The Legend is Back (FORTIS)

Ik snap die hele hype rondom manufactuur uurwerken niet. Kosten omhoog, betrouwbaarheid naar beneden.
Kijk naar Omega en Oris

5 likes

Klopt, is ook geen probleem, het is meer wat is er dan anders aan dan andere fabrikanten behalve het verhaal.
Had gehoopt dat Fortis hierin een usp zou hebben tov de rest.
Ben wel benieuwd en heb sowieso zin in de release en zwak voor Fortis

Waar Fortis anders in is dan andere merken is bekend en zie je ook terug in o.a. de nieuwe Fliegers, Marinemasters en Stratoliners. Welk ander merk heeft zijn horloges in de ruimte geschoten om te testen, zomaar weer een uniek verhaal.
Je zult zien dat er de 13e weer andere specs en design features worden geïntroduceerd. Het zal je bevallen😊
Mooi dat je nog steeds geïntegreerd bent door Fortis !

2 likes

Spannend !!! :muscle:t2::muscle:t2::rocket::rocket:

1 like

Ben benieuwd. :ok_hand:

1 like

1 like

4 likes

Volgende week vrijdag is het zover…
Hoe het begon:

7 likes

Diameter 42mm :white_check_mark:
Werk 17 chronograaf uurwerk :white_check_mark:

Kun je de hoogte al prijs geven? Of de L2L? :sunglasses:

2 likes

oke dat is gewoon uber cool, dank voor het delen!

2 likes

Ceramische insert?

2 likes

:white_check_mark:

1 like

Ik hoop echter wel dat ze zich niet weer uit de markt prijzen.
Max zou 3 a 3.5k moeten zijn anders ben ik bang dat er veel potentiële kopers wegblijven. Al ben ik bang gezien de prijzen van de andere modellen dit niet zal gebeuren.

1 like

Zichtzelf uit de markt prijzen zullen ze vast niet doen, maar buiten jouw gestelde prijsklasse zou goed kunnen inderdaad. Dat was de prijs >10 jaar geleden namelijk al

1 like

Rond de 5k zal wel jammer zijn, de Amadee 20 was ook een chrono titanium ruim onder de 4K

Die was €3.800 in 2020 met een op de 7750 gebaseerd uurwerk.
Ik verwacht wel dat deze nieuwe +/- 5k gaat doen

1 like

Ben bang dat dit ook zo zal zijn.

@ABCSteed
Kan je al een foto van de sluiting van de metalen band delen?

De Amadee-20 (€3800)had een bijna standaard Sellita uurwerk en het grootste gedeelte van het design is 1 op 1 van de OCC overgenomen. Dat drukt de productprijs aanzienlijk. De opvolger van de OCC heeft een Columnwheel chrono uuurwerk. Daar betaal je al fors meer voor. Designkosten zijn ook erg hoog. Daarnaast zijn er weer nieuwe patenten en design/function vernieuwingen doorgevoerd. Wat het ook weer duurder maakt dan parts overnemen die er al voorhanden waren. Veel grotere hoeveelheden superluminova X-1 dan voorheen maakt het bijvoorbeeld ook duurder. Het dikste saffier in zijn klasse, De beste AR coating. 3-voudige afdichtingen, wat alleen 3 andere merken ook gebruiken. Daarnaast; geen massaproductie, compleet swiss handhersteld.

2 likes

Die is gelijk aan die van de Flieger/Marinemaster en Stratoliner.

2 likes