The hybrids; Ana-digi only!

Op basis van de berichtenreeks van @Lexaf, @AB64 en @domega dan maar eens een Ana-digi topic.

Wat is dat nou eigenlijk? Heel simpel, een horloge met zowel een (LCD) schermpje als een (kwarts) uurwerk, die onafhankelijk- of samenwerken.

Op vintage kwam het het meeste voor, dus voor nu even dit topic in het bruin. Ik zal aftrappen met de Seiko H558-5000 “Arnie” uit 1982, maar wie volgt er nog meer? :grin::grin:

20 likes

Ik moest even terugzoeken, maar dit is mijn enige, ooit.

11 likes

Ha, ik stond op het punt ook een topic aan te maken maar je was me net voor. Mooi! Hierbij mijn bijdrage:

Doit soort horloges was in de jaren '80 populair en van deze vorm zijn dan ook vele verschillende varianten gemaakt, met vele merken erop.

Eigenlijk lijken er twee soorten te zijn die veel voorkomen:

1. Degenen met 2 pushers links, de kroon rechts in het midden van het analoge uurwerk en daaronder nog een pusher voor het digitale deel. Die hebben denk ik veelal een Miyota TL-11 uurwerkje en zijn door vele merken gemaakt, oa mijn Junghans en de Q&Q uit het andere topic maar ook een commodoor en een aantal Sharp horloges kwam ik tegen. Ze zijn wel wat zeldzamer dan de tweede soort. Zie bijvoorbeeld deze Google resultaten:https://www.google.com/search?q=miyota+TL-11&tbm=isch&ved=2ahUKEwimvKiqvcL1AhUblKQKHcPLBcMQ2-cCegQIABAC&oq=miyota+TL-11&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzIKCCMQ7wMQsAIQJzIKCCMQ7wMQsAIQJzIKCCMQ7wMQsAIQJzoHCCMQ7wMQJzoECAAQEzoGCAAQHhATOggIABAIEAcQHjoGCAAQDRAeOggIABAIEA0QHjoFCAAQzQJQsgRY1h1gth9oAHAAeACAAZoBiAHrBpIBAzQuNJgBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=4nXqYabDKZuokgXDl5eYDA&bih=538&biw=412&client=ms-android-alcatel-rev1&prmd=smixvn

2. Horloges met 2 pushers links en alleen een kroon rechts. Die zie ik veel bij Casio en Seiko en lijken meer voor te komen. Zoiets bedoel ik dan: https://www.worthpoint.com/worthopedia/80s-seiko-ana-digi-h601-5140-alarm-501390713

8 likes

Now we’re talking :yellow_heart:

2 likes

Ik heb er ook een paar.

23 likes

Whoppa - dit topic geeft alle gelegenheid voor een - lijkt het toch - tot nu beetje onderbelichte categorie rocking & ticking machines :+1:t2:
Rock on!

2 likes

Een paar zegt ie :smiley:

2 likes

Ik wilde net zeggen :joy:

1 like

Ze zijn kei leuk toch? Snap niet dat er niet zoveel rondzweven op het forum, lijkt inderdaad een beetje een achtergestelde categorie.

14 likes

Leuk topic dit! Hoop snel hier mijn Ana-digi te kunnen showen…

2 likes

Heel goed, Yannick! Dank voor het invullen van mijn oproepje om een Ana Digi topic te starten!
Jouw iconische ‘Arnie’ is een perfecte start. Ik hoop dat we nog veel meer van deze interessante hybride horloges gaan zien. Ze waren en zijn er in alle prijsklassen, van simpele Q&Q-tjes zoals de mijne tot behoorlijk prijzige Breitling professionals van + 2K.
HF-ers ga je gang! Zoals TS @Mipnick al aangaf mogen ook contemporaine modellen geshowd worden, ondanks dat dit topic in het bruine deel staat.

Mijn bijdrage staat hieronder. Omdat ik de ‘meukmaster’ ben zie je van mij alleen simpel opgepoetst tientjes werk. Ik heb er al eens eerder een laten zien in andere topics, maar hier dan even bij elkaar in het thema ‘The Hybrids’

Pulsar Y652-5030

De in Vintage & Vierkant al getoonde Q&Q

Een nogal zeldzame 'GioVani ‘Beverley Hills’
Een projectje. Ik weet er nog niet veel over, ze zijn redelijk zeldzaam, geloof ik. Een USA handelsmerk, zo te zien op het www, maar van goedkoop Chinees fabricaat. Voornamelijk erg lelijke klokkies. Deze is wat ouder, wel aardig, degelijk gemaakt, met een nog niet geïdentificeerd Japans gecompliceerd elektronisch uurwerk. Beide systeempjes Ana èn Digi werken wel. Het digitale deel heeft heel veel functies maar het horloge als geheel is nog niet functioneel genoeg om te kunnen dragen. Er ontbreken wat zaken: de kroon, de as en één pusher. Dat gaat niet meevallen om die te vinden, denk ik, maar misschien vind ik een keer ergens een sloopexemplaar. Dat was deze eigenlijk ook; hij zat in een lot met sloop quartz horloges. Deze bleek echter m.b.v. een verse 3 volts lithium batterij nog te leven.
Een projectje in het kader van ‘een lelijk ding, maar wel technisch interessant’.

Let the Hybrids come to us!

4 likes

Leuk topic!

9 likes

Onbekend merk met een H. Ik vermoed van de HEMA.

6 likes

d53ec17cbcdfa6df82c572899d8c535c1cc71dad_2_690x484

1d2a560e783251fcb9c0395ef48c0d1f43ad6d1f_2_568x500

16 likes

Gaaf topic -en de Arnie is natuurlijk Boss, maar die Japanners hebben nog zoveel interessante combi’s analoog & digitaal gemaakt…:hugs:

Één van mijn favorieten is een bescheiden Pulsar, met schermpje bij de 3, bij daydate zeg maar :nerd_face:

9 likes

Ik ben jaren verslaafd geweest aan ana-digi’s. Nu heb ik er nog maar 1: de Seiko H601-5030. Deze heb ik ooit (1988) nieuw gekocht en die gaat niet weg.

Alle andere heb ik verkocht omdat ik bang was voor defecte schermpjes, die daarna niet- of tegen te hoge kosten nog gerepareerd konden worden.

Seiko SNJ005P1 Sportura

Seiko SNJ019P1 Sportura
afbeelding

Citizen JG2000-59F

Seiko H601-5410
afbeelding

Seiko H557-5310
afbeelding

Seiko H249-5069
afbeelding

Seiko H357-505B

Tissot T-Touch Classic T083.420.11.057.00

Seiko H601-546J
afbeelding

Pulsar V041-5190

Casio MTF-110D-1A
afbeelding

Seiko H557-5240

Pulsar V041-5170

Pulsar Y961-5019

Seiko H239-5010

Seiko H239-500A
afbeelding

14 likes

Imposante reeks dit :dizzy_face:

2 likes

Die Citizen ana-digi temp vind ik heel fraai, daar ben ik ook naar op zoek. Helaas of nep, of te duur naar mijn smaak, maar ik zoek geduldig verder.

3 likes

Ik ben eigenlijk benieuwd in hoeverre de h558 en h557 overeenkomen…

Breitling Aerospace E65362, 40mm, plat en een kast van titanium dus superlicht!

17 likes