Jaja
Pakkende titel.
En een mooi duidelijk filmpje wat de moeite waard is om te begrijpen waarom je hype horloge nu -30/40/50% doet tov een paar jaar geleden.
the best time to buy a watch is now
Jaja
Pakkende titel.
En een mooi duidelijk filmpje wat de moeite waard is om te begrijpen waarom je hype horloge nu -30/40/50% doet tov een paar jaar geleden.
the best time to buy a watch is now
ja benieuwd hoe ver het gaat zakken nog.
“The collapse of the second hand, hype watch market” , past beter bij het filmpje
Vertel dan meteen even wat je te koop hebt
Of hij maakt dit topic om zijn laatste NA te justificeren heb @lasteraar nog nooit zoveel in speedmaster topic tegengekomen
Goede uitleg.
De illustratieve foto van JL geeft mooi weer welk een eng sfeertje er soms hangt rond onze hobby.
De grote vraag: wat betekent dit voor een sedna gold speedmaster? Retail 47(!!)K, bij van Baal 33 (al heel lang te koop), en particulier bleek 26 al een uitdaging. Gaat dit weer stijgen of is het einde nog niet in zicht?
Ben er bang voor
Maar de uitverkoop is gaande momenteel.
Doe er je voordeel mee zo lang het duurt
Dat is het nog steeds!
Als jij zin hebt om je geld aan te geven aan een horloge dat je graag wilt is het moment NU!
Nautilus 5711 van 2 ton naar 1 ton, boeien! (Mij niet bellen.)
Het houdt ergens wel op natuurlijk. Dat een stalen daytona duurder is dan een volgouden speedy slaat al nergens op.
Ik heb hier op het forum gelezen dat Rolex eeuwig door zou stijgen en dat Tudor het nieuwe Rolex zou worden
De meeste Tudors eindigen na een paar maanden in het blauw, dus dat zal wel meevallen
Het is allemaal een grote bubbel.
Ik weet wel welke ik liever heb…
Denk dat meeste Tudors ook met de verkeerde intentie gekocht worden. Gotta scratch that itch. Beter doorsparen denk ik dan.
Voor de mensen die gericht tudors kopen is dat alleen maar beter
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik heb andere prioriteiten met mijn geld voor dit jaar dan in 1 keer een rolex, maar ondertussen heb ik wel een prachtige Tudur om mijn pols (2e hands van een forumlid) terwijl ik doorspraar.
Eens, ik heb wat extra afschrijving, maar ook heb ik tijd om uit te zoeken wat ik echt wil en te wachten op de rolex die ik echt wil (en niet alleen de instappers, tenzij ik dat echt het mooiste horloge vindt)…
Goh, ja, grijze dealers… Ik liep eind 2022 (toen beetje hoogtepunt van de markt denk ik) te leuren met een nieuwe Speedmaster bij enkele bekende Maastrichtse namen. Ik bekeek het even en probeerde het opnieuw eind 2023, en toen wilden ze opeens 1000 euro minder geven ofte +/-20% minder. Maar, op hun website bleef de prijs waaraan zij doorverkochten identiek! Ik weet het niet exact meer, maar als ik vandaag kijk lijkt de prijs nog altijd hetzelfde of misschien 50 euro eraf, dat kan.
Dus de ‘collapse’ lijkt er vooral te zijn als jij als particulier wil verkopen, niet als je wil kopen
Ik vind het fantastische tijden. Veel horloges zijn nu stuk betaalbaarder en dus meer bereikbaar. Er zijn weer genoeg leuke horloges voor een scherpe prijs in het blauwe gedeelte te vinden. En bij de AD zijn bepaalde modellen ook weer beter te verkrijgen en er wordt weer wat makkelijker korting gegeven.
Om te verkopen is het nu minder, maar als je Rolex voor list gekocht zou hebben of bepaalde horloges met een mooie korting dan kun je er er niet echt een buil aan vallen.