Lees net dit artikel dat ik via Instagram tegen kwam (Vogue - Cocktail watch).
Is het vintage dameshorloge dan toch weer in opmars? Persoonlijk vind ik het wel tof, maar wat zijn jullie gedachten?
Foto 1 en 4…behoorlijk lelijk, rest kan wel mooi staan bij een leuke dame
Ik ook. Er gaat niets boven een mooie dame met een mooi horloge. Zo stelde ik eergisteren nog voor om deze voor haar te kopen, toen we bij AWCo waren.
Maar ze gaf aan dat ze het zonde vindt om een dergelijk bedrag uit te geven aan een horloge. Zij geeft er gewoon niet veel om en sowieso heeft ze dagelijks haar Apple Watch om, waar ik dan weer niet heel erg gecharmeerd van ben. Maar ja, de keuze is uiteraard aan haar. Op wat meer bijzondere momenten draagt ze dan wel haar ladies Hamilton Ventura, die ik jaren geleden voor haar kocht en die haar wel erg goed staat.
Tja, ik moet me er, denk ik, bij neerleggen dat niet iedereen een horlogejunkie is, zoals ik.
Zeker wel, alleen jammer dat mijn vrouw echt niets om horloges geeft.
Ik ben blij met deze trend. Het zorgt ervoor dat vrouwen weer meer horloges willen dragen en dat er unieke dingen met designs worden gedaan. Tijdje geleden bijvoorbeeld met een dame gesprek gehad met een Cartier Baignoire op zo’n ronde rose gouden armband om de pols en dat staat bijvoorbeeld echt fantastisch.
Je ziet wel meer en meer mensen, naast de smartwatch ook weer een horloge dragen om de andere pols. Maar goed, als zij niet wil, dan houdt het even op.
Inderdaad mijn vrouw ook niet, in het algemeen niet van sieraden. Gelukkig zijn beide dochters wel in voor mooie sieraden inclusief een mooi fijn dames horloge.
Deelde net deze met de dames, en zij zijn hier zeker over te spreken.
Die is zeker mooi
Ja, fraai he?
Ik heb, zowel qua vrouwen, als qua horloges, vrij goede smaak, al zeg ik het zelf.
Maar wordt het gewaardeerd? Nee, dus.
Herkenbaar, maar gelukkig hebben onze meiden meer van mijn genen op dit gebied.
Net op de site van AWCo gekeken en ze zijn al aan het kijken wanneer ze tijd hebben voor Amsterdam
Zeker mooi, maar niet iets voor mijn vrouw.
Ze heeft laatst mijn Casio FW19 ontdekt ( die ik zelf nooit draag, omdat ik die zonder leesbril toch niet kan aflezen. )
Volgens mij heeft zij deze nu geclaimd, en tegenwoordig vaker om de pols dan haar andere horloges.
Ik bekritiseer nooit de smaak va mijn vrouw omdat ik daar een onderdeel van ben.
Moet uiteraard bij de kledingstijl passen, maar ik kan een cocktail watch altijd wel waarderen. Vind de nieuwe Bulova wel heel gaaf, echt jaren 20 stijl:
Dat zou mijn vrouw ook nog wel leuk kunnen vinden.
Mevr. Gup is dol op horloges, toevallig recent nog een cocktailwatch aan haar cadeau gedaan, een vintage Longines:
Ik heb er wel een paar ja.
Ben ik met mijn bejaarde dames toch helemaal en vogue.
Ja, soms maakt ze heel goede keuzes.
Soms wat mindere.
Ik hoop het. Ik vind grote horloges tamelijk ordinair voor ‘dames’