THE Ultimate Dreamwatch

WHOOAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

HIJ IS GEVALLEN!!! Precies op dit lot!!! 14 miljoen euro… dat is bijna… 31 miljoen guldens??? Gillend door huis rennend!!! Met z’n allen spingend in de huiskamer!!! Huilend van geluk…

Er suist van alles door 't hoofd. Vakanties, kortere werkdagen, meer tijd voor hobbies, grotere huis, auto’s, maar er is maar 1 gedachte die prominent voorop staat: kan eindelijk je droomhorloge samenstellen…

Stel dat dit waar zou zijn. Of nog beter stel, ik ben een ziljardair. Stel dat ik kom te overlijden. Stel dat in mijn testament staat dat jij (ja jij beste lezer ;)) op mijn kosten 1 horloge mag kopen. Maar niet zomaar een horloge, maar een horloge die aan al jouw wensen voldoet. Het mag zo gek zijn als je wilt. Ik was immers toch ziljardair, weet je nog? Doet Omega moeilijk, omdat je co-axial erin wilt hebben, dan kopen we toch eventjes de Swatch-group. Wil je er een Rolex kroontje op (ai, die zitten in een aparte holding en zijn niet op te kopen… heb daar al research voor je gedaan :+), maar het zijn allemaal goeie vrienden van meneer ziljardair, dus daar doen ze natuurlijk niet zo moeilijk over… het is allemaal toch eventje fictief. Dus alles kan. Bestaat de technologie nog niet, dan zetten we er een paar knappe koppen op en die maken het voor je.

OK ok, om te voorkomen dat je nou gelijk voor een diamanten horloge gaat, om em daarna om te ruilen een villa, krijg je ook nog alles van je hartje begeert.
Maar hoe zou dat ultieme droomhorloge eruit zien? En wat kan ie allemaal? Gewoon lekker cool van staal of 25 karaats goud? Enkel een minute repeater, maar met de mooiste klanken die je ooit gehoord hebt óf juist alle denkbare mogelijke complicaties erin? Rechthoekig of juist rond? Bauhaus strak of juist jugendstil weelderig met emaille versieringen? Mechanisch hoogstandje van een smeringsvrij uurwerk of juist een technisch hoogstandje om in de sahara mee te kunnen bellen (euh… SatPhoneWatch?)? Een geheel nieuw mechanisch uurwerk creeeren die de periode van vrouw bijhoudt (chronometer precies!) of juist technologie combineren door een afstandbedieningshorloge te voorzien van kinetic (kun je altijd zappen)?
Leef je eens lekker uit!

:smiley: :smiley: :smiley: :wink:

[ video]http://www.youtube.com/watch?v=tphqUr5S-DM[/video]

11,- euro… laat maar…

Hoi,

Exact zou ik het nog niet weten, maar wel steeds beter.

In elk geval staal met een stalen band. Dikke schakels bij de klok, naar dunner uitlopend. Met slechts minimale speling. Dit is een pré.

Diep donkerblauwe of evt zwarte wijzerplaat. Dat laatste hangt van de cijferkleur af.

Vrij brede schakels in de band. Niet te verwarren met grof. Iets afgerond.
Afwisseling tussen hoogglans en mat.
Dikke bikkelharde (top)beschermlaag om de boel zo lang mogelijk krasvrij te houden.
Zijdeglans gepolijste kast, idem zie boven.
Maat maximaal 40mm zonder kroon.
Vlindersluiting.
Bol meelopend Saffierglas, dubbel ontspiegeld.
Automaat, zo nauwkeurig als maar mogelijk is. Met goede gangreserve.
Draaibare lunette met goede grip, schuin bol meelopend met de kast.
Minimaal 200 meter waterdicht, meer mag ook.
Relatief lange vrij slanke wijzers die lekker fel oplichten in het donker.
Rode of oranje dunne secondenwjzer
Cijfers? ja/nee, geen echte voorkeur. Hangt van de rest af.
Wijzerplaat die van kleur verandert onder inkijk van de hoek. De Eterna Pininfarina heeft dat, is erg leuk.
Geschroefde kroon.
Mogelijk Chrono, afhankelijk van de wijzerplaat.
Vrij rustige wijzerplaat.
Volwassen verpakking. Metalen doos met ruitjes om naar het horloge te kunnen kijken.
Schroefbare schakels in meerdere maten, voor perfecte maatpassing om de pols.
Reserve leren banden in zwart en meerdere bruintinten om te kunnen wisselen.
Doorkijkbodem van saffierglas.
Datum op 4 uur, zo klein en onopvallend mogelijk.

