Op basis van de berichtenreeks van @Lexaf, @AB64 en @domega dan maar eens een Ana-digi topic.
Wat is dat nou eigenlijk? Heel simpel, een horloge met zowel een (LCD) schermpje als een (kwarts) uurwerk, die onafhankelijk- of samenwerken.
Op vintage kwam het het meeste voor, dus voor nu even dit topic in het bruin. Ik zal aftrappen met de Seiko H558-5000 “Arnie” uit 1982, maar wie volgt er nog meer?
Heel goed, Yannick! Dank voor het invullen van mijn oproepje om een Ana Digi topic te starten!
Jouw iconische ‘Arnie’ is een perfecte start. Ik hoop dat we nog veel meer van deze interessante hybride horloges gaan zien. Ze waren en zijn er in alle prijsklassen, van simpele Q&Q-tjes zoals de mijne tot behoorlijk prijzige Breitling professionals van + 2K.
HF-ers ga je gang! Zoals TS @Mipnick al aangaf mogen ook contemporaine modellen geshowd worden, ondanks dat dit topic in het bruine deel staat.
Mijn bijdrage staat hieronder. Omdat ik de ‘meukmaster’ ben zie je van mij alleen simpel opgepoetst tientjes werk. Ik heb er al eens eerder een laten zien in andere topics, maar hier dan even bij elkaar in het thema ‘The Hybrids’
Een nogal zeldzame 'GioVani ‘Beverley Hills’
Een projectje. Ik weet er nog niet veel over, ze zijn redelijk zeldzaam, geloof ik. Een USA handelsmerk, zo te zien op het www, maar van goedkoop Chinees fabricaat. Voornamelijk erg lelijke klokkies. Deze is wat ouder, wel aardig, degelijk gemaakt, met een nog niet geïdentificeerd Japans gecompliceerd elektronisch uurwerk. Beide systeempjes Ana èn Digi werken wel. Het digitale deel heeft heel veel functies maar het horloge als geheel is nog niet functioneel genoeg om te kunnen dragen. Er ontbreken wat zaken: de kroon, de as en één pusher. Dat gaat niet meevallen om die te vinden, denk ik, maar misschien vind ik een keer ergens een sloopexemplaar. Dat was deze eigenlijk ook; hij zat in een lot met sloop quartz horloges. Deze bleek echter m.b.v. een verse 3 volts lithium batterij nog te leven.
Een projectje in het kader van ‘een lelijk ding, maar wel technisch interessant’.
Ik ben jaren verslaafd geweest aan ana-digi’s. Nu heb ik er nog maar 1: de Seiko H601-5030. Deze heb ik ooit (1988) nieuw gekocht en die gaat niet weg.