Het zal niet worden als voorheen, maar ik zie nog ruim marge om te zakken…
Zag hier gisteren nog een video op youtube over. List blijft gewoon stijgen en gaat nooit meer omlaag, bedrijven die willen meer marge. Maar grondstoffen en personeelskosten stijgen ook.
Ik denk dat de pre-owned of grijze markt nog wel wat verder kalmeert. Over 3 jaar is het wel aardig voorbij denk ik. Dan is er weer een andere hype waar de meute achteraan gaat. En die hosselaartjes die tussenhandel drijven hebben weer een ander product wat ze kunnen pushen.
Rolex zal wel redelijk stabiel blijven want mensen willen geen verlies pakken en dan blijven de prijzen gewoon hoog. Ik denk alleen wel dat er wel een moment komt dat er zo veel te koop zijn voor een veel te hoge prijs dat je als koper wat meer keuze krijgt. Er is dan altijd wel een iemand die er echt NU vanaf moet. Dan kan je een goede deal maken. Vooral particulier. Dus afwachten en goed opletten en hopen dat die “handelaars” het stof verder doen bijten.
Horloges van plezier

Rolex zal wel redelijk stabiel blijven want mensen willen geen verlies pakken en dan blijven de prijzen gewoon hoog. Ik denk alleen wel dat er wel een moment komt dat er zo veel te koop zijn voor een veel te hoge prijs dat je als koper wat meer keuze krijgt. Er is dan altijd wel een iemand die er echt NU vanaf moet. Dan kan je een goede deal maken. Vooral particulier.
Dus je zegt…? Dat Rolex prijzen stabiel blijven tot ze dat niet meer blijven?
Goed verhaal! Covid, Veblen-goods, normalisatie in de markt. Conclusie: buy what you like, not for investment. Maar dat wisten we al toch?

Dus je zegt…? Dat Rolex prijzen stabiel blijven tot ze dat niet meer blijven?
Ja elk voordeel heb ze nadeel ! en vice versa
Leuk! Zeker omdat ik me pas vorig jaar ben gaan verdiepen in deze hobby!

Ja elk voordeel heb ze nadeel ! en vice versa
Uiteraard. Maar zeg je nou dat die dingen in prijs gaan zakken of niet?
Ik werk veel in financial forecasting en het is altijd nog steeds een mooi woord voor gokken. Dus met zekerheid kan ik het niet zeggen.
Ik gok dat ze gaan zakken maar nooit meer half list. Maar wel eronder (list). Puur door de hoeveelheid aanbod. Natuurlijk blijft het geld waard maar de hype is voorbij. Duurt alleen een jaar of 3 voor dat de doorverkopers hun verliezen willen pakken. Hypes come and hypes go.
Net als alle crypto. Dit heeft 0 met liefhebbers te maken.
Ik zie Rolex everose ook nog voor hoge prijzen gaan. Helaas Zoveel goud in gewicht zit daar toch niet in?

crypto
Er zouden zelfs horloge-NFT’s komen voor de ongelukkigen die geen echte Rolex konden kopen
De prijzen zijn nog steeds absurd. Ik heb me laten vertellen dat in de jaren 70 een Rolex/omega pak hem beet een blue collar maandinkomen kostte. Tegenwoordig is de Balkenende norm nog amper dekkend voor een leuke 2e handsje met het kroontje. Voor mij is de ziel er behoorlijk uit en dat geldt voor menig modern product waar men op een oude naam voort borduurt .
Ja het is en blijft een speciaal product. Maar het is helaas niet echt meer voor de liefhebber. Het is een gewoon een status symbool geworden en daar hangt een prijskaartje aan.
Maar de horloges en de historie erachter daar is helemaal niets mis mee. Zijn pracht dingen.
Tis een beetje de Stone island van de horloges.

Tis een beetje de Stone island van de horloges.
Haha dit vind ik wel een treffende vergelijking!

sedna gold speedmaster
Sommige mensen zeggen dingen soms bewust of hopen dat meer mensen volgen.
Maar maakt niet uit wat je hoord niets stijgt eeuwig door. Behalve huizen de komende 10 jaar. Of we moeten inderdaad in een 3WW zitten binnenkort.
Deze grijze dealers willen de bittere pil nog niet door slikken. Dus eerst de particulieren laten wennen bij verkoop.

liep eind 2022 (toen beetje hoogtepunt van de markt denk ik) te leuren met een nieuwe Speedmaster bij enkele bekende Maastrichtse namen.
Een horloge wat elke Omega dealer gewoon op voorraad heeft/snel kan leveren?

Ik bekeek het even en probeerde het opnieuw eind 2023, en toen wilden ze opeens 1000 euro minder geven ofte +/-20% minder.
Jaartje extra afschrijving èn een gedaalde markt

Maar, op hun website bleef de prijs waaraan zij doorverkochten identiek! Ik weet het niet exact meer, maar als ik vandaag kijk lijkt de prijs nog altijd hetzelfde of misschien 50 euro eraf, dat kan.
Dus de ‘collapse’ lijkt er vooral te zijn als jij als particulier wil verkopen, niet als je wil kopen
Joh… vraagprijzen…. gaan ze daarvoor weg?
Toptijd … allen inkopen!
Het daalt nog wel ‘n jaar of 5, Kad. Ik heb geduld.