The Big Five versus The Holy Trinity

Hallo allemaal,

Iedereen die zich ook maar een beetje verdiept in de wereld van de horlogerie is wel bekend met ‘The Holy Trinity’ bestaande uit:

  • Patek Philippe
  • Vacheron Constantin
  • Audemars Piguet

Onlangs kwam mij een nieuwe term ‘The Big Five’ ter oren bestaande uit:

  • Patek Philippe
  • Vacheron Constantin
  • Audemars Piguet
  • A. Lange & Sohne
  • Breguet

Zelf ben ik meer van mening dat Jaeger-LeCoultre onderdeel hoort te zijn van ‘The Big Five’. Jaeger-LeCoultre heeft de bijnaam the watchmaker of watchmakers. Veel uurwerken van Jaeger-LeCoultre hebben vroeger in bepaalde Patek Philippe horloges gelegen en vergelijkbare titanen der horlogerie. Jaeger-LeCoultre heeft dus wel een zeer respectabel CV. Breguet was mijns inziens vroeger ook zeer groot in de horlogerie maar tegenwoordig leeft het in de schaduw.
Daarom is voor mij ‘The Big Five’:

  • Patek Philippe
  • Vacheron Constantin
  • Audemars Piguet
  • A. Lange & Sohne
  • Jaeger-LeCoultre

Wat is voor jouw in de wereld der horlogerie ‘The Big Five’?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Let’s talk watches! Cheers! :sunglasses: :+1:

1 like

zegt me niets, Seiko 5 ken ik wel

26 likes

Deze kan je echt niet weglaten. Hun hebben geloof ik de meeste patenten gehad/uitstaan.

1 like

Denk dat dit een mooie samenvatting is en ik kan me hier ook wel in vinden:

Historische relevantie van Breguet kun je niet uitvlakken, maar vind dat ze al een hele tijd niets baanbrekends hebben gebracht dat het forse prijskaartje zou rechtvaardigen. JLC kan ik ook meer waarderen.

Btw, heb het eigenlijk niet zo op dit soort semantisch getouwtrek, maar gegeven deze setting zou ik JLC hoger aanslaan. That’s all

1 like

Ik kan er zo niet tegenaan kijken.
Alles hangt van meningen en smaak aan elkaar, daar komt ook nog eens gevoel bij kijken.

Dus ik doe niet mee…

4 likes

plus een

1 like

Ik deel uw mening.

Een topic waar rolex niet genoemd wordt?

Watsdeze

3 likes

nu heb je Rolex toch genoemd…

3 likes

hou ik me niet mee bezig :expressionless:

Ik pleit voor Vostok in de holy trinity.
Wiebelkroon, case closed.
Kijk maar welk rommelmerk je er daarvoor uitgooit.

5 likes

Ik mis de poll.

1 like

Verdomme, weer mislukt.

The Big Five?

image

6 likes

The big five…

Hublot
Blancpain
Richard Mille
Franck Muller
Ulysse Nardin

:confounded::confounded::face_with_hand_over_mouth::roll_eyes:
Komt u maar :wink::sunglasses:

1 like

heel tof! :heart_eyes:

Big Five of the Holy Trinity, wat een geneuzel… veelal gewoon lelijke protserigheid of glimmende wansmaak voor statusgeile lieden die moeite hebben met klokkijken.

2 likes

Jaeger LeCoultre heeft ook best wel wat horloges van twijfelachtige kwaliteit gemaakt (verchroomde kasten bijvoorbeeld), een andere reden zie ik ook niet.

1 like

Een betere samenvatting van alles wat wij hier op dit forum doen, had ik niet kunnen formuleren.

3 likes

Ik wil echt dat dit me interesseert maar het lukt me niet.

3 likes