The good citizen, the better forum-member

The good citizen, the better forum-member

Waar de maatschappij soms compleet in tweeën splijt door meningen van eenieder die door de ander maar geslikt dienen te worden. Of dat nu over COVID, geloof, vaccinatie, politieke agrariërs, agrarische politici, klimaatverandering, energiecrisis, stikstof of wie-is-de-mol gaat.
Mijn hemel wat kan de mens ruziën, althans, de hard schreeuwende mens, ook wel de homo-vocatus genoemd.
En tussen al dat harde geschreeuw en die boosheid staat een grote meerderheid van prettige mensen een beetje om zich heen te kijken en te denken; waar gaat dit over, sop het op, ik ga goed doen.
En eentje daarvan is @jacobus.

Hij stuurde mij een tijdje geleden een bericht of hij mijn adres mocht want hij wou mij een cadeautje toesturen. Hij gaf aan een paar niet/niet goed functionerende horloges te hebben die hij toch niet meer ging (laten) maken. Wellicht kon ik er iets mee.
Dus zo geschiedde, ik kreeg post.

Dat postpakketje bestond uit een paar hele rare horloges, zoals een nieuwerwets LED-horloge (die door een van mijn kinderen nu naast zijn vintage skindiver gebruikt wordt).

Ook een soort van 30-30 tegel voor om de pols die je ook als afstandsbediening kunt gebruiken.

Je kunt hem ook gebruiken als contragewicht voor een middeleeuwse katapult/slinger om tonnen met brandend teer over een kasteelmuur te slingeren, maar dat is een beetje ondankbaar.

Maar ook een paar hele leuke citizens. Alle foto’s daarvan ga ik nog niet laten zien, want die ga ik hier posten nadat ik ze onder handen heb genomen.

Dus ik ben aan de slag gegaan met een eerste citizen, beetje verweerde wijzerplaat, maar wel een hele gave kast en model.

Uurwerk uit elkaar, schoonmaken en weer in elkaar, kast kuisen en beetje poetsen.




hier is goed te zien dat bij een vorige beurt olijf-olie met soeplepels is toegediend op verschillende plaatsen:

En dan heb ik ineens deze gave citizen auto-dater om de pols. Dank je wel Jacobus.

Als ik er weer eentje succesvol gefixt heb, komt hier een update.

94 likes

Leuk leesvoer!

1 like

Mooi gedaan! :ok_hand:

1 like

Echt erg leuk!

1 like

leuk geschreven! Benieuwd naar de rest!

1 like

Leuk gebaar van @jacobus :+1: ziet er ook weer spic en span uit.

2 likes

Wat aardig van @jacobus
En wat een ontzettend leuk horloge,
Heel veel plezier ervan.

2 likes

Toffe Citizen, mooi opgeknapt. :ok_hand:

1 like

Ja, die Citizen is top :+1:

1 like

Mooie Citizen die nu met wat TLC ook weer bruikbaar is.
Ik verheug me al op de volgende serie.

1 like

Netjes gewerkt Clim. Leuke horloges

1 like

leuk te zien dat ze de zorgen krijgen die ze verdienen :ok_hand:
en hoop dat je er nog veel plezier aan beleeft :+1:

10 likes

Leuk verhaal en mooi om elkaar en de hobby zo te helpen! Mooie citizen ook!
Chapeau voor @Climholland en @jacobus!

3 likes

Vergat nog te zeggen, dat dit wel heel aardig is van @jacobus

2 likes

Leuk leesvoer en complimenten voor het resultaat. Ook complimenten aan @jacobus :+1:t2:

2 likes

Mooi man! Komen ze toch nog goed terecht!

1 like

Complimenten voor @Climholland en @jacobus

2 likes

Mooi verhaal :smiley:! En grappige digitale horloges en weer mooi werk gemaakt van het Citizen horloge! Mooi om te volgen.

1 like

Als ik dit zo lees zijn de horloges naar de juiste persoon gegaan, mooi gebaar van jacobus.
Veel plezier ermee!!:watch:

2 likes

Wat gaaf! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like