Ik heb ‘m hoor, mijn allereerste exemplaar. Een Tissot, uit Frankrijk. De dame die m verstuurde had er een heel lief briefje bij gedaan, dat hij van haar grootmoeder is geweest, en dat ze blij is dat iemand hem nu weer gaat dragen.
Ik had wel gezien dat hij klein was, maar in het echt is ‘ie nog veeeel kleiner, echt een droppie. Superblij mee, want dit is echt precies waar ik van hou.
Ik heb er verder nog niks over opgezocht, dus dat komt nog, de echte kennismaking. Maar ik kijk ernaaruit☺️
Ehm… dat is dan echt alweer een goede vraag. Ik heb geen idee, ik weet niet zo goed hoe ik dit model online zou kunnen vinden. Hebben jullie standaard naslag-plekken?
Dr. Google kan veel voor je betekenen. Dan is het wel handig te weten wat er voor uurwerk in zit. Ik ben zelf niet heel erg thuis in Tissot en al helemaal niet met dames modellen
Ik dacht dat Wilko (@wbcoupe) de Tissot expert is.
Naslag-plekken online zijn er helaas niet echt voor Tissot. Ik heb zelf een stapeltje oude catalogi en folders, maar ik kan deze daarin niet vinden. Dateert denk ik uit de eerste helft van de jaren 60.
Bandje is volgens mij geen origineel Tissot bandje, dergelijke horloges staan in de catalogi allemaal op een leren bandje afgebeeld. Als je een goudkleurig bandje wilde had je de modellen met geïntegreerde band.
Mocht je op referentie willen zoeken moet je het achterdeksel eraf wippen, referentienummer staat aan de binnenkant van het deksel.
ah ok, ik weet niet of ik dat durf eigenlijk, krijg je die er echt weer even vast op?
Ik heb wel een foto van de sluiting, daar staat iets - alleen het is iets waar ik dan weer niks van begrijp
Een deel zal logo’s en merktekens zijn van de fabrikant van het bandje. Verder is hij gemaakt in Frankrijk en verguld (PL OR staat voor Plaqué Or, Frans voor verguld)
Ja een deksel eraf halen is een risico. Soms heb je een pers nodig om hem weer dicht te krijgen. Al valt dat bij dergelijke niet-waterdichte horloges over het algemeen wel mee.
Van een origineel Tissot bandje zou ik inderdaad niet verwachten dat er “Made in France” op staat; Tissot is namelijk inderdaad Zwitsers. Al is het niet uitgesloten dat ze iets in een ander land lieten maken, maar dat zou er dan niet zo duidelijk op staan.