Wat vinden wij van deze Alpina:
Ik vind het zo op het eerste oog een geslaagd exemplaar.
Wat vinden wij van deze Alpina:
Ik vind het zo op het eerste oog een geslaagd exemplaar.
Ik vind het een lekker āeigenā ontwerp, niet voor de heb, maar geslaagd model!
Afknapper, die dingen zijn 44mm. Met 38-40 zou het een echt leuk ding zijn.
Psies. Top als ie een normale maat zou hebben.
Aardig maar die bezel heb je dan weer niks aan⦠En de index voor business hours, is ook maar spielerei
Geldt dat niet voor de meeste zaken op een horloge?
Jawel, maar een 24 uurs bezel of een minuten kun je net wat functioneler mee spelen
Bovenste foto is mooier dan de 2e. Is de dial wit of zilver?
Mmmm, functioneel spelen, kweenie.
Ik vind die zwarte wel mooi.
44mm is naar mijn mening ook te groot, 40mm was zoveel beter geweest
te groot en teveel tekst op de wijzerplaat m.i
wel een āeigenā gezicht
Ik vind het er gelikt uitzien al had het voor mij best 42 mm mogen zijn.
Vind 'm wel goed gelukt, eigenlijk. Vooral de witte. Enige kritiekpuntje zou wat mij betreft de wijzers zijn. Dat kan fraaier. Maar zou ik waarschijnlijk wel mee kunnen leven.
44mm heb ik op zich geen moeite mee. Zou 'm natuurlijk wel even willen passen, alvorens er een aan te schaffen. Maar dit geldt voor mij eigenlijk altijd, bij ieder horloge. De lugs lijken van vrij bescheiden formaat. Dit maakt 'm volgens mij dus best draagbaar.
Leuk, dus. Maar ik ren nog niet direct naar de winkel. Zou überhaubt niet weten waar je een Alpina kunt kopen(?). Geloof niet dat ik ooit een dealer heb gezien⦠Of levert een FC-dealer ook Alpina?
Nou ja, zie een adviesprijs van $ 2.000. In Nederland zal daar dus gerust nog 25 - 30% stomme-Hollanderstoeslag bovenop komen.. Dat maakt 'm niet per se het koopje van de week. Maar ach, tegenwoordig kun je bij meerdere premiummerken niet meer terecht voor minder dan ⬠4.000. Dus valt het allemaal nog wel mee.
In Den Bosch (Vughterstraat) zit een Alpina dealer. Ben even de naam kwijt. Maar daar kun je ze in ieder geval wel eventueel passen.
Edit: Gevonden. Bij Nouwens en Houdijk hebben ze Alpina in de etalage. http://nouwenshoudijk.nl/horloges/
Ah, o.k⦠Nou ja, bedankt. Maar wel wat erg ver bij mij uit de buurt.
Mooi horloge! Formaat, wat mij betreft, net op het randjeā¦
Is het nu zo ingewikkeld om de site van Alpina te vinden?
Overigens vind ik het formaat ook een no go.
Heeft misschien vooral te maken met het feit dat ik, zoals ik al zei, nog niet helemaal overtuigd ben om naar de winkel te rennen voor deze Alpina. Er zitten voor mij toch nog wel een paar stapjes tussen een horloge op een plaatje wel aardig vinden en me direct naar de winkel haasten om 't te passen en eventueel te kopen. Maar je maakt het me zo wel heel gemakkelijk. Bedankt!
mooie klok. Leuk gedaan met die businesshours. Vind de wijzers alleen niet supergoed af te lezen op de witte plaat.
En de prijs is m.i. wel erg hoogā¦
Bij toeval gistermiddag geweest. Helaas stoppen ze ermee.