The next step...

Een langzame groeier; stapje voor stapje, wikken en wegen… Zo wat kreten hoe ik mezelf horologisch zou omschrijven. Afgelopen januari een Hamilton chrono overgenomen van een forumlid. Fantastisch horloge. In april is de collectie aangevuld met een duikershorloge; de EagleRay van Phoibos. Blijkt ook echte liefde :ok_hand:

Voor de aanschaf van de Hamilton bestond de collectie voornamelijk uit de welbekende modemerken. Inmiddels weet ik beter of waardeer ik andere zaken, het is maar hoe je het ziet… De mode- of plakmerk horloges verdwijnen langzaam richting de neefjes, geven de geest of zijn gepromoveerd tot oefen-project.

Hamilton Jazzmaster Chrono

Phoibos Eagle Ray

Maar wat zou de next step moeten zijn volgens jullie? Ik denk wel in een bepaalde richting, heb zelfs al wat voorkeuren, volg trouw het incoming-, NA- en wat dragen we vandaag-topics ter inspiratie, heb een budget in mijn hoofd, maar kan er geen spreekwoordelijk ei over leggen en ik laat me bovendien graag verrassen :+1:

Hierbij dus wat parameters voor de zoektocht:

• budget ca. 700 euro
  • geen super formele dress-watches
  • bandensoort: geen voorkeur, ben sowieso een banden-swapper :sweat_smile:
  • kast diameter: min. 38mm, max 42mm
  • wijzerplaat: liefst een sunburst of iets met een reliëf / bewerking op de wijzerplaat
  • wijzerplaat kleur: antraciet of zwart
  • van de grote betaalbare merken kan Seiko me zelden bekoren maar ik laat me graag verrassen

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen. Alvast bedankt voor je bijdrage aan dit topic.

7 likes

Stowa Flieger Verus, Seiko SARX035, Squale 1521, Hamilton Khaki…
Ehh…wat voor stijl zoek je? Dress? Field? Dive? Tool?

Aangezien ik al een diver en een chrono heb, iets anders dan dat. Ik wil ook niets uitsluiten aangezien sommige horloges 2 segmenten ‘raken’. Maar zoals aangegeven geen dress-watch… :+1: Maar dat is juist de vraag; wat zou er naast de 2 bovengenoemde horloges al eerst echt bij moeten?

Seiko SPB077 a.k.a MM200 :sunglasses::+1:

2 likes

Een gebruikte Sinn 556i ?

6 likes

Ik zou nog even door sparen want als je naar de €1500 gaat is er ineens véél meer keuze

1 like

Nou dan zou ik doorsparen tot de 5k hoor. Nog veeeel meer keus!!

Alle gekheid op een stokje, zo kan je dus bezig blijven. €700 is al een heel mooi bedrag en kan je heus wat moois mee vinden.

Succes!!

6 likes

Duiker erbij ja? Dus tot nog toe: en chrono en 2 duikers. Ik wil uiteindelijk naar een 4 delige collectie. Ik denk in hokjes :rofl: dus uiteindelijk zie ik een collectie met mijn persoonlijke favoriete chrono, favoriete duiker, dito toolwatch en flieger. Of mis ik dan een stijl?

Dress verwacht ik toch niet te dragen… Alles kan veranderen natuurlijk, maar zo kijk ik er nu naar. Zo ook met kleur; een blauw wijzerplaat, een lichte (zilver), een zwarte en nog een nader te bepalen kleur.

Dus naast de huidige duiker en chrono zou de door @AB64 voorstelde Sinn 556i best een hele mooie next step zijn… Alleen zou ik persoonlijk voor de 556a gaan :wink:

2 likes

Tja, ik zou eigenlijk door moeten sparen voor een AP Royal Oak. Basta!

Misschien nog een IWC ingenieur ref 3239, een Zenith El Primero ref 03.2040.400/69.R576 en een Omega constellation globemaster ref 130.33.39.21.03.001 erbij en ik ben klaar…

Maar ik kan je vertellen dat dit voorlopig een ietsje pietsje buiten bereik ligt een ik mezelf wil toeleggen op max 700 euro. Bovengenoemde referenties passen momenteel gewoon niet in mijn financiele leven en ik kan minstens zo hard genieten van een horloge van 200 euro :+1:

Overigens zijn bovengenoemde referenties ook constant onderhevig aan verandering :rofl: maar zo hangt de vlag er momenteel bij…

2 likes

Excuses, idd een beetje een ondoordachte opmerking over het budget. In die prijsklasse zou ik eens kijken naar MeisterSinger, Sinn, Longines, Hamilton en Halios. Die laatste droeg ik zelf gisteren nog en past denk ik precies bij wat jij zoekt:

4 likes

Geen probleem joh :wink: Mooie optie die halios :+1: mooi in de stalen uitvoering met grijze sunburst wijzerplaat.

Hamilton is ook wel een zwakke plek, en overweeg ook wel de Hamilton khaki field ref H70455133.

1 like

Misschien een damasko DA36 of DA38. Nieuw iets boven budget, maar gebruikt misschien wel te doen.

Een gebruikte Maurice Lacroix Aikon op 42mm? Aangezien je dreamwatch box een AP royal oak bevat? Die moet je mss wel kunnen vinden voor dat geld

Een flieger

1 like

Kijk eens bij Laco… mooie aanvulling

Als je wat relief in de wijzerplaat wil, kan je ook eens naar Frederique Constant kijken. Het is wat gekleder, maar je kan 'm gerust wat downdressen met een bruine of blauwe strap. Relief of sunburst en zwart ga je niet zo vaak tegenkomen, dus dat wordt even zoeken.

Ze hebben wel wat zwart ook:
40mm

43mm

Catalogusprijs niet binnen je budget, maar ze zijn wel goedkoper te vinden.

Verder zijn de meest courante merken al genoemd denk ik :blush:

1 like

In dezelfde lijn als de hamiltons, kijk een s naar de nieuwe Tissot Gentlemen en aanverwanten. Zit ca. in je prijsklasse en interessante nieuwe uurwerkjes erin.

Misschien stowa of laco.

De Mido Commander misschien?

Nieuw iets boven budget maar gebruikt misschien wel te vinden voor die prijs

2 likes

kijk ook eens bij citizen,
https://www.citizenwatch.eu/nl/gender/man/?min_price=79&max_price=873
mooie en degelijke horloges in alle prijsklasse :+1: