The watches of mr. Bond, James Bond

Leuke edit. Ik vond hem in elk geval erg leuk.

2 likes

Ik denk dat Rolex hun huidige status als merk voor een groot deel te danken heeft aan de Bondboeken en de eerste Bondfilms. Weinig mensen hadden in de jaren 60 het geld om Bond na te doen door een Aston Martin te kopen, maar met een Rolex om je pols kon je je een beetje 007 voelen (en nog!).

2 likes

Nee joh. Rolex heeft hele slimme marketing gehad (en nog trouwens). Het eerste waterdichte horloge wat gedragen werd tijdens een zwemtocht over het kanaal. Bergbeklimmers die een berg beklommen met een explorer. James Bond droeg een Rolex, maar daar werd nauwelijks promotie omheen gedaan (zoals met Seiko of nu met Omega wel het geval is).

haha mooi in elk gezet stukje :slight_smile:

Zeker dat de kanaalovertocht en Himalayabeklimmingen slim uitgebuit zijn, maar volgens mij is de speciale status die Rolex na Bond heeft gekregen in niet geringe mate te danken aan de gratis reclame door de eerste Bondfilms.

2 likes

Cool

Ja, terwijl Rolex ook je dikwijls graag iets laat geloven, terwijl de waarheid net iets anders is.

1 like

Deze bond girl is dat wel zeg :heart_eyes::heart_eyes:

Er zit meer dan 20 jaar tussen beide foto’s

4 likes

Boeken

1 like

Dat valt wel mee. In de boeken wordt niet zoveel gerept over horloges. Tenminste, ik heb nu iets meer als de helft gelezen van de hand van Ian Flemming.