The best watch ever on kickstarter?

Ik vind hem in ieder geval erg fraai, en COSC voor nog geen 600 euri…
Wat vinden jullie?

6 likes

Ziet er best leuk uit maar die geveerde kast kan echt niet.

Had een leuke HFLE 2019 geweest

Ziet er erg mooi uit. Wel redelijk groot met 43mm!

Waarom niet? Of het echt helpt is de vraag, maar lijkt mij wel comfortabel.

Als je nooit last hebt van een kroon die in je pols prikt, heb je waarschijnlijk ook niks aan een geveerde kast. Een dergelijk extra mechaniek is een leuke gimmick, maar voegt volgens mij niets toe, behalve bewegende delen die stuk kunnen gaan.
Andere oplossingen voor prikkende kronen: kroon links ipv rechts, of kroon op 4 uur. Beide beproefd. Of zo’n Panerai hoefijzer erop, maar da’s anders.

Verder wel een mooi (maar groot) horloge, zeker voor dat geld.

Veel horloge voor het geld; 43mm zelfs…

1 like

Prikkende kroon is niet het probleem dat ze willen oplossen, dus de functionaliteit van die verende kast daarop afrekenen is niet helemaal fair. Niet dat ik per se voorstander van die verende kast ben, maar ik snap de weerstand niet zo. Ze zien het als bescherming van uurwerk en verhoging draagcomfort. Het eerste lijkt me niet echt nodig. Het tweede kan ik mij wel voorstellen.

Jouw punt mbt bewegende delen is terecht. Kan alleen maar stuk gaan. En kan dat lokaal gerepareerd worden, of moet horloge dan terug maar Zwitserland?

Goede prijs voor een COSC horloge,
Alhoewel, als je serieuze aantallen doet bij Selitta verbaast het me eigenlijk niet, schaalvoordeel!

Maar die verende kast :thinking:

Wat zou Freud daarvan gezegd hebben…?
imagehttps://ksr-ugc.imgix.net/assets/022/662/108/ae454c9f9d430d162761ec5a1f979ac6_original.gif?ixlib=rb-1.1.0&w=680&fit=max&v=1537819764&auto=format&gif-q=50&q=92&s=0ade199b66763bdce4e8e13151768056

Oplossing voor een niet bestaand probleem? :roll_eyes:

3 likes

Formex klinkt als een bouwmarkt.

Past eigenlijk wel bij die patented case suspension system :rofl:

Alle gekheid op een stokje. Ik vind hem er wel ok uit zien. Maar te groot en verder te nietszeggend ontwerp om mensen over de streep te trekken lijkt mij. Wat microbrands als Halios juist zo succesvol maakt is dat ze in ontwerp iets toe voegen aan de bestaande keuze.

1 like

Precies dat dacht ik ook. Wel een leuke gadget, maar verder is het horloge toch vooral meer van hetzelfde. Vind hem wel mooi trouwens. In antwoord op de vraag: “The best watch ever on kickstarter?” Dat weet ik niet, want ik hou Kickstarter niet in de gaten… :sunglasses:

1 like

Formex is wel een erg slechte naam voor een horloge inderdaad. Bovendien doet het logo me wel wat aan Tissot denken:

http://retrothing.typepad.com/.a/6a00d83452989a69e2014e887ff662970d-pi

1 like

Dit dus:

http://www.watchpro.com/wp-content/uploads/2018/09/Formex-Essence-Automatic-Chronometer-Blue-Side-e1536135024119.jpg

Formex is trouwens an sich geen nieuw merk, bestaat al langer, zie site

Best bijzonder, naast de naam doet de website ook een beetje aan als een webwinkel voor motorcross onderdelen

1 like

Binnen een halfjaar zit dat veermechanisme vol troep en werkt het niet meer.

1 like

Vijftien jaar geleden al een Formex chrono gehad in een vlaag van verstandsverbijstering. Kostte toen €1500 en had ook al een verende kast. Helaas binnen twee jaar verkocht voor nog geen derde van de prijs.

Deze ziet er wel gelikt uit. Die verende kast voegt in mijn opinie weinig toe.

2 likes