Vanaf vandaag probeer ik zoveel mogelijk nieuws te delen betreffende de meest belangrijke release van Fortis voor dit jaar 2023.
Het betreft de opvolger van de wereldberoemde Fortis B-42 Official Cosmonauts Chronograph. Welke uit productie ging in 2021:
Joh, ik las bij het lezen van de titel dat RLC weer terug was.
meteen maar even de titel aangepast
misschien toch maar de oude aanschaffen!?
Gaaf! Ben zeer benieuwd wat ze er van gaan maken…
Hier heb ik even hartelijk om gelachen.
Nu ben ik ook nieuwsgierig. Ik neem aan dat jij meer weet? Stuur gerust foto’s naar mij pb.
Hopelijk wordt het weer een echte toolwatch en niet weer zoiets raars met een hyperbole hysterische vliegangst of zoiets.
Haha ! Je bedoelt denk ik de test van het “werk17”uurwerk verbonden aan een stratosferische ballon. Afgelopen november is die test nog serieuzer aangepakt door een raket met 13 horloges de ruimte in te schieten.
Spacetested uurwerk in de opvolger
hopelijk een verfijnde versie van de vorige!
max 42mm hopelijk
Er zit heel veel “DNA” van de OCC in verwerkt.
42 mm
Ceramic bezel inlay?
Wellicht dit keer wel een normaal draagbaar formaat? Zou gaaf zijn!
De bezel was aluminium, wordt in ieder geval staal met een betere grip.
Een nieuwe naam
Hopelijk met dezelfde testing als voorheen en daadwerkelijke verbeteringen en zaken wat voor een spacewatch van toepassing is ipv standaard kast met een ETA of concepto movement erin.
Meer zoals Sinn doet
Alle vernieuwde series vanaf 2019 zijn helemaal op de schop gegaan. Dus alles is anders en verbeterd. Dat is ook zo bij de opvolger van de OCC.
Het uurwerk, een space tested columnwheel Chronograph, met 60 uur gangreserve, WERK 17:
Oké maar wel dus off the shelf.
Ben benieuwd naar de kast en de looks
Wel op kleine punten aangepast. Een eigen uurwerk ontwikkelen is niet nodig als er voldoende kwaliteit voorhanden is. Daarnaast erg kostbaar. Produceer je in grote aantallen misschien nog wel te doen. Fortis zit ver onder de 5000 horloges per jaar.
In een Porsche cayenne zit ook een Audi motor