 96’s gemaakt! Fijn, want daardoor altijd wel donors en onderdelen.

@Lexaf komt uit de “rommelbak” …… als je vanuit de centrale hal de beursvloer rechtdoor opliep, dan zat er direct de tweede rij links op de hoek een echtpaar op oudere leeftijd. De vouw leek wat Indiaas en de man wat Indonesisch.

@Scudo weet wel wie ik bedoel. Wij stonden naast elkaar in die bakken te graven. Kwam mijn groene Eweco ook uit.

1 like

Lex kent hem ook. Die meneer met zijn Thaise vrouw komt uit Zweden

1 like

Klopt @Scudo!
Dat zullen ze vrijwel zeker geweest zijn. Totaal over het hoofd gezien. Ik heb bij vorige Rikketik bezoeken leuke dingen bij deze Zweedse meneer Hagman en zijn sympatieke (ik dacht ook Thaise?) echtgenote gekocht. Vrijwel altijd horloges die nogal specifiek voor de Zweedse markt bestemd leken.

Ah, dan heb ik bij hem gekocht zonder dat ik wist dat het “De Zweed” is :smile::smile:

Zit zo links/rechts leuk spul tussen. Twee horloges gekocht en allebeide een pareltje :sunglasses:

6 likes