Al ben ik zelf niet uit de jaren 70, ik ben van een decennium later, ben ik wel fan van de jaren 70 en 60.
Niet alleen qua design maar ook de muziek en auto’s vind ik geweldig. Het neemt ue terug naar een tijd waar in het allemaal een stuk minder gecompliceerd was, althans dat gevoel heb ik.
Qua vintage horloges staat een Enicar Memostar Alarm hoog op mijn lijstje.
Die vind ik echt geweldig mooi, en gaat er zeker nog eens komen.
Het horloge waar het hier in dit topic om gaat is van een ander soort kaliber.
De Zodiac Seadragon,
Ik kwam de Zodiac Seadragon model tegen tijdens het rond kijken op Pinterest.
Ik was meteen verkocht, die vintage/seventies uitstraling vond ik meteen geweldig.
Zoekend op internet kwam ik deze uitvoering tegen op CH24.
De prijs was prima en het contact met de verkoper verliep snel en soepel.
Binnen een paar dagen werd het pakket bij mij.thuis bezorgd.
De Seadragon van Zodiac is geïnspireerd op Seadragon uit de jaren 60-70 dress/diver, zoals ze het zelf noemen.
Horloges met een sportieve uitstraling maar met een elegante kast, wijzerplaat en wijzers
Door het domed saffierglas met subtiele AR kijk je neer op de mooie wijzerplaat die een scala aan kleuren herbergt. Van diep zwart in weinig licht tot grijs met een paarse gloed.
De indices en wijzers stralen de 70s vibe uit naar mijn mening. De secondewijzer die blauw is gekleurd springt eruit maar past wel bij het geheel.
Mijn vrouw had nog wel de leuke opmerking dat ze de indices op duracell-batterijen vond lijken…“bedankt maar dat was niet nodig geweest die opmerking😉”
Enfine als we het horloge omdraaien zien we STP I-II automatisch uurwerk. Met het Zodiac logo op de rotor gegraveerd.
Het STP I-II uurwerk (Swiss Technology Production),hoort net als Zodiac onder het Fossil-concern, is een in de basis een ETA 2824-2 kloon.
Ze tikt er lekker op los en houd de tijd goed bij, al.heb ik nog geen meting kunnen doen.
Zoals eerder aan gegeven komt deze Seadragon van CH24 af, en de vorige eigenaar had de band die er van origine op zat gewisseld voor een tropic.
De orginele lederen band zit ook bij het horloge, alleen heeft deze een iets teveel “vintage” vibe (lees, bandje was niet heel mooi meer).
Ik moest er even aan wennen, maar de Seadragon kan de tropic goed hebben, de vorige eigenaar had wel de moeite genomen om de gesp over te zetten.
Conclusie; de Zodiac Seadragon is een mooi modern horloge met een geweldig gave vintage vibe.
Ook al valt Zodiac tegenwoordig onder De Fossil-group is de afwerking van het horloge hoog en voelt het solide aan.
Dank voor het lezen, en voor ik het vergeet…de foto’s want daar houden we van op HF!
Prettige zondag nog