Na lange tijd deze weer eens om, draagt erg licht en dun. Hij staat nog op wintertijd, zo lang heb ik hem dus al niet om gehad
Poe, ik vind dezen toch zo gaaf! Het is dat er veel fakes rondwaren waar je doorheen moet waden om een echte te vinden, anders had ik 'm al gehad denk ik :).
Ik heb tweede helft 90-er jaren een Breitling Intruder (ana-digi) gehad. Kostte met stalen professional band iets van 2000 Gulden als ik het me goed herinner. Helaas geen foto meer van.
Ooit stopte het uurwerk er mee. Via de AD laten repareren. Bij terugkomst zat het onderdeel dat was vervangen er bij. Het bleek om een Miyota (Citizen) uurwerkje van hooguit een paar tientjes te gaan. Meerdere fabrikanten stopte hetzelfde uurwerk ook in goedkope horloges. Ik kon het niet geloven en heb het toen uitgezocht. Het klopte.
Toen voelde ik me goed gepakt. Koop je een dure Breitling en dan blijkt er zo’n lullig uurwerkje in te zitten. Dat verwacht je niet.
Een jaar of wat later ging het horloge weer stuk. Weer naar de AD gebracht. Vervolgens ging het horloge tijdens het transport verloren. Verzekeringskwestie voor de AD.
Resultaat: ik mocht een andere Breitling met een maximale waarde van 2500 Euro uitzoeken bij de AD.
2000 Gulden (= pakweg 900 Euro) was ineens 2500 Euro waard geworden! Achteraf was het leed dus te overzien.
De Arnies weer even goed gezet, nauwkeurigheid valt me een klein beetje tegen van de H851, een tweetal zat er meer dan 2 minuten langs al (in minder dan 6 maanden tijd gok ik).
Dit horloge met z’n verdiepte indexen was de reden dat ik ooit een x33 kocht. Uiteindelijk is die nooit gebleven. Onlangs deze terug gevonden en gereanimeerd met een nieuwe batterij, doet het weer prima.
Dit is geen echte Arnie maar ondertussen kijk ik de laatste tijd wel veel films met hem en dat is leuk😎
Citizen Promaster Chronograph C652 Eco-Drive Pilot Titanium
#Skyhawk
JR3110-52E
Diameter: 41 mm
Dikte kast: 14 mm
Crystal: saffier
Wijzerplaat: zwart
Waterdichtheid: 100 M (10 ATM)
Strap: titanium bracelet met double security release
Case: titanium