The making of een Rolex reclamefoto

Ongelooflijk…

Wow en ik maar denken dat het verschil m in een goede camera en macrolens icm juiste belichting zat.
Met de juiste software en tijd maakt dat allemaal weinig meer uit.

Wat een werk, met een bedriegelijk “eenvoudig” resultaat als gevolg. Het is in dat opzicht wel goed gedaan: natuurlijk weet je dat er aan geshopt is, maar het valt niet meteen op.

Ben alleen wel benieuwd waarom er wordt vastgehouden aan een foto van een echt object. Een realistische beeld willen geven lijkt me moeilijk vol te houden met zoveel retoucheringen, dus waarom niet meteen beginnen met een 3D model? Perfecte belichting, strakke oppervlakten en geen stofjes e.d. Misschien nog hier en daar toch nog een imperfectie om het echter te lijken. Klaar. Of is een foto + nabewerking even veel moeite als een 3D model maken + nabewerking?

Blijft in ieder geval leuk, marketing :slight_smile:

Het lijkt wel overtrekken, eigenlijk zie je nagenoeg niets meer van het origineel bijna alle kleuren zijn aangepast, het is gewoon een tekening. Nu weet ik wel waarom een horloge in het echt veel mooier is dan op de foto. Al het “leven” van de originele materialen is er uit gehaald.

Alles wordt geshopt tegenwoordig. Geen foto is nog ‘echt’.

Laat ik nou de originele onbewerkte foto mooier vinden :smiley:

beide zijn wel mooi, maar de aangepaste springt er wel meer uit kwa kleur enzo.

ik wordt wel n beetje afgelwid door t plaatje er onder :+

Ik ook!!!