The science behind....grappig!

Waar of niet? Wie weet, marketing en psychologie gaan meer en meer samen…

12 likes

… en dus min of meer wetenschappelijk vastgesteld :grin:

1 like

Grappig. Het was me opgevallen dat ze meestal zo staan afgebeeld, maar ik kon niet bedenken waarom dat zo was.

1 like

Oris denk dus anders :upside_down_face:

3 likes

is niet grappig.

10 over 10 of 10 voor 2 zie je idd vaak en het waarom is al verklaard.

Interessant en leuk om te weten :smiley: bedankt voor het delen :+1:

Ga terug naar het artikel en lees de commentaren, zou ik zeggen. Die zijn eigenlijk informatiever dan het artikel zelf.

1 like

Het is geen 10:10 maar 10:08:36

1 like

Zoals @Fate_Amenable_To_Change zegt, verder lezen geeft meer info:

It’s not usually 10:10…

Baume & Mercier—10:09:34
Breitling—10:08:00 (Some exceptions)
Casio (Analog)—10:08:36
Casio (Digital)—10:58:50 (LOTS of exceptions)
Hamilton—10:08:37 (Sometimes credited with starting the 10:10 movement back in 1926)
IWC—10:08:38
Omega—10:08:37 (Some exceptions)
Rolex—10:10:31 (The date window, if present, is always the 28th.)
Seiko and Grand Seiko—10:08:42
Shinola—10:10:35
TAG Heuer—10:10:37
Timex—10:09:36 (Analog and digital)
Weiss—10:10 (Various seconds) or 1:51

Exceptions:

Oris—07:48:06 Etc.

Inderdaad, en anderzijds is het niets nieuws onder de zon, overal om ons heen wordt met licht, weergaven, geluid, geur en ga zo maar door ons consumptiegedrag gepoogd te beïnvloeden.

1 like

Ik vond het boekje Buyology in dat opzicht wel een leuke om te lezen.

Tikje kort door de bocht want maar erg dun en dus geenszins compleet, maar als je het naast werk van Kahneman, Ariely en Gardner legt een leuke toevoeging.

1 like