Afgelopen week mijn nieuwe aanwinst binnen gekregen. De Precista PRS18Q verkocht en de Seiko Black Monster gekocht.
Wat is dit een geweldig horloge. Ik heb de laatste tijd flink wat duikers gepast in het duurdere segment, Oris, Tudor, Omega, Tag Heur (zie ander topic), maar deze Seiko voelt net zo lekker om de pols als een horloge dat 10x zo duur is. Misschien schop ik nu wat mensen tegen de schenen maar ik vind het echt ongelofelijk!
Het horloge loopt -3 sec binnen 24 uur, dat is gewoon binnen de COSC standaard!!
Ik ben dus een tevreden mens en wil jullie even mijn drietal laten zien.
Seiko Monster = dagelijks horloge
G-shock = sport/klus horloge
Edox = dress watch
Maar het kriebelt altijd natuurlijk dus zoals eerder aangegeven ga ik wel over enkele maanden een horloge uit een andere prijscategorie aanschaffen (2500) In eerste instantie wilde ik definitief een duik horloge maar nu wil ik toch jullie mening weten wat ik nu echt mis in mijn kleine bescheiden collectie. Ik heb sowieso met mezelf afgesproken dat ik niet verder wil gaan dan een collectie met 5 horloges, dus nog 2 te gaan.
Een mooie chronograaf, Omega speedmaster misschien en pilot watch van steinhart… Wat zeggen jullie?
Ik ben het helemaal met je eens. De Monster is zoveel meer dan een horloge van ± 220 euro. Er zijn weinig klokken met zoveel karakter en wrist presence.
Ik zal er niks van zeggen. Ik heb zowel de Omega duikers als de Monster (de originele oranje), en het is inderdaad een topklok. Geen slaafse kopie van een ander horloge (de zoveelste 50 fathoms of submariner kloon) maar een eigen stijl die weliswaar wat polariserend is. Kwalitatief niks op aan te merken. Goede, solide band en ijverig, betrouwbaar uurwerk. Ik kan er ook echt van genieten.
Wat een heerlijk overzichtelijke collectie! Ik herken wat je over het Monster zegt. Ongelofelijk veel horloge voor het geld. En idd erg karaktervol. Met een saffieren voorruit doet het optisch en technisch niet onder voor de duurdere segmenten. Daar begin ik overigens toch steeds meer achter te komen hoor. De prijs van het horloge bepaalt NIET hoeveel plezier je ervan hebt. Het Monster en bijvoorbeeld de Sumo representeren dit gevoel volledig.
Mooie collectie! En inderdaad, je kunt prima genieten van een Seiko al heb je klokken 10x duurder in de verzameling!
Misschien een idee eens te kijken naar een dressy duiker als de Breitling SuperOcean Heritage? Rond de 2800,- maar erg mooi vind ik persoonlijk hij staat in ieder geval bovenaan de shortlist voor aanschaf op mijn lijstje.
Veel plezier met de keuze, dat is al de helft van het genieten (of meer)
Leuke collectie zo Lekker verschillend alle drie.
Alleen ik snap dat ‘horloge uit een xx prijscategorie’ niet. Je zoek toch gewoon naar een klok welke je mooi vind…?!
Helemaal mee eens. Net zoals informeren wat andere forummers zouden kiezen, daar zie ik ook het nut niet van. Je koopt een horloge toch niet voor de instemming van anderen?
Monster zit bij mij gewoon tussen de breitling en rolex. Topklok. Tis niet altijd de waarde. Ik draag um vaak met veel plezier. Voor de 2500 zou ik gaan voor de speedmaster of tudor black bay.
Het gaat er ook niet om dat ik een horloge kies dat 2500 euro moet kosten of dat ik me helemaal laat beinvloeden door de adviezen van anderen.
Ik ben super tevreden met de 3 horloges die ik nu heb. Ik heb alleen altijd een droom gehad om een rolex, omega, breitling (iets in die categorie) aan te schaffen. Over een tijdje studeer ik af en dan vind ik het een mooie gelegenheid voor zo een klok. Ik heb er dan namelijk hard voor gespaard.
Daarnaast is er zoveel keus van duikers tot dressers tot chronografen dat ik het gewoon leuk vind om te peilen wat jullie nu graag binnen deze collectie zien. Ik vind gewoon zoveel klokjes mooi dat het moeilijk is om te kiezen (daar ben ik zeker niet de enige in :p)
Dit forum is toch ook bedoeld om lekker te dromen, ideeën, adviezen en meningen te delen.
M.b.t. adviezen vragen van andere HFers; ik snap dit best. Je wilt gewoon alle opties afwegen. En eerlijk is eerlijk, het zal niet de eerste keer zijn dat iemand door een andere HFer op een idee wordt gebracht. Niks mis mee, imo.
En m.b.t. budget. Ja, ook dit snap ik Je wilt een bepaald bedrag uitgeven aan een horloge. Een bedrag dat jij reëel vindt voor een bepaald soort horloge. Zo kun je bijvoorbeeld op zoek zijn naar een beater-/klushorloge. Daar wil je geen 2.500 Euro aan uitgeven. Maar voor het ‘pronkstuk’ van je verzameling misschien wél. Dan ga je kijken wat binnen dat budget allemaal te koop is en koop je wat jij het mooiste vindt, de beste deal of wat dan ook. Soms slaag je zelfs voor minder dan je maximale budget. Soms moet je 't iets verhogen.
Goed, je bent benieuwd naar meningen m.b.t. je volgende aankoop. Ik zou in dit geval het volgende kopen. Duiker: Seiko Marinemaster of TH Aquaracer. Chrono vind ik moeilijk. Twee chrono’s die ik te gek vind zijn TH Monaco en Hamilton Pan Europ. Eerste wordt natuurlijk sowieso tweedehands. Met de Pan Europ houd je behoorlijk wat over en heb je geen echt ‘duur merk’. Zou ik persoonlijk sch%&t aan hebben. Maar voor sommige mensen belangrijk. Succes en veel plezier met je zoektocht!
Mee eens. Je wilt toch een soort bevestiging van je mede watchista’s. Je vrienden gaan die bevestiging niet geven, kwam ik achter. Eén van hen vond de PRS516 van Tissot op een kermishorloge lijken… Zoals je begrijpt zijn we nu dus ook geen vrienden meer