Nu deze maar eens proberen. Een merk van Walter Racine. Familie van Ariste Racine van Enicar.
Maar Walter Racine zat duidelijk aan de goedkope kant van de markt. Deze Donada heeft een Ebosa penankertje onder de kap dat luid tikkend verraad dat ie aan het werk is. Derhalve is er geen secondewijzer nodig
Deze kwam via @domega naar mij, waarvoor nog hartelijk dank. Deze heeft meer moeite met lopen dan de andere die ik van hem heb. Daarentegen is deze wel meer draagbaar qua grootte.
Omdat het vandaag zondag is, een ouwe dresser. Kasper 1400. Ik heb lang geleden (jun. 2016) al eens gepost over dit horloge, maar hij mag hier nog wel een keer getoond worden. Kasper is een redelijk onbekend Duits merk. uit de jaren '50 - '60. Er zit een in house uurwerkje caliber 1400 in. Verder geen lang verhaal deze keer, alleen plaatjes.
Ja, fijn die pols wekkertjes (qua geluid dan). Ik hou er wel van. Dan weet je tenminste dat je iets aan je pols hebt zitten. Bij de moderne horloges maatje hockeypuck merk je dat alleen nog omdat je linkerarm een stuk zwaarder is. En qua geluid zijn die penankers toch een stuk rustiger dan een smartphone met alle piepjes, knorretjes, belletjes en ringtones bij elke regenbui, whatsapp, smsje of Google reclame…
Om met de goeie ouwe dooie Wim Sonneveld te spreken: Ach mens, Ik ben te oud voor die rotzooi…
He hejjj Rosier,
Wat een leukerd!
Ik scroll meestal van jong naar oudere post en ben redelijk vaak in staat om vóór ik de naam van degene die post kan zien, te raden van wie het horloge is.
Die van jou lukt me altijd!
Klasse voor wat betreft ‘signatuur’ van de collectie.
Kijk zo leer je hier van alles bij. Mij horlogemaker vertelde me dat het een Rus was en niet de moeite om nog iets aan te doen. Hij loopt 5 minuten achter per dag. De mijne is een Kasper Jumper met caliber 1412.
Niks Rus, Kaspers zijn zeldzaam en deze is heel bijzonder. Als je iemand kunt vinden om 'm te servicen zou ik dat zeker doen. Het kastje is ook nog wel wat verder op te knappen, die krassen lijken me niet al te diep. Succes en veel plezier er van!