The next step

Voor een Tissot PRS516 chrono met een 7750 betaal je tegenwoordig 1780 euro (advies). Dat horloge lijkt me een redelijke referentie qua prijs/kwaliteit voor dat bedrag. Gevoelsmatig zit er een behoorlijk gat in het aanbod als je vanaf dat niveau iets hoger wil gaan. Een Omega Seamaster begint zo’n beetje bij het dubbele.

Wie heeft er suggesties voor een sportief horloge in het gebied tussen grofweg 1750 tot 3500 euro met een goede prijs/kwaliteitverhouding, die technisch of qua uitstraling onderscheidend zijn? Tweedehands, grijs of doorsparen wil ik voor een eerlijk vergelijk even buiten beschouwing laten.

Ik heb zo even geen foto’s of prijzen maar wat dacht je van de (nieuwe) chronografen series van Sinn? https://www.sinn.de/en/Instrument_Chronographs.htm
Sportief, goede prijs/kwaliteit verhouding én inventief!
Denk hierbij aan hun Ar-Dehumidifying technology, Diapal en het eigen SZ01 uurwerk.

Sinn is inderdaad niet zo’n gekke optie. Thanks. Sommige Tag Heuers vallen ook in deze prijsklasse, maar ik vind dat je daar vooral voor het merk betaalt.

Tudor?

Bijvoorbeeld de Pelagos

Misschien niet echt onderscheidend maar wel veelzijdig; Speedmaster Pro. Moet makkelijk te doen zijn binnen je budget.

In die Tudor hangt eigenlijk ook maar gewoon een 2824 zonder fratsen (voor zover ik weet). Niks mis mee, maar je betaalt dan dus meer voor de naam dan voor de inhoud.

wat dacht je van horloges met het volgende uurwerk van ETA.

C01.211.

lines:13 1/4"
diameter 30mm,
feturing: 30 minutes and 6 hours counter, small second, central 60 seconds chronograph hand
jewels: 15
power reserve: about 45 hours

kosten de helft van de 7750, en volgens mij nu al een tijdje in de markt en de resultaten vallen niet tegen. kijk maar eens bij Tissot die heeft mechanische chronografen rond de 650 euro…

In die prijsklasse koop je gebruikt ook een mooie Seamaster of Planet Ocean…

wat dacht je van een mooie klassieker als de Breitling chronomat jaren '90

Net boven mijn gestelde bovengrens heb je de Zenith El Primero. Die spreekt me zeer aan, maar is financieel eigenlijk net even te gek. Mijn hart gaat niet veel sneller kloppen van een Rolex of een Omega. Als je dus op zoek gaat naar iets nieuws, enigszins origineel, met een redelijke restwaarde is dat nog best lastig.

tomhster Schreef:

In die Tudor hangt eigenlijk ook maar gewoon een
2824 zonder fratsen (voor zover ik weet). Niks mis
mee, maar je betaalt dan dus meer voor de naam dan
voor de inhoud.

niet meer waar voor wat betreft de pelagos. De CHF is 1,045 EUR, en hoe het met de BTW zit weet ik niet, maar het blijft een prijzig horloge. Toch, als manufactuur vind ik hem erg interessant worden.

http://revo-online.com/baselworld-2015-tudor-pelagos-with-manufacture-movement/

1 like

Misschien een Oris?
Die zitten ongeveer van 1000.- voor een nieuwe bc3 tot 3500.- voor een Big crown gmt.

Classiek, modern, zelfopwindend, duiker, flieger, ze hebben het allemaal als het maar mechanisch is.

Misschien leuk om beetje door te scrollen om een idee op te doen …

http://www.lionseek.com/watches/u/-1?has_photo=true&limit=22&max_price=4000&min_price=2500

Bedankt Pablo1971, maar daar heb ik er al twee van. Prima horloges overigens!

Ik vermoed dat Longines wel ergens tussen Tissot en Omega hangt. Zowel kwa prestige/imago als prijs.

Klopt, en ook mooi, maar niks bijzonders. Ik zoek iets als de dieptemeter van Oris of een bijzondere complicatie van het uurwerk. Misschien moet ik de maanfase-variant van de Longines master nog eens kritisch bekijken. Of een Sinn.

Sinn, Damasko en Tudor zijn denk ik de merken waar je even lekker je in kunt gaan verdiepen (tu)