The hunt. Wie heeft zijn prooi gescoord uiteindelijk?

Voor mij een redelijk kleine overwinning. Een blauw groen exemplaar die maar niet voorbij wilde komen.

Ik vind dit een leuk model en je ziet ze bijna nooit. Een Japans model… Misschien daar om.

The hunt gaat nu door naar de 300m lefty variant. Minder varianten. Maar moeilijker aan toekomen. En als ik 1 vindt zijn ze ook nog vaak stuk :roll_eyes:

Side note. Ik heb. Een 2e groenblauw exemplaar op de kop getikt. Zo zie je hem nooit zo heb je er 2 :rofl:

86 likes

Gaaf en met name een mooie set zo bij elkaar. Ook leuk dat je er nu twee hebt. :+1:
Zo ook een keer lang (meerdere jaren) moeten zoeken naar een horloge en kort erna had ik er drie.

De jacht is voor mij verreweg het leukst en ergens vind ik het altijd jammer als die dan binnen is. :upside_down_face:

5 likes

Gave verzameling! :sunglasses::+1:

1 like

Mijn prooi was een Rolex Submariner 114060 No Date voor listprijs en dat is uiteindelijk gelukt. Niet heel veel moeite voor hoeven doen, maar toch fijn dat het gelukt is. De no date Submariner is mijn grail.

15 likes

Jeetje man, dat is een leuke collectie geworden. Proficiat.

2 likes

Heel gaaf om een complete verzameling van alle uitvoeringen bijelkaar te hebben :+1:
Mijn hunt was de zoektocht naar een nette en originele Enicar Sherpa Jet. Ben er alles bijelkaar wel een paar jaar mee bezig geweest, ook omdat ik niet de hoofdprijs wilde betalen. Uiteindelijk gelukt, in een bubbel envelop lag hij op de mat, vanuit GB opgestuurd.

48 likes

Te gekke verzameling :ok_hand:

1 like

Dit heeft idd een schitterend horloge opgeleverd! :+1:

1 like

De aanhouder wint :sunglasses:

Laten we het hopen, moet er nog enkele en dan kan ik hier voor altijd uitloggen. :wink:

3 likes

Hahaha, hoop toch niet dat dat laatste gaat gebeuren…

Mijn langste en meest intensieve hunt was mijn jacht op een mooie Eterna kontiki super uit de jaren 60. De ene met een dikkere kast en waar kontiki super niet op dezelfde regel staan.

Een vriend van me kocht een mooie kontiki super op MP voor een nette prijs in september 2016 geloof ik. Tijdens een meeting heb ik het horloge op de pols gehad en wist zeker dat ik er een moest hebben. Ik was klaar met Rolex en had toen behoefte aan horloges van andere merken.

Ik keek dagelijks op meerdere websites en gebruikte verschillende zoekopdrachten in de hoop om een mooie kontiki op de kop te tikken. Dit ging maanden door totdat ik eindelijk in de zomer van 2017 op pagina 12 van de Google zoekresultaten een hit tegenkwam die ik niet eerder heb gezien. Het was een brakke website van een eenpitter in Frankrijk die allerlei soorten tweedehands horloges en aanstekers verkocht. Op de mini foto’s zag ik dat het een prachtexemplaar was maar het horloge stond op gereserveerd!

Ik goed chagrijnig maar klom in de pen en schreef de verkoper een brutale e-mail. Ik deed een bod op een gereserveerd horloge waarvan ik slechts foto’s had gezien ter grootte van een avatar bij een post op HF zeg maar. Tot mijn grote verbazing reageerde de verkoper snel en was hij akkoord met mijn bod. Hij had het horloge slechts voor zichzelf gereserveerd want hij twijfelde of hij het horloge wel wilde verkopen. Gelukkig was mijn bod hoog genoeg om hem te overtuigen.

Daarna wat betere foto’s ontvangen en ik was in de zevende hemel. De kontiki was in een volledig originele staat en in de beste conditie die ik ooit heb gezien.

En dan? Geld overmaken en per post laten versturen? Het idee dat deze klok tijdens het verzenden verloren zou gaan, kon ik niet aan. Ik moest en zou dat horloge krijgen zonder dat een pakketbezorger de kans krijgt om hem te verliezen of zelf te dragen.

