Wie draagt er nog een zakhorloge?
Hendrik
Wie draagt er nog een zakhorloge?
Hendrik
Ik soms
Hoi all,
Ik draag nu mijn GSM in mijn broekzak en mijn horloge om mijn pols.
Stel dat ik mijn gsm om mijn pols ga dragen, dan wil ik een zakhorloge in mijn broekzak (of vestzak).
Groet Tecco
er was inderdaad ooit een “Quartzcrisis”… zou er een “Smartcrisis” komen?.. eerlijk gezegd verwacht ik dat niet… een Smartwatch is veel meer dan een horloge… en vooralsnog is het niet meer dan een gadget… het brengt een aantal apparaten samen in één… dat is wel een beetje de kracht van Apple… ik heb de Keynotespeech van Steve Jobs gezien bij de introductie van de Iphone…
Vanavond introduceren we niet 1, maar 3 apparaten… een telefoon, een Muziekspeler, en een Internetcommunicator… een telefoon, een Muziekspeler, en een Internetcommunicator… een telefoon, een Muziekspeler, en een Internetcommunicator… beginnen jullie het al te snappen?..
Briljante keynote… maar dat was Steve ten voeten uit…
de Hang naar Nostalgie is van alle tijden… 't zit een beetje in de mens… iets met angst voor verandering…
Net de promotievideo gezien. Ik wordt er toch wel hebberig van. Mooie vormgeving. Voldoende variatie in uitvoering. Vervangt het mijn echte horloges? No way. Maar voor erbij …? Ik sluit niet uit dat er toch eentje binnenkomt.
The watch is pas begin 2015 verkrijgbaar, niet slim van ze (na de kerstdagen)
Ik vind het een beauty van een horloge. Ik ga er zeker een aanschaffen, zal mooi passen naast mijn andere beauties.
Ik ben gematigd positief. Design is niet verkeerd,
en ook stalen banden, YES!
Wat ik bijzonder vind: bediening middels
draaikroon. En dat terwijl Apple ons juist aan
schermbediening heeft laten wennen…merkwaardig.
Wellicht om onderscheidend te zijn van grote
concurrent Samsung?
De kroon was volgens eigen zeggen een bewuste design keuze. Op een klein scherm wil je zo min mogelijk dat je vingers voor het beeld zitten. Scrollen is bijvoorbeeld een actie waarbij je ook wil zien wat er voorbij komt, dan zit een vinger op je scherm vooral in de weg. Touchscreen werkt ook, maar de kroon biedt wat dat betreft een extra keuze.
Ik vind het echt een mooie smartwatch. Ik heb alles van Apple maar wacht met aanschaffen totdat er een nieuwe versie uitkomt met een betere batterij. Dus nog even een jaartje wachten zoiets…
Ben wel benieuwd naar de eerste reviews
Ik heb gisteren de presentatie gezien en ben onder de indruk. In vergelijking met andere luxe digitale horloges niet eens duur te noemen en fraai design (vrees wel de prijzen van accessoires). Groot nadeel is dat het horloge niet zonder Iphone 5 of 6 kan en dan wordt het weer duur.
Wel oppassen dat je de inductielader niet per ongeluk aan je mechanische horloge koppelt anders raakt deze mooi van het padje tenzij je een anti magnetische kast hebt 
Op een of andere manier vind ik het niks. Alles draait hier op apple, maar horloge, neh. Ontwerp op zich wel aardig, zeker met die ‘kroon’. Ik zie het zelf ook niet echt een succes worden. Er is een tijd geweest dat veel mensen met zo’n (lelijke) bluetooth oorhanger rondliepen. Zie je ook niet meer (gelukkig). Ik denk ook niet dat de zwitsers iets te vrezen hebben.
Op een of andere manier vind ik het niks. Alles
draait hier op apple, maar horloge, neh. Ontwerp
op zich wel aardig, zeker met die ‘kroon’. Ik zie
het zelf ook niet echt een succes worden. Er is
een tijd geweest dat veel mensen met zo’n
(lelijke) bluetooth oorhanger rondliepen. Zie je
ook niet meer (gelukkig). Ik denk ook niet dat de
zwitsers iets te vrezen hebben.
Ik denk ook niet dat de Zwitsers iets te vrezen hebben met deze nieuwe smartwatch.
Het is ook geen directe concurrent van een “gewoon” horloge. Ik heb zelf de Samsung Gear en zie het echt als een ander apparaat als mijn horloges. Gewoon leuk om af en toe te wisselen met een horloge.
Vooralsnog kan ik me niet voorstellen dat ik al mijn horloges weg zou doen en enkel een smartwatch zou dragen. Maar goed, bij de introductie van het internet had ik ook zoiets van: waait wel weer over. Dat was niet bepaald visionair van me 
Pas als er zoiets als dit op de markt komt wordt moet de horlogeindustrie zich ongerust gaan maken:
https://www.behance.net/gallery/Smartwatch-Concept/14929833][img]http://i2.photobucket.com/albums/y38/synthdood/Watches/SmartwatchConceptonBehance_zps699307bb.png[/img
Als het niet tikt, is het geen horloge…
@ synthdood
+1 :~
alleen het idee al dat zo’n smartwatch (waarschijnlijk) elke dag aan het
"infuus" moet schrikt mij al af…
Groet
Herman
Ik heb voorlopig helemaal geen behoefte aan een smartwatch. En iets van Apple zal ik nooit kopen. Enge organisatie met eigen censuur.

Verplaatsen naar offtopic, heeft niets met horloges te maken
Het ontwerp? Tja laat ik eens een steen in de Apple vijver gooien: het lijkt teveel op een …horloge. Van Apple verwacht je iets revolutionairs qua design en dat is dit zeker niet, eerder oubollig. Op internet zijn mooiere designs van de iwatch te vinden, die hadden wel een doorbraak kunnen betekenen. Echter, wie zit te wachten op functies als hoeveel meter gelopen, hoe lang zit ik op mijn krent, mijn hartslag? Is hier wel een markt voor? Iemand wel eens aan jou gevraagd van oh wat zou ik graag deze functies willen hebben, ik ken ze niet.
Nu is het teveel een telefoonachtig horloge waarmee je niet kunt bellen…(TD)
Groet, Bojo
Het ontwerp? Tja laat ik eens een steen in de
Apple vijver gooien: het lijkt teveel op een
…horloge. Van Apple verwacht je iets
revolutionairs qua design en dat is dit zeker
niet, eerder oubollig. Op internet zijn mooiere
designs van de iwatch te vinden, die hadden wel
een doorbraak kunnen betekenen. Echter, wie zit te
wachten op functies als hoeveel meter gelopen, hoe
lang zit ik op mijn krent, mijn hartslag? Is hier
wel een markt voor? Iemand wel eens aan jou
gevraagd van oh wat zou ik graag deze functies
willen hebben, ik ken ze niet.
Nu is het teveel een telefoonachtig horloge
waarmee je niet kunt bellen…(TD)
Ben ik niet met je eens. Als het design echt totaal anders dan ooit een horloge eruit heeft gezien was geweest was het over 2 jaar waarschijnlijk compleet achterhaald. nu is het een stukken tijdlozer geworden.
Watschijnlijk wordt het hierna nog wel veel platter allemaal wals we bij de Watch 4S zijn beland.
De achterkant is ook bijzonder: