Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

20 likes

…Als je bier zo goed is als de meid mooi… zit je op rozen

3 likes

12 likes

21 likes

32 likes

22 likes

22 likes

Haha geen dank hoor. Ik heb mij hetzelfde afgevraagd toen ik startte op het HF. En dom zijn de vragen zeker niet :wink::grin:

Een bumper is in feite de 1e generatie automaten. In die periode hadden ze de koppeling naar de veerton nog niet genoeg doorontwikkeld. De rotor die de veer opwindt kan dus maar 180 graden draaien i.p.v. steeds rond. Het stoot daarom dus links en rechts tegen een bumper aan om de slag van de rotor te stoppen… bumpertje dus :grin::man_shrugging:t4:

3 likes

Ziet er ehm… lekker uit :smiley:

1 like

Mooi ding Diederick :ok_hand:
, heb je die Eterna ook nog?

1 like

Dankjewel, yes heb de Eterna ook nog.

1 like

Na twee jaar kan ik dit projectje afronden. Had ooit een Tusal van mijn vader gekregen. Het liep veel te snel en meerdere horlogemakers gaven voor reparatie een prijsopgave van 300 euro op. Op zoek gegaan naar een donor horloge dan maar. Na lang zoeken eindelijk een geschikt slachtoffer gevonden en daarmee het horloge van mijn ouwe heer weer goed lopend gekregen.

Dit is het verhaal over hoe een eenvoudige Tusal met incablocje voor mij veel waardevoller wordt dan bijvoorbeeld een omega in mijn la…:smiling_face_with_three_hearts:

25 likes

Vandaag deze jongen😁

16 likes

Op de Franse tour vandaag

20 likes

1975 Dongfeng, gemaakt aan het eind van de culturele revolutie. In rood geschreven ‘serve the people’, het onofficiële motto van China, uitgesproken door Mao.

21 likes

Nu deze maar eens proberen. Een merk van Walter Racine. Familie van Ariste Racine van Enicar.
Maar Walter Racine zat duidelijk aan de goedkope kant van de markt. Deze Donada heeft een Ebosa penankertje onder de kap dat luid tikkend verraad dat ie aan het werk is. Derhalve is er geen secondewijzer nodig :laughing:

Deze kwam via @domega naar mij, waarvoor nog hartelijk dank. Deze heeft meer moeite met lopen dan de andere die ik van hem heb. Daarentegen is deze wel meer draagbaar qua grootte.

17 likes

Vandaag waarschijnlijk het oudste horloge op het forum mijn Longines uit 1931.
Prettige zondag nog.

23 likes

Crosspost

26 likes

Leuk zijn ze hè, die Cimier penankertjes.
Hier de mijne:

V.w.b. het glaasje, zie PB.

16 likes

Zekerrrzzz

Lekkere luidruchtige tikkers :grin::smiling_face_with_three_hearts::ok_hand:t3:

19 likes