The ones that got away

Ik kan het me zomaar voorstellen: je ziet een geweldig horloge te koop worden aangeboden, op Marktplaats, of bij een juwelier- of gewoon hier in het blauw. Je vindt het prachtig en je wilt het graag hebben- maar op de een of andere manier lukt dat niet. Misschien was iemand je voor, of had je net een grote reparatie aan je auto of badkamer, of… Nou ja, verzin het maar.

Wat zijn jullie verhalen over dat ene horloge dat je net niet op het juiste moment hebt weten te bemachtigen? Was het het begin van een jacht en is het later alsnog gelukt? Of ben je achteraf blij dat het niet gelukt is, omdat je toch het 374e horloge eigenlijk niet goed kon verantwoorden?

(Mijn eigen bijdrage aan dit topic is vrij kort: ik heb het zelf nog nooit meegemaakt- maar ik draai ook nog niet zo heel lang mee in het horlogewereldje.)

2 likes

Achteraf niet geheel ontevreden van. Was op het moment toch een beetje aan boord van de hypetrain.

4 likes

Veiling gewonnen op catawiki van een prachtige Omega Constellation, in zeer mooie staat met een linnen wijzerplaat, van een vent in Engeland
Na bericht dat ik de veilig had gewonnen meteen de betaling gedaan. Bericht van verzenden bleef uit. Bij navraag bleek dat verkoper tijdens de veiling het horloge al aan een ander had verkocht. Netjes het geld teruggekregen, maar had liever het horloge gehad. Catawiki heeft overigens geen actie ondernomen tegen betrokkene. Ik zou iemand die zulke onprofessionele streken uithaalt geen zaken meer laten doen op mijn site…

1 like

Dat lijkt me wel het minimale ja! Zonde dat het zo gelopen is.

Een hype is sowieso meestal niet het beste moment om iets te kopen :grimacing:

regelmatig ga ook ik wel eens op catawiki kijken,
vroeger, als ik een horloge mooi vond, ging ik tot het uiterste om het te bemachtigen,
maar kon dan achteraf soms wel zeggen dat ik er teveel voor had gegeven.
bij mijn laatste bezoek op de site zag ik weer een horloge in NOS. staat met doos en papieren,
maar om toen weer tot het gaatje te gaan had ik een automatisch bod geplaatst en dat zou dan mijn maximum bedrag zijn dat ik er voor over had.
ik keek er verder niet meer naar, ik zou wel een mailtje krijgen als ik het bod gewonnen had.
maar tja… niet dus,
balen, het ging voor meer weg.

2 likes

Ik bood een poosje geleden op een JLC Master Compressor, toen ik in de gaten kreeg dat het horloge in Istanbul lag , was ik toch blij dat ik overboden werd :grin::grin:

1 like