That seventies vibe (veel foto's)

Al ben ik zelf niet uit de jaren 70, ik ben van een decennium later, ben ik wel fan van de jaren 70 en 60.
Niet alleen qua design maar ook de muziek en auto’s vind ik geweldig. Het neemt ue terug naar een tijd waar in het allemaal een stuk minder gecompliceerd was, althans dat gevoel heb ik.
Qua vintage horloges staat een Enicar Memostar Alarm hoog op mijn lijstje.

16153214-kf94yr511is0mmabxkx0d3jd-Large

Die vind ik echt geweldig mooi, en gaat er zeker nog eens komen.
Het horloge waar het hier in dit topic om gaat is van een ander soort kaliber.

De Zodiac Seadragon,

Ik kwam de Zodiac Seadragon model tegen tijdens het rond kijken op Pinterest.
Ik was meteen verkocht, die vintage/seventies uitstraling vond ik meteen geweldig.

Zoekend op internet kwam ik deze uitvoering tegen op CH24.
De prijs was prima en het contact met de verkoper verliep snel en soepel.
Binnen een paar dagen werd het pakket bij mij.thuis bezorgd.

De Seadragon van Zodiac is geïnspireerd op Seadragon uit de jaren 60-70 dress/diver, zoals ze het zelf noemen.
Horloges met een sportieve uitstraling maar met een elegante kast, wijzerplaat en wijzers

Door het domed saffierglas met subtiele AR kijk je neer op de mooie wijzerplaat die een scala aan kleuren herbergt. Van diep zwart in weinig licht tot grijs met een paarse gloed.
De indices en wijzers stralen de 70s vibe uit naar mijn mening. De secondewijzer die blauw is gekleurd springt eruit maar past wel bij het geheel.
Mijn vrouw had nog wel de leuke opmerking dat ze de indices op duracell-batterijen vond lijken…“bedankt maar dat was niet nodig geweest die opmerking😉”

Enfine als we het horloge omdraaien zien we STP I-II automatisch uurwerk. Met het Zodiac logo op de rotor gegraveerd.
Het STP I-II uurwerk (Swiss Technology Production),hoort net als Zodiac onder het Fossil-concern, is een in de basis een ETA 2824-2 kloon.
Ze tikt er lekker op los en houd de tijd goed bij, al.heb ik nog geen meting kunnen doen.

Zoals eerder aan gegeven komt deze Seadragon van CH24 af, en de vorige eigenaar had de band die er van origine op zat gewisseld voor een tropic.
De orginele lederen band zit ook bij het horloge, alleen heeft deze een iets teveel “vintage” vibe (lees, bandje was niet heel mooi meer).
Ik moest er even aan wennen, maar de Seadragon kan de tropic goed hebben, de vorige eigenaar had wel de moeite genomen om de gesp over te zetten.

Conclusie; de Zodiac Seadragon is een mooi modern horloge met een geweldig gave vintage vibe.
Ook al valt Zodiac tegenwoordig onder De Fossil-group is de afwerking van het horloge hoog en voelt het solide aan.

Dank voor het lezen, en voor ik het vergeet…de foto’s want daar houden we van op HF!

Prettige zondag nog

48 likes

Bedankt voor de mooie fotos van dit prachtige horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Net zoals alle dingen uit de jaren 70 …prachtig :innocent: gefeliciteerd met die mooie aanwinst!

1 like

Mooie Zodiac. Waren de 70’s eenvoudiger? Mwah. Wel leuker, als ik me goed herinner, maar ja, ik beleefde mijn jeugd in die jaren.

1 like

Nogmaals gefeliciteerd maat. Prachtig horloge, lekker van genieten.

1 like

Heel mooie Zodiac! Ook ik ben in de 70’s opgegroeid. Of die tijd leuker was weet ik niet, wel onbezorgder maar dat is de kindertijd meestal, je ouders lossen de problemen op :slightly_smiling_face:

Geniet ervan!

1 like

Ja, op zich wel. Maar er was ook nog wel 'n hoop bekrompenheid, hoor. Maar inderdaad, er werden leuke dingen gemaakt. Ik zie ze ook graag, horloges uit de '70s! Zodiac is sowieso een heel leuk merk! En dit is écht een beauty! :heart_eyes: Gefeliciteerd!

1 like

Erg mooi gecombineerd dat geborstelde en hoogglans staal, fraaie aanwinst!
Veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Dank u allen!

1 like

Mooi zeg! Is dat gewoon staal? Op de foto’s lijkt het wel brons.

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd!

Jaren geleden ook naar de Sea Dragon gezocht
de onderstaande versie.

Zodiac is lastig in Europa te verkrijgen en dan werden de kosten me toch te hoog dus laten schieten.

2 likes

@M_Singer, ik had het geluk dat er toevallig 1 op CH24 stond toen ik aan het zoeken was. Die in Duitsland werd aangeboden. Maar idd in Europa zijn ze lastig te vinden

@Bro, ik kan alleen maar vinden dat het het als rosé goud aangeduid staat.
Maar de kast zal vast niet van goud zijn

1 like

Ik ben alleen de dimensies van de kast vergeten er bij te zeten…:sweat_smile:

De kast meet 39mm en een l2l van 46,5mm, de hoogte is 12,5 mm en de band aanzet meet 20mm.
Zo, dat moest mij nog even van het hart. Anders is het niet compleet.

1 like

Deze heb ik ook nog naar gezocht maar te vergeefs, maar als ik hem ooit tegen kom hoef ik er niet lang over te denken.

3 likes

Gefeliciteerd met deze 70’s NA. Prachtige aanwinst en goede foto’s :+1:t2:

1 like

Hij is erg lekker! Mooie fotos ook!

1 like

Wat een topper!
En heerlijk al die foto’s :+1:

1 like

Tof horloge, dat je niet vaak ziet! Ik ben in deze style erg gecharmeerd van de Alpina pilot GMT

2 likes

Heel gaaf hoe de wijzers bij de indices matchen! Fraaie aanwinst, enjoy!

1 like

Mooie hoor :ok_hand: enjoy

1 like