Mijn “holy grail” horloge heb ik eigenlijk al voor 95% gevonden in de Monterey.:wink:

Groet,

Nico.

Ik zou tevreden zijn met een “eenvoudige” Speedmaster van Omega. En verder heb ik weinig echte kennis van high end merken als schieten Lange, JLC me nu binnen.
Ook al zou ik loaded zijn dan zal ik nog aarzelen om meer dan 10K uit te geven. (alsof dat een echt dilemma is nu! ;))
Ik stuur je wel een PB met mijn rekeningnummer.

Voutilainen’s Observatoire…

Groet
Mark

Misschien heel stom, maar ik ben 't eens met Harry, dat je Ziljardair bent wil toch niet zeggen dat je meteen over the top moet gaan met je euro’s? Typisch nouveaux riche. :wink: Veel geld, weinig smaak.

Ik zou, om in het verhaal dan te blijven, Jaeger-Lecoultre en Tissot opkopen. Tissot opwaarderen naar een manufacture met een betaalbare prijs (vanaf zo’n 1.000 tot 5.000 euro), en JLC zou ik proberen nog hoger op de ladder te zetten met nog meer complicaties, doorontwikkeling van nieuwe technieken en materialen etc. Dat zou me wel even zoet houden denk ik.

Helaas, slechts 30eu op een heel lot gevallen (baal ik even met mijn 1/5 lot)

Ik zou denk ik niet een een heel duur horloge gaan samenstellen, denk dat elk horloge zijn charme heeft door de balans van dingen. Een ULTIEM horloge lijkt mij wellicht wat steriel (klinkt misschien raar, maar ik denk dat je door de minder geslaagde dingen aan een horloge de positieve punten wellicht meer waardeert!)

Mocht ik dan toch ziljardair zijn, dan zou ik denk ik de lokale en/of kleine horlogehuizen financieel gaan bijstaan en een handjevol “grails” aanschaffen als daily beater :wink: het mag wat kosten toch

Ik zou enkel dit horloge willen hebben :smiley:
http://ablogtoread.com/jaeger-lecoultre/jaeger-lecoultre-hybris-mechanica-grande-sonnerie-thoughts-on-the-most-complicated-watch-in-the-world/
Ongelooflijk mooi horloge/uurwerk…

Nico den Haak Schreef:

Exact zou ik het nog niet weten, maar wel steeds
beter.

Ik heb ook met het idee zitten spelen, en ik weet het nog minder duidelijk dan jij. Je bent zo te zien al erg ver op weg.

Minimaal 200 meter waterdicht, meer mag ook.
Ik neem aan met min 200wr, dat ie geschikt moet zijn om mee te duiken? 200wr is officieel (volgens wiki) niet perse geschikt voor perslucht duiken.

Wijzerplaat die van kleur verandert onder inkijk
van de hoek. De Eterna Pininfarina heeft dat, is
erg leuk.
Vind ik ook leuk!

Volwassen verpakking. Metalen doos met ruitjes om
naar het horloge te kunnen kijken.
haha, zelfs over de doos is nagedacht! :smiley:

Mijn “holy grail” horloge heb ik eigenlijk al voor
95% gevonden in de Monterey.:wink:
Euh, ik kom of een mooie strand tegen op google of meerdere klokjes. Heb je een voorbeeld?

OK, ik merk dat niet iedereen mijn vraag helemaal heeft begrepen. Het ging hier niet om het geld of dat je het er voor over zou hebben. Het hoeft ook niet van goud te zijn, of gecompliceerd, of dat je het geld er niet voor (over) hebt, of liever meerdere horloges ervoor zou kopen, of dat ie al bestaat, of dat je lot niks heeft opgeleverd.

Het gaat er meer om, als alles zou mogen en alles mogelijk zou zijn, hoe zou jouw ultieme horloge eruit zien, wat zou ie kunnen, wat zou ie juist niet hebben, etc.

