The great chronograph gold rush: examining the biggest market boom in years

6 likes

So true, een klein half jaar geleden had ik onderstaande Autavia 7763c te koop staan en kreeg ik met veel moeite biedingen richting 2.5 a 3k.

Mocht je er vandaag al een vinden dan gaan de prijzen richting de 7k.

Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen hoe blij ik ben dat ik hem niet verkocht heb :smile:

5 likes

Mooi en zeer interessant artikel.

Toen ik de titel las dacht ik dat mijn verzameling Chrono’s mijn prepensioen zou kunnen financieren maar helaas ik verzamel het verkeerde merk :relaxed:

4 likes

Zal mijn 7763c ook nog maar even bijhouden :wink:
HAGWE,
Gianni

3 likes

Hopelijk gaan de heuer carrera 1153 en 1553 ook als een gek stijgen in prijs :slight_smile:

Op een paar uitzonderingen na, zijn cal 15 niet zo gewild. Waarom weet ik niet, want ik hou van het design. Ik vrees, dat de 1153 en 1553 niet dezelfde stijging zullen doormaken als de vroege Autavia’s en carrera’s, gezien ze toch in grotere oplages zijn gemaakt.
Echter, tot een jaar geleden kon je een compressor case Autavia ook nog voor een anvaardbare prijs kopen.
Prettig WE,
Gianni

De 1153 is er in cal. 11 en cal. 12. De 1553’s zijn cal. 15.

Al stijgen ze maar half zo hard vind ik het ook best :slight_smile:

Hier wat recente veiling resultaten:

http://thoughts.onthedash.com/thoughts/auction-watch-spring-2016/

De gold rush is inderdaad in volle gang!!

1 like

Seiko chrono’s zal wel meevallen merk ik-)

Jongens wat een prijzen, ik schrok ook toen ik mijn Supercompressor kocht, wat een prijsstijgingen in de afgelopen paar jaar. Maar wat dachten jullie van Rolex? Zes jaar geleden kon je nog een mooie gebruikte Sub voor 3,5k kopen, nu ben je rap 5 kwijt… Mijn salaris groeit helaas niet zo hard als deze stijgingen

Dit heb ik ook wel gemerkt. In mijn zoektocht naar de ultieme vintage in mijn collectie kom ik hele mooie doch flink aan de prijs zijnde chrono’s tegen. Een mooie Top Time of Autavia heb ik inmiddels uit mijn hoofd gezet vanwege de gestegen prijzen. Het is daarnaast een markt waar je echt moet weten wat je koopt. Ik ben al 2x gered van een miskoop door leden van dit forum.

Maar jij hebt i.i.g. een paar mooie russen en 7733’s om van te genieten :slight_smile:

1 like

iemand de phillips auction een beetje gevolgd ?

waanzinnige prijzen voor de Heuers / Breitlings

some insights :slight_smile:

https://watchpatina.com/2016/05/15/two-person-round-table-auction-antics/

De prijzen bij Kaplans bleven nog binnen de perken, maar bij Phillips leek het wel alsof het allemaal de laatste horloges op de wereld waren.
Zoals wel vaker worden op gekende veilingen hogere prijzen betaald, maar bij Phillips was ik ook stomverbaasd.
Wat zal de Heuer auctionata veiling morgen brengen?
Grts,
Gianni

1 like

dat is een beetje waar ik naar kijk ook. Al heeft auctionata bij lange na niet de goede naam die Phillips heeft , en de opbrengsten zo’n 25-40% lager zullen zijn (denk ik) houd ik het wel in de gaten

Ik moet toegeven dat ik ook wel benieuwd ben :thumbsup:

p,s,

het zou mij verbazen als deze https://auctionata.com/en/o/209219/heuer-autavia-chronograph-jochen-rindt-ref-2446-c-1963 een top prijs haalt , volgens mij klopt hij niet ?

kast / bezel is van een heel vroege autavia , (serie nummer is 52855 ) de wijzerplaat van een ‘Rindt’ (als ik het goed heb plm serie nummer 8xxxx ?) en de wijzers met zwart midden van een veel latere autavia ?

beetje hodgepodge frankentavia als je het mij vraagt

edit:
blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt !!

"Jeff Stein: in a word, “garbage”

Het lijkt me iig interessant om de verkoopprijzen dan ook eens te volgen. De startprijzen zijn iig lager dan sommige vraagprijzen die ik wel eens voorbij heb zien komen.Zal over een poosje weer eens kijken.