Uiteindelijk toch het geld overgeboekt per bank dus het begon echt spannend te worden! Ik vertrouwde een fransoos bijna blind. Zo “onvoorzichtig” ben ik eigenlijk nooit bij het aankopen van een onbekende.

Kort daarna in de auto gestapt en het horloge in Parijs opgehaald. De verkoper was zeer aardig en enthousiast dus eind goed al goed. Het horloge lijkt zelfs ongepolijst te zijn dus ik was door het dolle heen. Bij de kroon zat wat teerachtig spul wat vieze vlekken maakte op mijn handen dus ik bracht hem snel weg naar mijn horlogemaker. Ik was bang dat het verteerde rubbers waren die iets kapot konden maken in het horloge. Mijn horlogemaker had hem geopend en dat schoongemaakt. Toen ik het horloge weer ophaalde vertelde hij vol verbazing dat het horloge waterdicht is en dat ik er mee kan zwemmen. Gaat in geen 100 jaar gebeuren maar het is erg mooi meegenomen. Hoe vaak zie je nog een horloge uit 1969 dat nog 100% waterdicht is?

Zie hier nog wat beeldmateriaal. Voor dit horloge heb ik de meeste inspanningen verricht om te bemachtigen.

55 likes

Wat cool zeg die verzameling! Echt iets om blij van te worden. Congrats!

1 like

Mooi verhaal en dat je nog maar lang van het horloge mag genieten.

Een hele lang tijd gejaagd op een 16233 met Black Tapestry.
:heart_eyes:
Eindelijk gelukt! , over een paar weken komt hij terug van service.

6 likes

Ik heb sinds het uitkomen van dit horloge in 2011 al een oogje erop. Het was de eerste keer dat ik een Tourbillon zag doordat ik op mijn tijdlijn op YouTube allemaal van die filmpjes erover zag langskomen. Er werden maar 500 stuks gemaakt in vier kleuren, dus gelijk zag ik al dat het lastig werd om dit echt voor mijzelf te vinden. Ik was ook nog niet helemaal thuis in de horloges en dit was boven mijn budget. Er was wel een interesse voor horloges overigens. Maar zo’n tourby was in mijn ogen net iets te duur, was namelijk toen alleen bekend met horloges tot ongeveer 200 euro. Begin dit jaar kwam ik via een Facebook groep in aanraking met iemand die dit horloge had in alle kleuren, hij wilde ze verkopen omdat hij andere plannen had. We maakten een mooie deal, kon zelfs kiezen welke kleur ik wilde hebben. Uiteindelijk koos ik voor de rosé gouden. We zaten nog met een probleem, ik woon in Nederland en dat horloge is nog in Amerika… dus opsturen dan maar. Ik twee weken wachten en hij komt maar niet. Was zelfs van de track & trace verdwenen.
Wij dus contact opnemen met de post om te vragen waar hij is. Uiteindelijk bleek het ergens op een depot te liggen omdat het adres niet duidelijk zichtbaar was. Zij mij dus vragen of ik het kan komen ophalen. Uiteindelijk heb ik het pakketje ergens bij zo’n kill kantoortje kunnen komen ophalen bij een industrieterrein waar ze pakketjes denk ik checken en sorteren. Ik
Dus blij dat ik eindelijk na een maandje dit horloge heb! :slight_smile:

Nu wat foto’s!

24 likes

@Chillekasper
Jij hebt echt een unieke eigen smaak in horloges!:+1:t2:

3 likes

Dat monster is gewoon in proportie met je pols joh.
Hoeveel mm is dat ding?

Kan zelf absoluut niet enthousiast worden van dit model, maar top dat jij een van je gewilde Invicta’s gescoord hebt.

1 like

Mooie verzameling, :+1:
Mijn hunt voor een bulova seahunter heeft zo’n 2 jaar geduurd en uiteindelijk toch gevonden via wat omzwervingen.
Bizar horloge, dat wel.

Ik heb ooit een NA geschreven over mijn zoektocht.

8 likes

Ook lang gezocht naar een Kontiki Super. Uiteindelijk ‘uit de brand geholpen’ door @HorloG!

14 likes