Voor mij part is je ideale horloge van staal met 3 wijzers en een batterij. Laat ik het zo stellen, vroeger baalde ik dat m’n Seiko Messagewatch zo snel door z’n batterijtje was. Moest ie weer naar de juwelier voor een wissel, waterdicht testen, etc. Ik droomde toen van een Messagewatch met de combi van Solar en Kinetic. Solar zou niet genoeg zijn in Nederland :smiley: Dus het gaat er niet om dat ie perse super deluxe is met goud en tourbillon.

Als je even je fantasie de vrije loop laat gaan, hoe zou voor jou dat ene ultieme horloge zijn?

G.J. Schreef:

Ik zou enkel dit horloge willen hebben :smiley:
http://ablogtoread.com/jaeger-lecoultre/jaeger-lec
oultre-hybris-mechanica-grande-sonnerie-thoughts-o
n-the-most-complicated-watch-in-the-world/
Ongelooflijk mooi horloge/uurwerk…

Wow, dit is inderdaad een hele mooie klok om naar te kijken! Dan zul je wat er op dat plaatje eronder staat ook nodig hebben:

:wink:
Bij dit horloge zou ik vaker naar de achterkant dan de voorkant kijken :stuck_out_tongue:

Maar is dit echt je ultieme horloge, precies zoals ie eruit ziet en met een sonnerie? Ik ben fan van alarm horloges, maar niet van sonnerie. Ik wil de tijd gewoon aflezen. Dat betekent niet dat ik een sonnerie niet zou kunnen waarderen. Het zijn naar mijn idee ware kunstwerkjes, maar voor mij zou 't niet functioneel zijn, en hoef ik daarom niet in mijn TUD terug te zien.

Als dit werkelijk je droomhorloge is, dan bof je! Kun je er elke dag bij wegdromen. Ik heb de mijne nog niet duidelijk voor de geest, doordat ik zoveel verschillende interesses heb. Mechanisch als digitaal.

marnix_moed Schreef:

Als je even je fantasie de vrije loop laat gaan,
hoe zou voor jou dat ene ultieme horloge zijn?

Aah, zeg dat dan gewoon. :wink:

Mijn eisen:

  • Jaeger-LeCoultre Reverso Classic of GT als basis horloge
  • minimaal 300 meter waterdicht (altijd handig als je verdrinkt dat je kan zien hoelaat je ten onder gaat)
  • datum weergave op de draaibare kant van het horloge, dus niet op de wijzerplaat
  • leren band, maar wel waterbestendig
    … en verder weet ik het zo even niet. Vrij simpel dus, maar toch wel met enkele aanpassingen zodat het echte en daily beater kan zijn.

Ik zou gewoon een Patek Calatrava willen niks opzichtigs, met een mooie crocoband, maar met een prachtige chique uitstraling, zou ik nog geld over hebben voor weet ik veel wat.

keep on dreaming, (ik had 10 euro eindelijk weer eens wat)

groet Lex

Voor mij zou het denk ik zoiets worden:

[img]http://www.worldtempus.com/fileadmin/media/a--lange---s--hne/richard_lange

Ik begin heel bescheiden en zie wel wanneer hij gaat vervelen…:smiley:

Bescheidenheid siert de mens, en Dreski in’t bijzonder.:D:D

Overigens ben ik echt bescheiden. Doe mij deze maar.:wink:

PAM00316


zou het dan worden, misschien een beetje heel vaut maar ik vindt hem prachtig.

Jaap-Wim Schreef:

Aah, zeg dat dan gewoon. :wink:

Tja, ik dacht, laat ik er een sprookje bij vertellen, maar dat ging even de mist in :stuck_out_tongue:

Mijn eisen:

  • Jaeger-LeCoultre Reverso Classic of GT als basis
    horloge
  • datum weergave op de draaibare kant van het
    horloge, dus niet op de wijzerplaat
  • leren band, maar wel waterbestendig

Kijk dat bedoel ik dus ondermeer, lekker bedenken hoe jij je ideale klok eruit zou laten zien. Vind ik overigens ook mooi van JLC aan de ene kant kun je een rustig ogend klokje hebben, terwijl aan de andere kant alle toeters en bellen zitten.

Fijn dat je TUD bestaat. Is ook een prachtig horloge in z’n eenvoud.