Wel een blits horloge, maar een Personal Locator Beacon (PLB) met GPS kost zo’n 299,95 euro en lijkt me een veiligere optie bij een noodsituatie.
Hehe
Of tegen een service aanlopen. Service kost ook best een aardige duit dacht ik bij deze modellen.
valt wel mee hoor, batterijen kun je ook prima laten vervangen bij de niet AD.
bij de AD inderdaad wel een duurdere grap dan de gemiddelde Quartz
Nee maar het SOS systeem moet helemaal worden nagekeken. Is dacht ik wel duur.
als hij het doet op de tester (zit er bij) zou ik er gewoon op vertrouwen dat hij het na een batterijwissel ook gewoon doet.
sowieso twee batterijen vervangen
460/930 euro? Kun je daar niet gewoon een portable ELT voor kopen?
Als je hem alleen daarvoor zou gebruiken wel natuurlijk. Het is wel een soort cult horloge eigenlijk, dus hij zal over het algemeen niet als hulpmiddel voor noodsituaties ingezet worden.
Batterij gaat ongeveer 2,5 jaar mee en dan gaat die van mij via een AD richting Frankrijk. Vorige keer was ik ‘m 13 wkn kwijt omdat de werkplaats in augustus gesloten is.
Elke keer batterijwissel inclusief servicebeurt kost ongeveer €650,-.
Snap ik. Het idee is ook wel grappig natuurlijk. Maar het zijn toch serieuze prijzen voor een beperkt bruikbaar cultding
Zeker. De vorm lijkt me trouwens bijzonder oncomfortabel, maar dat kan ik mis hebben. Ik blijf het een heel bijzonder model vinden. Beetje zoals een Omega X33.
Of dat in de praktijk zo is betwijfel ik in de meeste gevallen wel. Ben benieuwd hoe snel de rescue diensten bij je staan. Ik denk niet snel
Klopt…helaas is het daarna gewoon aftikken
Ja, rechtvaardigt de lage prijs van Rolex… Je betaalt toch niet 2K voor die functie? Kijk andere Breitling horloges.
Inderdaad. Ik beklim geen bergen, zeil geen oceanen over, of vlieg over canyons.
Dus ik zou alleen de batterijtjes vervangen wanneer ze leeg zijn.
Maar mocht je wel zo avontuurlijk zijn en het geld er voor (over) hebben, dan lijkt het me een prettige backup. Want ik zou sowieso dan ook n gewone PLB gebruiken.