Ziet er wel echt prachtig uit!
Goed, dan ga ik on-topic voor je. Het is ridicuul om het steeds opnieuw te willen hebben over ‘greatest of all time’ of ‘meest iconische’ simpelweg omdat de invulling daarvan voor iedereen verschillend zal zijn.
Het heeft geen zin om alles steeds op een ‘horologische ladder of greatness’ te willen zetten. Draag je horloges, haal er plezier uit, move on with your life.
die titel alleen al. trump had t ook kunnen zeggen. it’s amazing, incredible. the greatest ever. sure
Make Omega great again?
Denk de meeste topics openen op HF. Dan heeft hij nog zo’n 1.200 te gaan
Ik kan dit wel waarderen. Beetje gezonde discussie op de zaterdagmorgen over iconische horloges.
Precies. Als het niet je ding is zoekt men lekker maar een ander topic
Ging ik net doen.
Er zijn teveel uitvoeringen wat mij betreft. Als ze het hadden gehouden bij 1 uitvoering die door de jaren heen minimaal werd aangepast, en hij zou 5000euro duurder zijn dan was er een kans.
Idd… precies dit.
Ik wilde heel mijn leven lang een Omega Speedmaster, totdat ik daadwerkelijk het geld ervoor had en me er pas serieus in ging verdiepen. Toen kwam ik er vrij snel achter dat een Speedmaster niks voor mij was. Sterker nog, heel het merk was niks voor mij. Heb er helemaal niets mee, en dat komt puur door dat hele moon-gedoe.
Dit vind ik dus best een leuke hommage, alleen jammer van dat faux patina.
Ik heb pas mijn omega speedmaster saffier verkocht.
Het is zeker een prachtig horloge, ik heb ze rond 2000 ook gehad, je kon ze toen gebruikt ongeveer rond 800 gulden genoeg kopen.
Maar nu storen mij voor zoveel geld een paar dingen.
Opwinden gaat niet zo gemakkelijk,
Het is een fragiel horloge,
Waterdichtheid is onvoldoende,
Het concept wordt veel te veel uitgemolken met al die limited editie.
Prijs is uit de hand gelopen voor een simpel handwind caliber.
Maar iedereen veel plezier gewenst met de moonwatch.

Ik ook, maar op een FOIS of 2998CK speedmaster, zo’n mooie flatlink band, waar de gepolijste middenschakels overeenkomen met de kast… . Hoop dus dat ze die kastvorm voor een nieuwe speedy gaan gebruiken…
Jeetje mensen, pak volgende keer een biertje in plaats van de azijnfles vrijdagavond!
Om topic: mooi, iconisch horloge maar niet ‘the greatest’
Je vervuilt een fantastisch forum, met je aandacht-trekkeritis.
Omega indoctrinatie
Is ook doorgaans mijn instelling. Maar RLC zoekt het ook een beetje op met zijn soms zinloze topics en sporadische engelse termen die nog meer tenenkrullend zijn als ze fout gespeld zijn.
Ik zie het meer als wat leuk back and forward (see what I did there @RLC )
Iig géén €3700