En toen was het uurwerk ook binnen. Nu de wijzers nog. Jammer dat straks de voetjes van de wijzerplaat af moeten, dat wel. En ik moet de kroon nog van de oude stem krijgen.
Goed, die kroon wil dus wel van de stem, maar niet zoals het hoort. Lees: krak.
Waar haal ik nou een kroon vandaan? Cousins heeft hem in ieder geval niet, Ebay momenteel ook niet.
Wie kent er nog een plek om een 7S26-03T0 kroon vandaan te halen? 3,5mm hoog, 5mm diameter.
@HanDavinci, jij een idee?
Geen idee, kan je er niet mee helpen
Goede tip gehad: staal kan worden opgelost in aluinwater. Bij nader inzien blijkt de tip al een paar keer hier genoemd te zijn, maar ik had hem niet gevonden.
Vrij simpel: een verzadigde aluinoplossing maken, kroon erin en warm houden (heet hoeft niet, maar zou wel sneller gaan). Dan maar wachten (kan naar het schijnt wel een dag of meer te duren) tot het staal van de stem opgelost is. RVS en messing zijn hier immuun voor, dus er zou een schone kroon over moeten blijven.
Na afloop nog even in de ultrasoonreiniger en klaar voor gebruik.
Ik ben benieuwd, straks naar de drogist voor aluin en dan snel proberen.
(Tip gekregen van Nick, bekend van ‘Watches by Nick’ en Orion Watches)
Cool wel slim hoor
Schijnt een heel oude horlogemakerstruc te zijn, maar ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb in ieder geval goede hoop dat ik straks toch aan de slag kan met de nieuwe mod.
Met een beetje geluk is de kroon in orde voordat de wijzers in de brievenbus liggen.
Precies. Dat is het doel.