Theedoos vol vintage dressers. Welke zal ik nu weer eens dragen (op zondag)?

Ik neem van dat schuim dat om (warmwater)leidingen wordt gebruikt.
Gaat ook goed.

4 likes

Dat is ook een slimme! Dan hoef je alleen maar stukjes op maat van de vakjes te snijden!
Ga ik proberen, dat ziet er waarschijnlijk ook wat netter uit dan mijn kartonnen rolletjes met schuimfolie.
Zodra we weer gewoon naar de bouwmarkt mogen ga ik een paar van die schuimstaven kopen.
Dank voor de tip!

1 like

Hahaha prima oplossing Lex. Ik heb letterbakken en wat oude displays. Dan kunnen de horloges met de banden op elkaar er prima in. Werkt ook goed.

5 likes

En in de speelgoedwinkels was er jaren geleden een trend met +/- 1 meter lange schuim staven in poppy kleurtjes waarmee kinderen elkaar naar hartelust konden slaan, of figuren buigen. Nog handiger volgens mij…weet alleen niet of ze nog geleverd worden. Trends…:grinning:

2 likes

Briljant :ok_hand:

Wat leuk! man, er gaat een wereld open! Kreatief met schuim!

Ook kreatief! Ziet er mooi uit Paul, die bakjes met rood fluweel. Oud winkel materiaal?

Ik heb iets dergelijks wel voor een aantal van mijn vulpennen, maar op een maat waar horloges mooi inpassen heb ik ze nog nooit gevonden.

Hier twee van die winkel display trays. De Lamy tray bevat 12 ’ ARTUS’ pennen. Artus was de voorloper van Lamy voordat het Lamy werd… en werd daarna nog lang als 2e merk onder Lamy gehandhaafd.
In de Shaeffer tray zitten geen Sheaffer pennen, maar een allegaartje van bijzondere en zeldzame pennen waar ik geen speciale deel collectie van kan maken. Een Italiaanse ‘La Calligrafica’, twee hele oude Amerikaanse Conklins, een uiterst zeldzame Duitse ‘Imperiaal’ oorlogs pen uit 1944, een Franse Jean Lépine Limited Edition, een Deense ‘Star’ uit de jaren '30 en 6 moderne nogal exclusieve caseÏne (een soort celluloid, maar dan anders) vulpennen, (waarschijnlijk uit een prototype serie, want nooit regulier op de markt geweest) van François Yves Luthier uit Frankrijk.

Om het on topic te houden heb ik voor de gezelligheid twee vintage horloges mee gefotografeerd: Links een recent verworven Russische Pobeda en rechts een van mijn geliefde Tsjechische (HEMA) Ancre’s.

Ach, een mens verzamelt wat…
Zo zie je, de zakcentjes gaan bij mij niet alleen naar horloges. Het vulpenvirus is, zeg maar, een geduchte ‘variant’ en in mijn geval een al veel oudere besmetting als die met het horlogevirus.

4 likes

Oh ja, ook nog even dit:: Zo’n horlogevirus en de vulpen variant zijn beiden natuurlijk wel besmettelijk, maar niet echt serieus gevaarlijk, behalve misschien voor je portemonnee. Verder hou je er meestal nogal wat leuke spullen, veel plezier en een goede tijdsbesteding aan over en als het toch uit de hand loopt wat plaatsgebrek en soms een pittige discussie met je partner ('Heb je nou alweer een nieuw horloge gekocht?..)
Die ongemakken zijn te dragen.

Dat is met het echte virus wat nu heerst wel anders. Gevaarlijk en zorgelijk.
Je kunt alleen maar hopen, duimen, bidden dat het gauw weer voorbij gaat of op zijn minst beheersbaar wordt. Zodra ik aan de beurt ben laat ik me prikken!
Voor diegenen hier op de HF community die zelf of met familie of andere dierbaren met Corona te maken hebben of hebben gehad:
Heel veel sterkte, en eventueel vooral ook beterschap en een goed herstel gewenst!
Pas goed op elkaar en op je zelf en probeer gezond te blijven.
Zo. Dat wou ik ook nog even kwijt.

Bless you,
Lex

6 likes

Sinds wanneer komen die met kussentjes?

1 like

Theedozen

Sinds in huize Lexaf het ‘Kreatief met kurk’ is bevorderd tot ‘Produktief met schuim’

2 likes

Ik zag dat later pas :blush:

Lex, hier laat ik een foto zien van de voorkant van een rotary waarvan ik jaren geleden het uurwerk heb verwijderd. Zoals je ziet heb ik de wijzers er even op gelegd.
Dit zijn de originele wijzers die indertijd door de manufactuur erop zijn gezet.
De kast is ook nog in een behoorlijke staat. Aan de achterkant bij de sluitdeksel is wat beschadiging gemaakt door niet de beste horlogemakers door het openmaken.
Verder geen slijtage op de kast. Deze kast ligt dus in een van mijn, bij de HF leden, bekende laatjes. Ik doe er verder niet veel meer mee.
Als je interesse hebt in de kast om die met jouw rotary kast te wisselen, dan hoor ik het wel.

3 likes

Wow Huub, wat aardig!
Ik stuur je een PB!
:writing_hand: :ok_hand: