The Watch: lang verwacht en toch gekomen

De Watch is vanavond door Apple gepresenteerd. Lang verwacht en daar is die dan.
Wat denken jullie? revolutie, het einde van het klassieke horloge nu echt daar?

Cool, bedankt voor de info! Ik denk niet dat dit het einde van het klassieke horloge inluidt. Ik denk eerder dat horloges nòg meer liefhebbersitems worden dan ze nu eigenlijk al zijn. Tenslotte hebben we ook al bijna 10 jaar te maken met smartphones, waar iedereen de tijd ook op kan zien. Net zoals we dat nog veel langer op de displays van onze magnetrons/ovens/tv’s/autodisplays kunnen zien.

Ik werk voor een bordspelletjesuitgeverij (zal de naam niet noemen, wil geen reclame maken). Daar zien we juist een omzetgroei van die klassieke bordspellen, waar iedereen ons waarschuwt voor de online en handheld games. Ik spreek dus een beetje uit ervaring.

Toch kijk ik met belangstelling naar dit soort smartwatches, misschien koop ik er ook wel een keer eentje:)

Gisteren toevallig een stuk over zitten lezen.
De grote baas van Swatch zag geen problemen.
Aan de andere kant, er was toch ooit zoiets als een quartzcrisis.

Tijd zal het leren.

Elf.

Ik denk dat je gelijk hebt. Hoe moderner/digitaler/hectischer het leven wordt des te groter wordt de groep mensen die teruggrijpt naar zaken van vroeger. Je kan met een console of je telefoon online gamen over heel de wereld, maar een potje RISK of Monopoly met vrienden en/of familie vind ik eigenlijk leuker. Ik zal er niet alleen in staan.

Ik vind die ASUS en de Motorola een stuk mooier
maar we wachten af wat er nog meer bekend wordt.

Ik moet zeggen dat de 18k gouden versie wel èrg fraai is. De bijzondere bandaanzet ook.

Ik vond de presentatie sterk en het design verrassend positief. Goede mix tussen touchscreen en regulier horloge lijkt het. $350 is ook een redelijke prijs volgens mij alleen de batterijduur blijft een mysterie. Ze showen wel direct dat hij super makkelijk op te laden is, dus dat zal waarschijnlijk net een dagje zijn.

Als liefhebber ga ik hem niet aanschaffen. Heb alles van Apple maar van de Watch weet ik bij voorbaat al dat hij niet een echt horloge kan vervangen. Blijft wel een mooi stukje techniek zoals ze het nu presenteren.

gaan de niet wis met iphone nu eindelijk weer n ‘horloge’ dragen? :+

Heeft deze een in-house movement?

louis Schreef:

Heeft deze een in-house movement?

d’r zitten waarschijnlijk wel een paar Samsung chipjes in
maar de ronde hoekjes zijn origineel

Mooie banden ook. Zo’n Milanese loop nog niet eerder gezien, heeft wel wat.

Ik zie de grote innovatie en daarmee meerwaarde niet tov bijvoorbeeld de nieuwere smartwatches van bv Samsung (no flame intended). Hartslagmeter, bewegingssensor, gebruik van gps data van de telefoon, lezen van berichten, afstandsbediening voor tv en mediabox, het is allemaal te koop, voor een appel en een ei :wink: Heb zelf een Gear Fit, gekregen. No way dat een smartwatch mijn normale horloges gaat vervangen…

Wordt straks besproken bij Humberto Tan RTL late night.

Ik ben gematigd positief. Design is niet verkeerd, en ook stalen banden, YES!
Wat ik bijzonder vind: bediening middels draaikroon. En dat terwijl Apple ons juist aan schermbediening heeft laten wennen…merkwaardig. Wellicht om onderscheidend te zijn van grote concurrent Samsung?

Waar ik nog benieuwd naar ben:

• in hoeverre je zelf dials kunt ontwerpen en welke mogelijkheden dit heeft (zoals bijv een Nederlandstalige tekstklok);
  • naast iPhone ondersteuning voor Android mogelijk (vrees van niet);
  • en niet onbelangrijk: accuduur.

Ik heb zo snel niets over leverbaarheid gezien, maar dit kon voor Kerst weleens een succesnummer worden? Misschien niet in West-Europa, maar toch zeker wel in US en Japan.

Ik denk oprecht dat de Apple Watch een waanzinnig goede smartwatch kan zijn, en ik was bereid om direct mijn geld over te maken naar Cupertino tot ik zag dat hij helemaal niet samenwerkt met mijn iPhone 4S… aaarrrggghhhh!

Dat systeem voor het verwisselen van banden, heeft een ander merk daar niet eerder aan gedacht? Hoe simpel kan het zijn.

stitch Schreef:

Mooie banden ook. Zo’n Milanese loop nog niet
eerder gezien, heeft wel wat.

http://www.apple.com/watch/apple-watch/

Zo op die foto’s inderdaad mooi.

Wat ik mij ten opzichte van 'gewone’
horloge’s maar niet kan voorstellen
is dat je zo’n smartwatch over pakweg
10/15 jaar nog met een hart van weemoed
nog weer eens uit een la trekt…

Dan ligt zo’n ding met een barst in
het scherm en een lek accuutje passé te wezen…
Totaal achterhaald en niet meer de kosten
en moeite waard hem te ’ behouden '.
Dat heb ik er een beetje op tegen…

Ook maar weer weggooien dan…:sunglasses:

Op de vraag of het ooit het 'gevoel’
van een klassiek horloge zou kunnen
(gaan) vervangen…

Alles ’ vervlakt ’ zo…
Maar dat zal mijn leeftijd zijn die
mij parten gaat spelen…:wink:

Heb alles van Apple thuis, maar deze gaat 'm niet worden. Ben behoorlijk kritisch over wat ik graag draag en daarbij houd ik niet van digitaal. De revolutie zal wel meevallen denk ik.

Erik de Gast Schreef:

Heb alles van Apple thuis, maar deze gaat 'm niet
worden. Ben behoorlijk kritisch over wat ik graag
draag en daarbij houd ik niet van digitaal. De
revolutie zal wel meevallen denk ik.

Je schrijft “daarbij houd ik niet van digitaal” maar je hebt alles van Apple in huis? Dan bedoel je dat je niet van digitale horloges houdt? Anders snap ik het niet.

Uiteraard had ik het over digitale horloges. Voor de rest mag alles digitaal zijn van me :wink:

Nou ja, bijna alles dan…