The Legend is Back (FORTIS)

Geslaagd ontwerp :white_check_mark:

De prijs is conform de specs en de markt. Alleen die 44mm bezel… Deze ga ik vast een keertje passen.

Edit: Maarreuh wat is er met die 13:00 misgegaan? Want al in de ochtend was alles live.

1 like

#MeToo

helaas weer grensoverschrijdend voor mijn bescheiden pols…

1 like
5 likes

mooi ding!

wel erg stom die omega sneer die ze maken, niet echt classy.

44mm? wel echt huge!! 42mm overall was echt wel beter geweest.
wel cool dat ze ah origineel qua look niet teveel hebben gedaan, het is een mooie transitie wat past bij deze tijd, behalve de maat.

3 likes

Ik vind het een supercool ding. (Jammer van de naam…) Wil ik het hebben? Ja hoor.
:grin:

1 like

5k helaas
had gehoopt rond de 4350, dan met wat korting heb je een leuk horloge wat kan opboxen tegen sinn, tudor etc.
mij nekt voor nu de 44mm, maar ga hem wel in het echt bewonderen als het ergens kan :smiley:

1 like

Mooi horloge, erg forse maat, erg forse prijs. De marketing mag wel een tandje minder wat mij betreft; laser engraved? The most robust toolwatch? The best and most durable movements? Alle net niet echt gevatte oneliners? Ik vind het niet helemaal passen bij een no-nonsense merk als Fortis, maar misschien vindt men het nodig om de hogere prijzen te rechtvaardigen.

6 likes

Binnenkort bij onder amdere Seriouswatches te bekijken. (Of via mij) Hij is niet groter dan de Amadee-20 of OCC. Inclusief bezel is 44 kastmaat 42, zoals zijn voorganger. Je bent ook welkom: Watchtime Düsseldorf

1 like

De gebruikte materialen, lage productie aantallen een columnwheel uurwerk, maakt het niet een “voordelig” horloge. Fortis wil de meest robuuste toolwatches in de markt maken. Het gebruikte uurwerk is daar een onderdeel van. Spacetested dus ook bij normaal gebruik voldoet het perfect

1 like

Helaas waren een aantal dealers iets te enthousiast met het willen delen.

Zoals altijd…

1 like
3 likes

Ziet er niet slecht uit denk ik, de prijs kan een issue zijn.

Belangrijk is dat Fortis een beter dealernetwerk krijgt want de 2 AD’s die nu staan vermeld op de website van Fortis zijn geen AD’s die het merk mee omhoog kunnen stuwen.

Succes !

1 like

Ze maken geen sneer naar Omega. Ze leggen uit dat ook de 2 voorgangers speciaal gemaakt zijn voor gebruik in “Space”. En uitgebreid spacetested. De Speedmaster was voor andere doeleinden gebouwd en uiteindelijk in die tijd voorgedragen voor de Mission to Mars.

1 like

Ook! Maar dan een Zwitserse chrono 20 ATM met 5 jaar garantie ook op waterdichtheid en met columnwheel uurwerk. Fortis maakt niet wat er al is of een reissue :wink:

1 like

inderdaad, echte (niet marketing) toolwatches worden gemaakt door o.a. Sinn. Met echte aanpassingen zoals oliegevuld, nitro gevuld, anti vocht capsules, faraday cages etc. voor minder geld.

1 like

zitten de opgelegde cijfers van luninova ook op het basis model? alleen de ceramische bezel niet zo te zien.

Ja ook, de Ceramic bezel ook op alle modellen. The first edition en cobalt blue is de bezel glanzend

1 like
1 like