Voor een van de leukste vaste rubrieken hier op het vintage deel wil ik nog wel eens speciaal een horloge uit een doos vissen. Ik bedoel natuurlijk ‘Welke vintage draag je vandaag?’.
Ik ben benieuwd hoe lang dat nog doorgaat… Wat mij betreft heel lang nog.
Maar dan heb ik het hieronder getoonde (luxe) probleem: Een Zondagse dresser kiezen uit een theedoos vol.
Ja, ik bewaar mijn klokjes voor een deel in theedozen. Past precies, kost geen , is zeer overzichtelijk en stapelbaar.
Zo dus.
Dit zit er in, in de loop der jaren bij elkaar gesprokkeld op marktjes, beurzen, eBay en natuurlijk ook HF.
De Rotary midden onder is een NA, sinds gisteren in huize Lexaf aanwezig. Vandaag opgepoetst en in deze doos toegevoegd. Daarvoor moest een rose goudkleurig exemplaar wijken, die woont nu weer op een ander plekje in de collectie.
Nog even vergroot:
midden boven:
Lucerne met Ronda 213A gesteend penanker uurwerk.
BWC met ETA 2451 automaat
Palerma met caliber FHF 974
Pronto Sportal met een AS 1604 motortje
De zeldzame Kasper met een in house 1400 caliber
Bimesa met zijn 61(!) jewels ETA 1680 automaat.
Rotary met een AS 1702-03 aandrijving
Sinds gisteren in huis (maar nu al netjes opgepoetst): Nog een Rotary. Deze loopt op een AS 1710
En tenslotte het enige horloge in dit groepje met een vierhoekige kast: Een Sandoz, powered by het overbekende FHF/ST 96 uurwerkje.
De Keuze was overigens voor vandaag al gemaakt: om de pols zit vandaag de Kaspar.
Zie: [Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges]
Niet alleen keuzestress dus welke Rolex deze maand moet worden aangeschaft. In mijn geval een beetje lekkere keuzestress binnen de eigen collectie. Komt overigens ook de relatie met Mevrouw Lexaf ten goede, over deze keuze hoef ik geen financiële verantwoording af te leggen.
“Heb je nou alweer een nieuw horloge gekocht?”
“Nee schat, deze had ik al een tijdje…”