Zoals Fratellowatches het beschreef bij het presenteren van de 40 mm Rolex daydate…
Een daydate heeft me altijd gefascineerd en in my dreams (?) zal deze er misschien ooit eens komen - ik ga dan wal definitief mijn avatar moeten veranderen - ha ha ha
Probleem met die krengen is dat ze uitsluitend in het goud verkrijgbaar zijn, wat ze dan ineens verheft tot de categorie vreselijk duur tot waanzinnig duur.
In Parijs heb ik eens een 40 mm rond de pols gehad en die voede zich daar best op zijn gemak, maar ik heb oon nog een TOG in mijn horlogekist zitten, en 36 mm is ( hoe gek het ook mag klinken voor een big-clock Breitling fan ) ook een heel draagbaar en zelfs mooi formaat.
Dus. Twijfel, twijfel, twijfel…mocht ik ooit het groot lot winnen…waar zou ik dan voor gaan ?
Absoluut voor een “fluted” bezel - dat staat vast. Geen kaalkop op mijn pols.
Dan, lederen band of bracelet?
Alhoewel een DD op bracelet tot de categorie “waanzinnig” guur behoort, denk ik bij mezelf "ach, dat er dan nog maar bij…"
Persoonlijk vind ik vouwsluitingen niet zo super-comfy…
EN…een échte DD draag je toch op “presidential bracelet” ?
Dan de dial ? Hoog contrast heeft bij mijn de voorkeur, doch gouden wijzers op een zilverkleurige wijzerplaat ogen ook erg chique…
Die groene vind ik heel gewaagd. Zelfs op presidential heeft die wel iets.
Tja…ik heb eens zitten spelen. PLAK: